يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۱۳۷۳۱
زمان انتشار: ۱۳:۵۷     ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴
صندوق بین المللی پول به کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس توصیه کرد برای غلبه بر مشکل کاهش قیمت نفت، هزینه های خود از جمله یارانه های پرداختی شان را کاهش دهند.
به گزارش پايگاه 598 به نقل از تراز؛ صندوق بین المللی پول اعلام کرد، صادر کنندگان نفت حاشیه خلیج فارس باید هزینه های خود از جمله یارانه های پرداختی شان را کاهش دهند و برای غلبه بر مشکل کاهش درآمدهای ناشی از کاهش قیمت نفت، اقتصادهای خود را تنوع ببخشند.
مسعود احمد، مسئول بخش خاورمیانه و آسیای مرکزی صندوق بین المللی پول روز دوشنبه به خبرگزاری فرانسه گفت، اما شیوخ ثروتمند حاشیه خلیج فارس «نباید واکنشی عجولانه و بدون فکر و اندیشه به کاهش قیمت نفت نشان دهند»
وی افزود، آنها باید «به صورت تدریجی» با استفاده از ذخایر ارزی عظیم خود که در طی چند سالی که قیمت نفت بالا بود اندوخته اند، خود را با شرایط جدید «انطباق دهند.»
احمد در ادامه گفت، اما با توجه به اینکه قیمت نفت به پایین تر از رقم های سر به سر تعیین شده در بودجه این کشورها رسیده، «این مهم است که آنها به صورت تدریجی، اما به شکلی مصمم هزینه های خود را کاهش دهند (و) موقعیت مالی خود را تحکیم بخشند.»
اقتصاد کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس (بحرین، کویت، عمان، قطر، عربستان و امارات) به شدت وبسته به درآمدهای انرژی است.
صندوق بین المللی پول در جدیدترین گزارش فصلی خود پیش بینی کرده، رقم مازاد بودجه ۷۶ میلیارد دلاری این کشورها امسال به کسری بودجه ۱۱۳ میلیارد دلاری تبدیل شود.
البته در این پیش بینی، تبعات مالی ناشی از جنگ یمن برای عربستان و متحدانش در نظر گرفته نشده است.
احمد با اشاره به اینکه کشورهای زیادی تاکنون این اقدامات را اتخاذ کرده اند گفت: «آنها باید برای تقویت تلاش هایشان جهت تنوع بخشیدن به اقتصادهایشان و کاهش وابستگی شان به نفت اقدام کنند.»
«از نظر تنوع بخشی به اقتصاد امارات جلوتر است. دیگر کشورها نیز به درجات مختلف تلاش می کنند فعالیت های بخش خصوصی در بیرون از حوزه نفتی را تشویق کنند.»

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها