امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۳۱۳۴۸۵
زمان انتشار: ۱۳:۵۱     ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴
میرمحمدصادقی با اعلام اینکه هیئت خارجی از اروپا و آسیا در نوبت سفر به ایران برای سرمایه گذاری هستند، گفت: با بخش خصوصی امریکا کم و بیش ارتباط داشتیم و داریم و ممکن است هیئت‌هایی از امریکا برای سرمایه‌گذاری به کشور بیایند.
به گزارش پايگاه 598 به نقل از تراز ؛  علاء میرمحمدصادقی در حضور هیئت‌های تجاری برای سرمایه‌گذاری در ایران، اظهار داشت: از کشورهای مختلف با اتاق بازرگانی تماس گرفته‌شده و هیئت قصد دارند به ایران بیایند که در نوبت هستند و قرار است به‌تدریج وارد کشور شده و با بخش خصوصی ایران مذاکره کنند.
وی بابیان اینکه جنب‌وجوشی در سرمایه‌گذاران خارجی ایجادشده است، برای اینکه ارتباط بیشتری با ایران داشته باشند، افزود: زیرا ایران در منطقه موقعیت استثنایی و جغرافیایی از جهت امکانات دارد، بیش از ۴۰۰ میلیون نفر جمعیت اطراف کشور است و ایران می‌تواند مرکز خیلی خوبی برای شرکت‌های خارجی از جهت فعالیت بازرگانی باشد.
نایب‌رییس اتاق بازرگانی ایران گفت: لذا هیئت‌هایی که به ایران آمدند، از تحریم‌ها علیه کشور ما انتقاد داشتند و می‌گفتند این تحریم‌ها بی‌جهت به ما زیان زده است، به‌طوری‌که بخش خصوص کشورهای مختلف در این مسائل نقشی نداشتند ولی زیان را متحمل شدند.
صادقی با تأکید بر اینکه باید شرایط را برای سرمایه‌گذاری خارجی فراهم کنیم، بیان کرد: باید ترتیبی دهیم که بازرگانان و هیئت‌های خارجی که آمدند و می‌آیند، بتوانند در ایران سرمایه‌گذاری کنند و کالاهایی هم در ایران تولید می‌شود، برای صادرات آن زمینه‌سازی شود.
وی با اعلام اینکه هیئت‌های خارجی از کشوهای اروپایی، کره جنوبی، چین و کم‌وبیش از کشورهای عربی علاقه‌مند با سرمایه‌گذاری در ایران هستند، گفت: با بخش خصوصی امریکا هم کم‌وبیش ارتباط داشتیم و داریم و به‌احتمال‌زیاد ممکن است که هیئت‌هایی از امریکا برای سرمایه‌گذاری کشور بیایند.
نایب‌رییس اتاق بازرگانی ایران در مورد این سؤال که آیا هیئت قیلی که از امریکا آمدند، سرمایه‌گذار بودند، پاسخ داد: شخصاً اطلاع ندارم و اطلاع پیدا نکردم، منتها بخش خصوص امریکا اظهار علاقه کرده است که برای سرمایه‌گذاری و فعالیت تجاری به ایران سفر کند.
صادقی با بیان اینکه قبل از تفاهم‌نامه لوزان هم ارتباطاتی با بخش خصوص امریکا داستیم، افزود: آن‌ها از قبل علاقه‌مند به حضور در ایران بودند، ولی تفاهم‌نامه لوزان باعث تحرک بیشتر آن‌ها شد.
وی در خصوص اینکه چقدر از این دیدارها منجر به سرمایه‌گذاری خواهد شد، گفت: حتماً عملیاتی خواهد شد، ولی درصد آن مشخص نیست و بستگی به ما دارد که چه شرایطی فراهم کنیم، زیرا مشکلات داخلی یا تشریفاتی داریم که باید این رفع شود و برای سرمایه‌گذاران خارجی تسهیلات ایجاد کنیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها