يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۱۳۳۷۱
زمان انتشار: ۱۰:۰۷     ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴
استاد حوزه علمیه قم مطرح کرد؛
استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این که استرس و اضطراب حالت نگرانی یا ترس از چیزی ناشناخته یا نامشخص است، گفت: تغذیه در درمان اضطراب و کاهش استرس نقش محوری دارد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، خانم خلعتی، استاد حوزه علمیه قم، شامگاه دیروز در حرم حضرت فاطمه معصومه(س) با بیان این که استرس و اضطراب حالت ترس و نگرانی از چیزی ناشناخته و نامشخص است، گفت: تغذیه در کاهش استرس و اضطراب نقش محوری دارد.

 

وی با اشاره به این که فشارهای روزمره، مشکلات اقتصادی، فشارهای مالی و حتی وارثت از جمله عواملی هستند که در اضطراب فرد مؤثر بوده و سبب نگرانی او می شوند، ادامه داد: بهترین درمان برای اضطراب توسل به ائمه و داشتن ارتباط مستمر با خداوند است و انسان با نماز خواندن می تواند از اضطراب رها شده و به آرامش برسد.

 

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که انسان با استفاده از غذا می تواند با اضطراب مقابله کند، تصریح کرد: استفاده از گلاب، نوشتن عوامل اضطراب زا برای روی کاغذ و دور انداختن آن، برنامه ریزی، استفاده از عسل و چای، استفاده از کاکائو، استفاده از ادویه، سرکه و ورزش کردن ار عوامل کاهش دهنده و از بین برنده اضطراب است.

 

خلعتی اظهار کرد: همچنین باید به این موضوع توجه کنیم که نظم فکری با آرامش و دوری از اضطراب به دست می آید.

 

وی ادامه داد: اضطراب زیاد، عدم اعتماد به نفس، کمبود اعتماد به نفس، عدم تمرکز، حواس پرتی، گوشه گیری و پرخاشگری در درازمدت سبب افسردگی انسان می شود؛ بنابراین باید با اضطراب و استرس در زندگی روز مره خود مقابله کنیم.

 

استاد حوزه علمیه قم کاهش میل جنسی، سردرد، کاهش وزن، خودکشی، خستگی دائمی و وابستگی شدید را از عوامل استرس و پیامدهای آن دانست و گفت: انجام کارهای هنری، آشپزی، خرید خانه و شستن ظرف ها و تغییر دکوراسیون از دیگر عوامل کاهش دهنده استرس هستند.

 

وی  استفاده از رنگ های خوب، استفاده از ماهی، گل و گیاه، کاشت سبزی، صبحت کردن با سایر موجودات و گیاهان، مشاهده آب و استحمام، مصرف ویتامینB و بازی با توپ های فشاری را از راهکارهای کاهش استرس عنوان کرد.

 

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که کمبود ویتامین ب و تیروئید موجب افسردگی می شود، ادامه داد: مصرف ویتامین های ب 1، ب 6 و ویتامین ث مثل هویج ، فلفل دلمه، خوردن بادام و کشمش، مصرب چای سبز، عطر گل یاس، گلاب، و مصرف آب به جای چای، از عوامل کاهش افسردگی در زندگی است.

 

خانم خلعتی با اشاره به این که مادران با تغذیه صحیح می توانند فرزندان سالم و به دور از استرس و اضطراب تربیت کنند، یادآور شد: اگر در خانواده ما اعضای خانواده به دستورات دینی مقید بوده و ارتباط خود را با خداوند حفظ کنند خواهیم توانست آرامش را بر زندگی خود حاکم کنیم که البته در کنار ارتباط با خداوند تغذیه درست در سالم بودن انسان بسیار مؤثر است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها