کد خبر: ۳۱۳۳۵۰
زمان انتشار: ۰۹:۴۰     ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴
نایب رئیس فدراسیون فوتبال گفت که نحوه خصوصی‌سازی باشگاه پرسپولیس مناسب نیست و آینده مبهمی در انتظار این تیم خواهد بود.
به گزارش پایگاه 598 به نقل ازتسنیم، درباره حضور نکونام در کادر فنی تیم ملی فوتبال ایران گفت: در خصوص این مسئله کفاشیان بهتر از هر فرد دیگری می‌تواند نظر دهد. در نشست هیئت رئیسه در مورد حضور پیروانی به عنوان مدیر اجرایی تیم ملی و نکونام به عنوان دستیار کی‌روش بحث شد که همه اعضا نظر مثبت و موافق داشتند. با این وجود کی‌روش در مورد حضور نکونام در کادر فنی تصمیم گیرنده اصلی بوده و باید تصمیم نهایی را بگیرد چون وقتی فردی مسئول جایی می‌شود باید خودش همکاران و زیر مجموعه خود را انتخاب کند و کی‌روش هم از این قاعده مستثنی نیست بنابراین از بالا نمی‌توان زیر مجموعه و دستیاران کی‌روش را به وی تحمیل کرد.

نایب رئیس اول فدراسیون فوتبال افزود: نظر شخصی من از روز اول این بوده که کنار کی‌روش باید مربیان ایرانی رشد پیدا کنند و از تجربیات وی استفاده شود. ما دو یا سه گزینه داشتیم که هر کدام از آنها به دلیلی کنار رفتند.

وی در مورد اینکه آیا بهتر نیست نکونام ابتدا مدرک مربیگری گرفته و مدارج آن را طی کند بعد به کادر فنی تیم ملی اضافه شود، تصریح کرد:  نکونام سوابق زیادی در عرصه فوتبال ملی و بین المللی دارد. حدود 20 سالی است که نکونام فوتبال بازی می‌کند و هر روز آن برایش کلاس درس بوده است ضمن اینکه او می‌تواند در کنار فعالیتش در عرصه مربیگری دوره‌های مربیگری را که لازم دارد طی کند. اگر دقت کنید اکثر مربیان موفق دنیا بازیکن بوده‌اند و دوره‌های مربیگری را گذرانده‌اند. سپری کردن دوره‌های مربیگری در کنار تجربیات ارزشمندی که نکونام دارد می‌تواند او را تبدیل به یک مربی کلاسیک کند.

اسلامیان در خصوص نایب رئیسی کفاشیان در کنفدراسیون فوتبال آسیا تصریح کرد: هر چقدر ما در رشته‌های مختلف ورزشی در عرصه بین المللی صاحب کرسی شویم یک گام به جلو برداشته‌ایم ضمن اینکه‌ علاوه بر کسب کرسی حفظ آن نیز اهمیت بیشتری دارد. نایب رئیسی کفاشیان نیز یک گام مهم در حفظ منافع فوتبال ایران در ‌AFC و به نفع فوتبال ایران است.

وی در مورد مزایده سوم واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس که منجر به قطعی شدن دو خریدار برای باشگاه پرسپولیس شد خاطرنشان کرد: من صددرصد موافق خصوصی‌سازی هستم اما اعتقادم این است تا زمانی‌که پایه‌های اقتصادی فوتبال ما به رسمیت شناخته نشود بعید می‌دانم خصوصی سازی آینده روشنی داشته باشد. اگر به وضعیت باشگاه‌هایی مثل داماش، پدیده، راه‌آهن، ابومسلم نگاه کنید خیلی راحت‌ به این نتیجه می‌رسیم چرا که موفق نبوده‌ایم.

نایب رئیس فدراسیون فوتبال تاکید کرد: در چنین شرایطی‌ منابع درآمدی در فوتبال ایران برای باشگاه‌ها به معنای واقعی وجود ندارد. به عنوان مثال درآمد حق پخش تلویزیونی که چیزی حدود 60 درصد درآمد یک باشگاه است در فوتبال ایران به رسمیت شناخته نشده است.

اسلامیان یادآور شد: بر فرض اگر یکی از دو متقاضی فعلی خرید باشگاه پرسپولیس در مزایده برنده شوند، تداوم حضور آنها در شرایط سخت فعلی فوتبال ایران اهمیت بیشتری دارد. هر یک که برنده شود باید سالی حدود 30 میلیارد تومان اقساط خرید باشگاه را داده و حداقل سالی 30 میلیارد هم برای تیم هزینه کند. آیا چنین هزینه‌ای در فوتبال ایران توجیه منطقی دارد؟ برگشت این پولی که هزینه شده چقدر است؟

وی اضافه کرد: باید ابتدا صاحب یک تجربه موفق خصوصی سازی در یکی از باشگاه‌های کشور می‌‌شدیم و بعد به سراغ باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس می‌رفتیم. آیا خصوصی سازی این دو باشگاه که میلیون‌ها قلب به عشق آنها می‌تپد با خصوصی سازی یک کارخانه فرقی ندارد؟ در چنین وضعیتی همچنان معتقدم فوتبال ایران قابلیت خصوصی سازی به معنای واقعی را ندارد و اگر هر یک از این خریداران هم برنده مزایده شوند آینده مبهمی در انتظار باشگاه پرسپولیس خواهد بود که به آن خوشبین نیستم.

اسلامیان در خصوص صحبت‌هایی که در مورد دلایل جدایی علی‌کریمی از کادر فنی تیم ملی مبنی بر اینکه وی به خاطر نگرفتن پاداش و یا پرواز فرست‌کلاس از کادر فنی تیم ملی جدا شده، به تسنیم گفت: من اطلاعی از این موضوع ندارم و بهتر است خود کریمی در این خصوص توضیح دهد اما شناختی که از شخصیت علی‌ کریمی دارم این است که او یک قهرمان بزرگ ملی و یک انسان خیّر است و بعید می‌دانم‌ به خاطر چنین مسائلی از کادر فنی تیم ملی جدا شده باشد. مگر ما چند علی‌ کریمی در کشور داریم؟ باید حرمت چنین سرمایه‌هایی را حفظ کنیم و اجازه ندهیم حرمت شکنی در خصوص این افراد صورت گیرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها