کد خبر: ۳۱۳۶۶۹
زمان انتشار: ۱۱:۲۲     ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴
مهر نوشت:

کامران قدکچیان که فیلم «جنون» را در ژانر وحشت می‌سازد سوژه آن را از مراسم «زار» در جنوب ایران گرفته است. او درباره فیلم سینمایی «جنون» که یک داستان ایرانی قدیمی را به تصویر می کشد، گفت: با توجه به اینکه نام خاصی برای چنین ژانرهایی در سینمای ایران وجود ندارد، می توان گفت که «جنون» هم از جمله فیلم های ژانر وحشت است اما داستانی کاملا ایرانی دارد و درباره اتفاقاتی است که در ایران خودمان رخ می دهد.

او ادامه داد: داستان این فیلم در جنوب ایران و در کنار بنادر خلیج فارس رخ می دهد. در این محدوده جغرافیایی سنتی به نام «زار» وجود دارد که یکی از مراسم های جن گیری در جنوب ایران است که گروهی از مردم بندرعباس آن را باور دارند و گروهی آن را قبول ندارند.

این کارگردان سینما با اشاره به نحوه شکل گیری داستان «جنون» که در مرحله ساخت موسیقی قرار دارد، بیان کرد: یک قصه درباره این مراسم به من پیشنهاد شد که بعد از برخی از تحقیقات برای اینکه بدانم آیا راه را درست می روم یا خیر از مستندهایی که درباره این مراسم ساخته شده بود از جمله مستند ناصر تقوایی استفاده کردم. به همین دلیل با اطمینان می گویم که تمام اتفاقاتی که در فیلم رخ داده است، واقعی است ولی من آن را به صورت یک فیلم ساخته‌ام.

او با اشاره به اینکه در لحظه هایی از این فیلم مخاطب دچار ترس می شود، توضیح داد: تجربه ترس در «جنون» مانند ترس و وحشت در فیلم های فرنگی نیست و مخاطب نباید انتظار داشته باشد که ناگهان یک خنجر در شکم کسی فرو رود و یا یک موجود عجیب و غریب از آسمان در بدن کسی برود.

کارگردان «دختر شاه پریون» با بیان اینکه در سینمای ایران دست و پای کارگردان برای ساخت فیلم در ژانر وحشت بسته است، بیان کرد: زمانی می توان یک فیلم در ژانر وحشت ساخت که مردم به داستان آن اعتقاد داشته باشند و بارها آن را شنیده و از آن ترسیده باشند، اما مساله اینجا است که در فرهنگ داستانی ایران تنها موجود ترسناک جن است و ما تنها می توانیم با مضمون جن فیلم بسازیم.

او با اشاره به اینکه میترا حجار، کامبیز دیرباز، قربان نجفی و آشا محرابی از جمله بازیگران این فیلم هستند، بیان کرد: این بازیگران توانایی به تصویر کشیدن آن چه را که من می خواهم داشتند به همین دلیل از آنها برای حضور در «جنون» استفاده کردم.

به گفته او، در این فیلم علاوه بر سکانس های ترسناک، حرف های اجتماعی نیز زده می‌شود.

قدکچیان با اشاره به اینکه «جنون» فیلم صدا و موسیقی است نه فیلم کارگردان، گفت: یحیی سپهری شکیب ساخت موسیقی این فیلم را برعهده دارد که او مدتی برای ضبط برخی از صداهای مورد نیاز در بندرعباس حضور داشت. همچنین علی علویان صداگذاری «جنون» را برعهده گرفته است.

قدکچیان در پایان تاکید کرد: بی شک برای «جنون» گروه سنی در نظر گرفته می شود. هرچند ممکن است این مساله ما را با ریزش مخاطب مواجه کند اما با توجه به مضمون داستان این کار الزامی است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها