يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۱۳۵۵۰
زمان انتشار: ۰۱:۰۳     ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴
اخراج به جرم رشوه‌گیری؛
افشای سوءاستفاده های مالی سیامک دهقانپور برای حضور مهمانان در برنامه "افق" حربه ای مناسب برای حذف وی از صدای آمریکا را در اختیار مسئولان و مدیران این شبکه قرار داده است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از جام نیوز، گویا قطار اخراج مجریان صدای آمریکا این بار به ایستگاه برنامه افق رسیده و از سه هفته قبل "سیامک دهقانپور" مجری و تهیه کننده این برنامه جای خود را به دیگر مجریان شبکه صدای آمریکا داده است.

 

اما در این میان غیبت ناگهانی سیامک دهقانپور (که پیش از این جام نیوز در مطلبی تحلیلی، مستند پشت پرده نقش وی در پروژه نقشه شوم تجزیه ایران از درون در صدای آمریکا را افشا کرده بود) از این شبکه تعجب بسیاری از اپوزیسیون خارج از کشور را برانگیخته است. این افراد با انتشار مطالب و یادداشت های مختلفی به تحلیل دلایل عدم حضور وی در برنامه "افق" صدای آمریکا پرداخته اند.

 

در این میان سایت متعلق به گروه موسوم به جبهه ملی ایرانیان با انتشار مقاله ای مستند نسبت به سوءاستفاده های مالی سیامک دهقانپور از اجرای برنامه "افق" پرده برداشته و افشای فساد مالی وی را آغازی برای حذف وی از صدای آمریکا عنوان کرد.

 

در بخشی از این گزارش آمده است: «روند تغییرات در صدای آمریکا پس از آغاز مذاکرات میان ایران و آمریکا به بهانه مساله هسته ای روند پرشتابی گرفته است و در این میان اکنون نوبت اخراج افرادی رسیده است که به راستی، نه روزنامه نگار بودند و نه در این رشته تحصیل کرده اند. گروهی که از استانداردهای ژورنالیسم مدرن ده ها سال عقب مانده اند. این هم‌ میهنان ایرانی! باندبازی، گروه گرایی، چهره سازی های برنامه ریزی شده، تهیه لیست سیاه از میهن دوستان، به منظور جلوگیری از شرکت آنان در برنامه ها، دسیسه چینی علیه همکاران خود، تجاوز به همکاران زن و دختر وگاهی پر کردن حساب های بانکی با دریافت هدیه و سوغاتی! و در پایان اهدای این بلندگو به اصلاح طلبان را به عنوان سر لیست برنامه های خود برای مدیریت شبکه صدای آمریکا قرار داده بودند».

 

در ادامه این گزارش با اشاره به سوابق کاری سیامک دهقانپور در هنگام سکونت در ایران، درباره نحوه ورود وی به شبکه صدای آمریکا آورده شده است: «دهقانپور به همراه همسرش در سال ۲۰۰۱ به هلند رفت، (کشوری که ده سال قبل از این تاریخ، مادرش پس از جدا شدن از پدر دهقانپور با شوهر دومش به آنجا پناهنده شده بود) و در سال ۲۰۰۳ میلادی وی و همسرش هر دو به استخدام صدای آمریکا درآمدند و به آن کشور رفتند و سپس در آنجا از یکدیگر جدا شدند.

  

کارمند سابق شبکه دولتی صدای آمریکا یک سال پس از ورود به آمریکا یک شرکت تهیه و تولید فیلم ویدیویی و تلویزیونی در حومه واشنگتن به ثبت رسانده و خود پست بازرس شرکت را دارا شد. این شرکت تنها یک کارمند دارد. شرکت دهقانپور زیر کد (۵۱۲۱۱۰)، (NAICS code ) یا سیستم طبقه بندی صنایع آمریکای شمالی به ثبت رسیده است و محل ثبت آن در نشانی خانم آرمیده، همسر وی در آن زمان در شهر آلکساندریا در آمریکا بوده و بر اساس گزارش دان اند براد استریت (Dun & Bradstreet) که یک مؤسسه تخصصی آمریکایی می باشد، درآمد سالانه شرکت تولید و تهیه فیلم دهقانپور نود هزار دلار تخمین زده می شود.

یک نهاد کنترل مالیاتی آمریکا درباره شرکت دهقانپور گزارش داده که این شرکت تنها در سال مالیاتی ۲۰۰۵-۲۰۰۶ یک قرارداد به مبلغ پنج هزار و چهار صد دلار اجرا کرده است و همین نهاد می گوید منبع این پول می تواند خارج از آمریکا باشد!»

 

اما با گذری کوتاه بر برخی اخبار منتشره درباره نحوه دعوت میهمانان به این برنامه به راحتی می توان دلیل اصلی تاسیس این شرکت صوری را توسط سیامک دهقانپور به دست آورد، زیرا در چند مورد شایع شد که میهمانان شرکت کننده در برنامه افق ناچار شدند برای شرکت در برنامه به هزینه خود به منظور توجیه شدن و تنظیم برنامه به همراه دهقانپور ابتدا به یک بار یا دیسکوتک بروند. همچنین شایعاتی درباره پرداخت هدیه و سوغاتی از طرف میهمانان برنامه برای شرکت در این برنامه بر سر زبان ها می باشد و به نظر می رسد که برخی از این گونه پرداخت ها به حساب شرکت صوری تولید و تهیه فیلم ریخته شده است!

 

اما مهم ترین نکته ای که در این مقاله تحلیلی به آن اشاره شده است تبارشناسی معترضان به غیبت این مجری تجزیه طلب از صدای آمریکا می‌باشد که نویسنده مقاله اینگونه آنها را توصیف می کند: «پس از برکناری سیامک دهقانپور از اجرای برنامه افق، تنها گروهی که هیاهو به راه انداخت همان گروه اصلاح طلبان خارج نشین بودند که از طریق وی توانسته بودند برای خود تریبونی در قلب آمریکا به دست بیاورند، اما هنوز هیچ واکنشی از رضا پهلوی دیده نشده است. هر چند که بیش از یک ماه است که خبری از رضا پهلوی(که دهقان پور به سفارش طرفداران جنبش سبز، آنتن برنامه خود را بارها در اختیار وی قرار داده بود) نیست و هنوز در باره تفاهم نامه ایران و 1+5، حمله عربستان به یمن و ماجرای اهانت به دو نوجوان ایرانی در فرودگاه جدّه واکنشی از خود نشان نداده است. از سوی دیگر رضا پهلوی چند ماه پیش به کمک یک سرمایه دار ایرانی برنامه ای به نام افق ایران!  به راه انداخته است و به نظر می رسد بهترین گزینه برای سیامک دهقانپور این بار اجرای برنامه افق ایران در تلویزیون اندیشه باشد و او می تواند با یک تیر دو نشان بزند؛ هم در خدمت اصلاح طلبان خارج نشین باشد و هم در رکاب همایونی!"

 

به نظر می رسد شبکه صدای آمریکا که در راستای پروژه براندازی جمهوری اسلامی با بودجه مستقیم مصوب کنگره آمریکا و زیرنظر وزارت خارجه این کشور تاسیس گردید، اکنون علی رغم سرمایه گذاری چند صد میلیون دلاری در طول سالیان گذشته، به جای آنکه بتواند خواسته های مسئولان دولتی این کشور برای مقابله با جمهوری اسلامی را برآورده نماید، اکنون محلی برای خوشگذرانی مدیران و مجریان این شبکه با سوء استفاده جنسی از کارمندان زن صدای آمریکا (که پیش از این افشای تجاوز مهدی فلاحتی به الهام ستاکی تا مدتها موجب سرافکندگی این شبکه گردید) و همچنین محلی برای فروش آنتن به برخی وابستگان اپوزیسیون و همچنین اصلاح طلبان فراری از کشور گردیده است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها