أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۱۳۷۳۳
زمان انتشار: ۱۳:۵۸     ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴
یک کارشناس بازار سرمایه در خصوص تاثیرپذیری بورس از کاهش نرخ سود بانکی گفت: زمانی که بانکها جذابیتی برای حفظ سرمایه و پول نداشته باشند، نقدینگی به بازارهای دیگر سرازیر می شود.
به گزارش پايگاه 598 به نقل از تراز؛ با طرح این پرسش که نرخ تورم باید تعیین کننده نرخ سود بانکی باشد یا بالعکس گفت: بر اساس داده‌ها قاعدتا کنترل و مدیریت نرخ سود بانکی می‌تواند میزان تورم و حجم مبادلات و رشد اقتصادی را مشخص کند و در کشور ما کاهش نرخ سود بانکی بر اساس کاهش نرخ تورم استدلال می‌شود که در اقتصاد دنیا این رابطه معکوس است.
این کارشناس بازار سرمایه در خصوص تاثیر کاهش ۲ درصدی نرخ سود بانکی بر سایر مولفه‌های اقتصادی در کشور اذعان داشت: بازار غیرمتشکل پولی که حدود ۲۰ درصد از منابع پولی را دربرمی‌گیرد، اگر مورد توجه قرار نگیرد و جذابیتی نداشته باشد این امکان وجود دارد که حجم بیشتری از منابع بانک پس از پایان قراردادها از بانکهای تحت نظارت خارج و به بازارهای غیرمتشکل و غیرنظارتی ورود کند و تاثیر منفی را بر منابع پولی غیرقابل کنترل و مدیریت بگذارد.
وی با اشاره به این که علاوه بر سپرده گذاران، گیرندگان تسهیلات، شبکه بانکی و سایر چرخه‌های اقتصادی از این منابع منفعت می برند گفت: زمانی که بانکها جذابیتی برای حفظ سرمایه و پول نداشته باشند، نقدینگی به بازارهای دیگر سرازیر می شود.
این کارشناس اقتصادی در خصوص تاثیرپذیری بازار سرمایه از کاهش نرخ سود بانکی نیز افزود: عملکرد بورس نشان داده است که هر زمان اعتماد در بازار سهام وجود داشته باشد نقدینگی جامعه را به سوی خود جذب خواهد کرد.
وی با اشاره به این که در حال حاضر P/E بورس بین ۴ تا ۵ مرتبه است گفت: حضور نوسان‌گیران در روزهای پررونق بورس نشان داده است که بازار سهام جذابیت لازم را برای ورود پول جدید دارد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها