أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۳۱۳۵۳۹
زمان انتشار: ۲۳:۳۷     ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴
فرمانده ارتش فیلیپین گفت: مهم ترین تندروی تحت تعقیب دولت این کشور که دولت آمریکا یک میلیون دلار جایزه برای دستگیری او تعیین کرده بود، به دست محافظانش کشته شد.
نیروهای امنیتی فیلیپین از سال 2002 در تعقیب "عبدالباسط عثمان"، تندروی دارای روابط نزدیک با القاعده و متهم به بمب گذاری های متعدد در جنوب فیلیپین، بودند.

به گزارش رویترز، "ژنرال گریگوریو کاتاپانگ" فرمانده ارتش فیلیپین با اشاره به درگیری های بین اعضای گروه عثمان، گفت: گزارش های دریافتی بیانگر آن است که عثمان و 5 نفر از همراهانش در درگیری با دیگر اعضای گروهش کشته شده اند.

تروریست یک میلیون دلاری را محافظانش کشتند +عکس

وی افزود: اطلاعاتی دارد که ثابت می کند، محافظان عثمان به علت جایزه یک میلیون دلاری که وزارت خارجه آمریکا برای دستگیری وی تعیین کرده بود، او را کشتند.

از سوی دیگر بزرگ ترین گروه افراطی شورشی فیلیپین اعلام کرد که عناصر این گروه، عثمان را به علت جدا شدن از این گروه، کشتند؛ این گروه که به جبهه اسلامی آزادی بخش مورو فیلیپین معروف است ماه مارس سال گذشته توافقنانه صلحی با دولت فیلیپین امضا کرد تا به حدود 45 سال درگیری که 120 هزار کشته و دو میلیون آواره به جا گذاشته است، پایان دهد.

کاتاپانگ با اشاره به این که هنگام بروز درگیری میان اعضای گروه عثمان، وی همراه 7 تن از محافظان شخصی خود عازم اردوگاه شورشیان در شهرک گویندولونگان در جنوب فیلیپین بود، تاکید کرد که شورشیان جبهه مورو اجساد عثمان و همراهان او را کشف کردند و واحدهایی از ارتش و پلیس در حال تلاش برای شناسایی هویت کشته شدگان هستند.

این درحالی است که "مهاجر اقبال" مذاکره کننده ارشد گروه موسوم به "جبهه آزادی بخش مورو" در امور صلح با دولت فیلیپین، گفت: نیروهای این جبهه عثمان را هنگام مقاومت در برابر بازداشت، کشته اند.

کاتاپانگ و اقبال تاکید کردند که مرگ عثمان روند تلاش برای برقراری صلح در جنوب فیلیپین را تحکیم خواهد کرد.

منبع: العالم

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها