أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۱۳۷۵۵
زمان انتشار: ۱۴:۲۴     ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴
موسسه ملی لرزه‌ نگاری و آتشفشان شناسی کاستاریکا از فوران آتشفشان «توریالبا» در 60 کیلومتری شرق پایتخت این کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «تله‌سور»، موسسه ملی لرزه‌ نگاری و آتشفشان شناسی کاستاریکا اعلام کرد که آتشفشان «توریالبا» که در 60 کیلومتری «سن خوزه» پایتخت این کشور قرار دارد روز گذشته (دوشنبه) شاهد فوران خاکستر از دهانه این آتشفشان بوده است.

بر اساس این گزارش خاکستر حاصل این فوران تا شهرهای مرکزی و پایتخت این کشور نیز رسیده است.
«خاویر پاچکو» کارشناس زمین شناسی در این خصوص اعلام کرد که فوران «توریالبا» ستونی از خاکستر همراه با گاز و ماسه به ارتفاع 2.5 کیلومتری ایجاد کرده است.

فوران «توریالبا» ساعت 15:24 به وقت محلی رخ داد و طبق گزارش موسسه لرزه‌نگاری و آتشفشان شناسی کاستاریکا، خاکستر و سنگ‌هایی به وزن تقریبی 4 کیلوگرم تا شعاع یک کیلومتری این کوه آتشفشانی به اطراف سقوط کرده است.

 مردم پایتخت کاستاریکا تا ساعت‌ها بعد از فوران این آتشفشان بوی گوگرد را در سرتاسر شهر احساس می‌کردند.
این غول آتشفشانی 3 و 340 متری از 12 مارس (21 اسفند 93) دوباره فعال شده و زندگی مردم این نواحی را تحت تاثیر قرار داده است.

ستاد ملی بحران کاستاریکا ضمن وضعیت آماده باش در این منطقه، فعالیت پارک ملی نزدیک به این آتشفشان را برای جلوگیری از وقوع حوادث احتمالی تا اطلاع ثانوی تعطیل اعلام کرد.

در پی فوران‌های پی در پی این آتشفشان احتمال لغو پروازهای فرودگاه «خوآن سانتاماریا» که یکی از فرودگا‌های اصلی این کشور به حساب می‌آید و در 17 کیلومتری غرب پایتخت این کشور است نیز وجود دارد.


اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها