أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۱۳۳۷۳
زمان انتشار: ۱۰:۰۷     ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴
عملیات ویژه حزب‌الله و نیروهای ویژه ارتش سوریه در حومه ادلب، تکذیب حمله خمپاره‌ای به مرقد حضرت «زینب»(س) و آغاز طرح آمریکا و ترکیه برای آموزش 15 هزار فرد مسلح علیه سوریه اهم اخبار سوریه در ۲۴ ساعت گذشته است.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق،عملیات ویژه حزب‌الله و نیروهای ویژه ارتش سوریه در حومه ادلب، تکذیب حمله خمپاره‌ای به مرقد حضرت «زینب»(س)، تسلیحات 21 کشور جهان در اختیار داعش، کشته شدن سرکرده «جبهه النصره» و بازپس‌گیری 3 منطقه دیگر، عملیات مشترک ارتش و کمیته‌های فلسطینی‌ در «یرموک»، تولد بیش از 36 هزار کودک سوری بدون هویت در لبنان، آغاز طرح آمریکا و ترکیه برای آموزش 15 هزار فرد مسلح علیه سوریه، گزارشی درباره اینکه چرا جبهه سوریه داغ شده است؟ و اظهارات تحلیلگر سیاسی سوری مبنی بر اینکه سازمان ملل گردانندگان تروریسم در سوریه را رها کرده است، مهمترین اخبار عرصه میدانی و سیاسی سوریه در 24 ساعت گذشته را شامل می‌شود.

تحولات میدانی


عملیات ویژه حزب‌الله و نیروهای ویژه ارتش سوریه در حومه ادلب/ احتمال مرگ ریاض‌الاسعد
شنبه‌شب نیروهای حزب‌الله و نخبه ارتش سوریه در عملیاتی ویژه، اتاق عملیات تروریست‌ها در حومه شهر ادلب را هدف گرفتند و گفته می‌شود ریاض‌الاسعد در میان کشته‌هاست.
حمله خمپاره‌ای به مرقد حضرت «زینب»(س) تکذیب شد
منابع آگاه سوری انتشار خبر حمله خمپاره‌ای گروه‌های تروریستی تکفیری به مرقد حضرت «زینب» (س) در آستانه وفات آن حضرت را تکذیب کردند.

تسلیحات 21 کشور جهان در اختیار داعش
یک مرکز مطالعات نظامی غربی به تازگی گزارشی درباره منابع تامین نیازهای تسلیحاتی گروه تروریستی تکفیری «داعش» منتشر کرده است.

کشته شدن سرکرده «جبهه النصره» و بازپس‌گیری 3 منطقه دیگر
ارتش سوریه در حالی به پیشروی‌های خود در ریف‌های ادلب و حماه ادامه می‌دهد که در این راستا موفق شد 3 منطقه دیگر را آزاد کند.

عملیات مشترک ارتش و کمیته‌های فلسطینی‌ در «یرموک»
روز گذشته (شنبه) تمام مناطق ریف دمشق روز پر التهابی را پشت سرگذاشتند و تمام محورهای عملیاتی این استان شاهد درگیری ارتش سوریه با گروه‌های مسلح بود که آزادسازی شهرک «میدعا» یکی از رهاوردهای آن بود.

تولد بیش از 36 هزار کودک سوری بدون هویت در لبنان
بر اساس گزارش سازمان ملل از زمان آغاز بحران سوریه تاکنون بیش از 36 هزار کودک سوری در لبنان به دنیا آمده‌اند که دارای هیچ مدرک شناسایی یا هویتی نیستند.

تحولات سیاسی


آغاز طرح آمریکا و ترکیه برای آموزش 15 هزار فرد مسلح علیه سوریه
آمریکا و ترکیه از دهه اول ماه می جاری آموزش و تسلیح 15 هزار عنصر مسلح را برای اعزام به سوریه آغاز خواهند کرد.

چرا جبهه سوریه داغ شده است؟/ رابطه سیستماتیک انفجار جبهه ادلب،‌ اوضاع یمن و کنفرانس ژنو 3
به اعتقاد تحلیلگران شکست تهاجم عربستان به یمن از یک سو و نزدیک شدن برگزاری نشست ژنو 3 از سوی دیگر باعث شد گروه‌های تروریستی دستور شدت بخشیدن به حملات خود را از خارج از مرزهای سوریه دریافت کنند.
سازمان ملل گردانندگان تروریسم در سوریه را رها کرده است
تحلیلگر سوری درباره دلیل تشدید حملات اخیر گروه‌های تروریستی در سوریه گفت: هر بار که دولت سوریه نشستی برای گفت‌وگو با مخالفان برگزار می‌کند،قطر و عربستان که اهدافشان در سوریه و منطقه با رژیم صهیونیستی مشترک است، مانع می‌شوند.


اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها