يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۱۳۳۶۱
زمان انتشار: ۰۹:۵۴     ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴
عضو انصارالله مطرح کرد؛
یکی از اعضای انصارالله با اشاره به وحدت شیعه و سنی در یمن گفت: مردم یمن با بهره گیری از سخنان حضرت آیت الله خامنه ای به این نتیجه رسیده اند که مهمترین حربه دشمن برای صدمه زدن به ملت های مسلمان ایجاد تفرقه میان شیعه و سنی است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از رسا، صادق عبدالرحمن احمد الشرفی، از رهبران انصارالله و از زندانیان سیاسی در زمان حکومت علی عبدالله صالح و از پایه ریزان موسساتی از جمله موسسه حمایت از آزادی ملت یمن و سازمان حمایت از حقوق بشر در یمن، با حضور در خبرگزاری رسا به تشریح مواضع جنبش مردمی انصارالله در یمن و اهداف استراتژیک این حزب انقلابی پرداخت.
متن این گفت‎وگو پیش روست:
  رسا ـ شما به عنوان یکی از اعضای اصلی که در متن جنبش انصارالله در حال فعالیت هستید اوضاع داخلی یمن را قبل از حمله عربستان و پس از آن چگونه تحلیل می کنید؟
 
 پیش از اقدام تجاوزگرانه عربستان به خاک یمن، تمام شرایط فراهم بود تا اینکه در یک فضای کاملا آرام سیاسی، قانون اساسی یمن تصویب شود و احزاب سیاسی مختلف در پی اجرای چندین دور مذاکره و گفت‌وگو به یک توافق جامع دست پیدا کنند. اما آل سعود با دشمنی‌های خود نگذاشت این مهم تحقق پذیرد.
  
البته این دشمنی‌ها چیز تازه‌ای برای ما نبود؛ چرا که عربستان از سال 1990 میلادی با اغواء برخی جوانان سست عنصر در استان‌هایی مانند "البیضاء" و "عدن" و "ابین" و با سوء استفاده از اختلافات مذهبی و طایفه‌ای به فتنه افروزی و توطئه چینی برای از بردن اتحاد مردم یمن مبادرت کرده است. سناریوی ابتدایی آل سعود برای آغاز دشمنی علنی خود در یمن، حمایت همه جانبه از القاعده یمن بود و از دهه نود میلادی تا کنون با تمرکز بر پرورش نیروهای افراطی القاعده در کشور تاکنون در پی دشمنی و ضربه زدن به کشور مستقل یمن بوده است. البته بخش وسیعی از نگرانی‌های آل سعود و فعالیت‌هایشان در مناطقی چون "عدن" و "ابین" به خاطر وجود دلایل تاریخی و وجود اسناد دینی مبنی بر خیزش "جیش المهدی عج" از این مناطق بوده است.
  
 اما انصارالله در سال‌های اخیر سعی کرد تا با آگاه سازی و ارتباط منسجم با قبایل یمنی آثار پلید آل سعود را از میان ببرد و به روشنگری در زمینه دشمنی‌های عربستان برآید. انصارالله با مقابله با القاعده به عنوان نیروهای تحت حمایت آل سعود و دستگاه جاسوسی عربستان در یمن توانسته است فتنه‌های از پیش طراحی شده آل سعود را خنثی کند. "البیضاء" پایگاه اصلی و مهم القاعده بود که پاکسازی آن به دست انصارالله به طور کامل انجام شد. همچنین پایگاه‌های القاعده در یمن نیز از لوث تروریست‌ها پاکسازی و سلاح‌های آمریکایی-عربستانی آنها نیز به دست انصارالله مصادره شد.
 
 در استان "تعز" نیز پس از تجاوز عربستان یک آگاه سازی عمومی برای اهالی آن رخ داد که باعث مفتضح شدن بسیاری از ایادی القاعده و عربستان در این منطقه شد و همین امر باعث می‌شود که "تعز" نیز از فتنه‌افروزی‌های تروریست‌ها رهایی یابد و در امان باشد.
  
رسا ـ اعضای تروریستی القاعده در یمن که در استان‌هایی مانند البیضاء و شبوه و تعز بودند و یا هنوز هم هستند از نیروهای خارجی هستند و یا خود یمنی‌ها به عضویت القاعده در آمده اند؟
 
بر اساس اطلاعاتی که در اختیار داریم تقریبا از دو سال پیش، در زمان حکومت عبد ربه منصور هادی 400نفر از تروریست‌های سعودی وارد یمن شدند. این افراد با حمایت مستقیم آل سعود، با تحریک برخی جوانان یمنی به جذب نیرو و مجهز کردن آنان به سلاح پرداختند. همچنین حدود 3000 نفر از تروریست‌های دیگر کشورها مانند ترکیه و سوریه ومصر از طریق حضرموت وارد خاک یمن شدند.
به طور کلی می‌توان گفت تمام تکیه القاعده به نیروهایی است که از خارج یمن وارد خاک این کشور شده اند و تنها عده کمی از جوانان یمن که قربانی افکارافراطی القاعده شده اند به عضویت این گروه تروریستی درآمدند.
 
رسا ـ نظر شما نسبت به عملیات نظامی عربستان در یمن موسوم به طوفان قاطع چیست و دست آوردهای آل سعود از این تجاوز از دیدگاه شما چه بوده است؟
 
من این عملیات نظامی اجرا شده به دست آل سعود را "طوفان سقوط" می‌نامم. این تجاوز آبروریزی بزرگی را برای آل سعود و هم‌پیمانان او به بار آورد و آنها پیش از هرچیز با قربانی کردن مردم بی‌دفاع و مظلوم یمن، در دید مردم منطقه از لحاظ اخلاقی و انسانی دچار سقوط شدند. همانطور که می‌دانید هجوم هوایی تنها باعث ایجاد رعب و وحشت و کشتار بی‌فایده می‌شود. دقیقا همانند آنچه در غزه به دست اسرائیل شاهد آن بودیم که اسرائیل پس از کشتار بی‌رحمانه مردم غزه با شکست دست از جنایات خود برداشت.
 
عربستان با استفاده از سلاح‌های پیشرفته نظامی و حتی سلاح‌های ممنوعه به کشتار مردم یمن می‌پردازد اما تظاهرات پرشکوه مردم در محکومیت اقدامات آل سعود نشانه اصلی شکست این رژیم جنایتگر است.
 
تمام مردم یمن منتظر یک اشاره برای پاسخ به اقدامات آل سعود هستند اما انصارالله مصالحی را در نظر دارد که هنوز دستور حمله به عربستان صادر نشده است.
 
انصارالله و یمن بارها پس از حمله عربستان به این کشور در پیام‌های متعددی به عربستان اعلام کرده اند که این تجاوز دور از شان حکومت عربستان است اما آل سعود که بر مبنای اندیشه تکفیری و افراطی عمل می‌کند به جنایات خود ادامه داد. یمن تنها کشوری نیست که قربانی اندیشه افراطی صادر شده از عربستان است؛ بلکه در سراسر دنیا این اندیشه تکفیری و افراطی به خونریزی منجر شده است.
  
رسا ـ عربستان بعد از صدها هجوم هوایی به یمن و کشتن صدها نفر از مردم یمن اعلام کرد که عملیات طوفان قاطع به مرحله آخر رسیده و از این پس مرحله جدیدی با نام بازگشت امید آغاز می‌شود. به نظر شما هدف حقیقی از این تغییر عنوان در ظاهر و ادامه جنایات به دست آل سعود چه می‌تواند باشد؟
 
اولا عربستان به این نتیجه رسیده بود که اگر انقلاب مردمی در یمن به نتیجه برسد و مردم با اختیار خود قدرت مرکزی و دستگاه حکومتی کشورشان را انتخاب کنند – برخلاف آنچه در عربستان است- در مرحله بعد نوبت به آل سعود می‌رسد که به حکومت موروثی و دیکتاتوری خود خاتمه دهد و حکومت مرکزی آن بر اساس خواست مردم و با انتخابات شکل گیرد. با پیروزی حزب مردمی و انقلابی انصارالله به طور کامل زمام امور در داخل و خارج از کشور به دست مردم می‌افتد و همین امر مردم دیگر کشورها را به این فکر می‌اندازد که دیگر نوبت آن رسیده که از زیر یوق استکبار سردمداران کشورشان خارج شوند و آزادانه در تصمیم گیری‌های کشورشان سهیم باشند.
  
ثانیا عربستان در عملیات طوفان قاطع خود را شکست خورده یافت و هیچ کدام از کشورهای منطقه نیز با او همکاری نکردند و پس از آن برای فرار از این رسوایی ناچار شد پوسته و عنوان این تجاوز را برای فریب افکار عمومی تغییر دهد. عربستان با این تغییر نام می‌خواهد جلوی تحرکات سازمان‌های حقوق بشری که علیه جنگ افروزی فعالیت می‌کنند را بگیرد.
  
ثالثا عربستان برای جلوگیری از این آبروریزی به هر راه گریزی که گمان کند او را از این باتلاق نجات می‌دهد تمسک می‌جوید. آل سعود پس از نپذیرفتن راه حل‌های پیشنهادی از سوی برخی کشورها مانند ایران خود را در مخمصه‌ای سخت گرفتار دید و هر لحظه در اندیشه رهایی از دام این اقدام نابخردانه خود است.
  
عربستان سرانجام وقتی دید نمی‌تواند با اقدامات نظامی کاری از پیش ببرد اعلام کرد که باید گفت‌وگوها در ریاض انجام شود و این خواسته‌ای است که ملت آزاده یمن هرگز آنرا نمی‌پذیرند. مردم انقلابی یمن به ویژه پس از مشاهده دشمنی آشکار عربستان در تجاوز به خاک این کشور دیگر هرگز حاضر نیستند برای تصمیم گیری درباره آینده کشورشان در کشور دشمن خود به مذاکره و گفت‌و گو بپردازند. یمن در حال حاضر برای انتخابات ریاست جمهوری در حال آمادگی است و نیاز به هیچ قدرت خارجی برای اداره امور خود ندارد و چنین اجازه دخالتی را نیز به عربستان نخواهد داد.
 
رسا ـ آیا در یمن احزاب و گروه‌هایی هستند که عملیات نظامی عربستان در یمن را تایید و از آن حمایت کنند؟
  
تا چندی پیش برخی از فرماندهان نظامی وابسته به عربستان در داخل بودند که اقدامات تجاوزکارانه عربستان را تایید می‌کردند اما در حال حاضر این افراد یا در زندان به سر می‌برند و یا به عربستان گریخته اند. اما بسیاری از اعضای وابسته به احزاب موید عربستان پس از اینکه دیدند مسوولان حزبشان با دشمن یمن هم سو شده اند به طور علنی از آنها اعلام برائت و بیزاری کردند.
  
رسا ـ آیا دشمن توانسته است با پررنگ کردن اختلافات بین شیعه و سنی و اقدامات تفرقه انگیز از طریق تعصبات دینی جبهه داخلی یمن را به تضعیف بکشاند؟
 
 رسوایی عربستان در یمن به اندازه‌ای است که دیگر نمی‌تواند با این حربه قدیمی خللی در صفوف مستحکم ملت یمن ایجاد کند. مفتی اعظم شافعی‌ها در یمن به نام "شیخ سهل بن عقیل" حکم به جهاد علیه عربستان و القاعده و داعش داده است. مساله در یمن مساله شیعه و سنی نیست؛ چون برای همگان این بصیرت به وجود آمده که عربستان با افکار افراطی و تکفیری خود دشمن اصلی تمام مردم اعم از شیعه و سنی و دیگران است. علمای یمن اعم از شیعه و سنی و حتی صوفیه در کنار مردم و همراه با صفوف انقلابیان در برابر توطئه‌های آل سعود ایستادگی و مقاومت می‌کنند.
  
رسا ـ الان مشاهده می‌کنیم که انصارالله با اینکه می‌تواند پاسخ تجاوز عربستان را بدهد اما یک صبر استراتژیک را در پیش گرفته است. به نظر شما پاسخ انصارالله در چه زمانی تحقق خواهد یافت؟
 
انصارالله در حقیقت در شرایط کنونی چاره‌ای جز صبر ندارد اما نکته قابل توجه اینکه قدرت بازدارندگی یمن دیگر تنها به نیروهای انصارالله متکی نیست؛ بلکه تمام قبایل یمنی که از نیروی بالای نظامی نیز برخوردار هستند در کنار انصارالله به دفاع از تمامیت ارضی یمن می‌پردازند.
 
 تنها یک قبیله در منطقه حمدان توانست به منطقه نجران در عربستان نفوذ کند و به عمق خاک عربستان راه یابد و تمام سلاح‌های موجود در آن منطقه را مصادره کنند. ضمن اینکه اعلام می‌کنیم پاسخ ما بسیار نزدیک است اما تاکید می‌کنیم این صبر ما هم توام با آمادگی کامل برای پاسخگویی به عربستان است.
  
انصارالله از سال 2011 پرچم انقلاب را به دوش گرفته است و در حال حاضر در سال 2015 احزاب حکومتی نیز در کنار انصارالله به مقاومت و دفاع از مردم یمن می‌پردازند.
 
رسا ـ عربستان ادعا می‌کند که برای بازگرداندن مشروعیت به منصورهادی و دولت وی دست به عملیات نظامی در یمن زده است. آیا عبد ربه منصور هادی هنوز امیدی به بازگشت و قرار گرفتن در منصب پیشین خود دارد و یا یمنی‌ها وی را به عنوان فردی مجرم و خائن محاکمه می‌کنند؟
 
لیست مشروحی از خیانت‌های عبد ربه منصور هادی در دست داریم که به طور دقیق و در تاریخ‌ها ثبت شده جنایات وی در آن ثبت و ضبط شده است و در دادگاه‌های مربوطه در یمن بررسی می‌شود و حتی در صورت غیاب وی حکمش صادر خواهد شد.
 
اما ادعای بازگرداندن مشروعیت به منصور هادی ادعایی واهی و بی اساس است. حکومتی که خودش در کشورش از نظر مردم همان کشور مشروعیتی ندارد چطور می‌تواند به یک رییس جمهور خائن مشروعیت ببخشد. همچنین منصور هادی در آخرین روز مسؤولیت خود استعفا داد و دیگر هیچ حجتی برای بازگشت به منصب پیشین خود ندارد.
  
 پس از اینکه عملیات طوفان قاطع را برای مدتی کوتاه قطع کردند سخنگوی رسمی دستگاه آل سعود اعلام کرد که ما می‌توانستیم تمام تجهیزات نظامی ارتش یمن را، که برای ما تهدید محسوب شود، از بین ببریم. پس اینکه آل سعود ادعا می‌کند می‌خواهد مشروعیت را به منصورهادی ببخشد تنها یک بهانه و دروغ برای سرپوش گذاشتن بر جنایات عربستان است.
  
رسا ـ نخست وزیر اسرائیل و سردمداران کشورهایی که در استعمارگری ید طولایی دارند در تجاوز عربستان به یمن کنار آل سعود ایستادند. آل سعود همکاری و حمایت این کشورهای جنایتگر را چطور می‌تواند توجیه کند؟
 
اولا در طول تاریخ عربستان هیچ گونه اقدام و یا اعتراضی علیه جنایات اسرائیل بروز نداده است. تمام مهره‌های اصلی دربار آل سعود همواره موید اقدامات اسرائیل بوده اند.
  
ثانیا چشم انداز فعالیت‌ها و اهداف عربستان در امتداد فعالیت‌ها و اهداف اسرائیل در منطقه است. بعد از اینکه آل سعود توسط انگلیس در منطقه پایه گذاری شد تصمیم گرفتند که یهودیان را در سرزمین فلسطین مستقر کنند.
  
رسا ـ نقش شورای امنیت در حل بحران یمن از طریق سیاسی در چه جایگاهی است و آیا فرستاده جدید سازمان ملل در یمن می‌تواند کاری از پیش ببرد؟
 
 شورای امنیت سازمان ملل چتری است که کشورهای استعمارگر و متجاوز در سایه آن به جنایات خود می‌پردازند و تمام رویکردها و موضع‌گیری‌های سازمان ملل طوری اتخاذ می‌شود که اندکی بر خلاف مصالح و منافع کشورهای استعمار گر نباشد.
 
 جمال بن عمر، فرستاده سابق سازمان ملل پس از استعفا از سمت خود از برنامه‌ها و اهداف طراحی شده سازمان ملل و ابرقدرت‌ها که بر اساس منافع کشورهای متجاوز از پیش طراحی شده بود پرده برداشت.
  
 رسا ـ آیا سخنان مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه‌ای به گوش مردم یمن می‌رسد و اگر می‌رسد چه تاثیر برجای گذاشته است؟
 
 حضرت آیت الله امام خامنه‌ای حقیقتا به عنوان پدری معنوی و روحانی برای تمام مسلمانان و انقلابی یمن حساب می‌شوند. امکانات رسانه‌ای در یمن همانند گذشته نیست. در حال حاضر امکانات رسانه‌ای در کشور به دست کمیته‌های انقلابی افتاده است و سخنان ایشان به سرعت بین تمام مردم یمن منتشر می‌شود و تاثیر مستقیم آن به دلیل شناختی بوده که مردم نسبت به دلسوزی شخص ایشان و مردم ایران در مورد مسلمانان مظلوم یمن ایجاد شده است. با سخنان ایشان بصیرتی ایجاد شده است که هر یمنی به راحتی می‌تواند دشمنان حقیقی خود را شناسایی کنند و فریب ادعاهای در ظاهر دوستانه را نخورند.
 
 با این بصیرت ایجاد شده، مردم به این مساله پی برده اند که تنها حربه دشمن برای دستیابی به اهداف خود اختلاف بین شیعه و سنی است؛ از این رو در یمن دیگر مساله شیعه وسنی مطرح نیست.
 
رسا ـ نظر شما در این مطلب که حزب الله لبنان و ایران در یمن حضور فعال دارند چیست؟
  
رابطه ما با حزب الله رابطه‌ای بسیار دوستانه و برادرانه است. حزب الله از قدیم جزو سروران مجاهدان بوده اند. اما فارغ از ارتباط یمن با حزب الله، باید بگوییم که یمن الان مملو از مجاهدین آماده برای دفاع از کشور هستند.
 
 در مورد ایران می‌گوییم دخالت ایران در یمن دخالت شرافتمندانه و با سرافرازی است. ایران همواره به یمن کمک کرده است و همیشه مشورت‌های سازنده‌ای داشته است. اما دخالت مذموم دخالت آل سعود در یمن است که با تجاوز به این کشور صدها یمنی را به خاک و خون کشیدند.
  
رسا ـ آیا یمنی‌ها به این امر اعتقاد دارند که انقلاب آنها می‌تواند زمینه ساز انقلاب حضرت مهدی عج باشد؟
 
از زمان‌های قدیم شعرا، اهل علم و دانشمندان در یمن بر این نکته تاکید کرده اند و مردم یمن به این امر اعتقاد داشته اند. پیش بینی‌هایی نیز کرده بودند که بسیاری از آنها در حال وقوع است.
 
رسا - آیا مردم یمن به نقش اهل بیت در شکل گیری اعتقادات آنها و جایگاه آنها در اسلام آشنایی دارند؟
 
 مردم یمن فطرتا عاشق اهل بیت علیهم السلام هستند و از عنایت حضرت علی (ع) بود که به دین اسلام تشرف پیدا کردند. حتی کسانی که در ابتدا افکاری افراطی داشتند با شنیدن سخنان اهل بیت (ع) از مسیر انحرافی خود بازگشته اند و به اهل بیت عشق می‌ورزند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها