يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۱۳۹۳۴
زمان انتشار: ۱۲:۴۱     ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴
یکی از مراجع تقلید گفت: عمر دوران وهابیت تمام شده است، آثار آن نمایان است و آثار آن فرقه‌هایی مانند داعش بوده و ثمره شوم آن همان شجره خبیثه است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به حدیثی از امام علی(ع) اظهار کرد: انسان باید از راهی عبور کند تا به سرمنزل مقصود برسد و در این راه به فراز و نشیب‌ها برخورد می‌کند که باید از آنها بگذرد.

وی خاطرنشان کرد: اگر فرد سنگین باشد در سربالا، سرازیری و فراز و نشیب‌ها می‌ماند و اگر سبکبال باشد به مقصد می‌رسد، از کوه بالا می‌رود و از دره عبور می‌کند، بنابراین باید سبکبال باشید تا به مقصد برسید.

این مرجع تقلید با بیان اینکه زندگی ساده اداره آن ساده است، گفت: زندگی تشریفاتی و پرزرق و برق را نمی‌توان اداره کرد، چرا برخی آلوده می‌شوند و اجناس قاچاق وارد می‌کنند و جنگل‌ها و کوه‌ها را خراب می‌کنند، زیرا حاضر به زندگی قناعت‌کننده و سبک‌بال نیستند.

وی خاطرنشان کرد: انسان برای زندگی تشریفاتی باید دست به کارهای خلاف دراز کند و اگر ساده باشد دلیل ندارد که آلوده به رشوه و قاچاق شود و معنای اقتصاد مقاومتی با زندگی ساده محقق می‌شود.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی با اشاره به نصیحتی به مفتیان وهابی گفت: چندی قبل به خاطر آبرو ریزی برای رفع اتهام یک کنگره ضد تکفیر در حجاز تشکیل دادند و جمع شدند که تکفیر جایز نیست و کسانی که تکفیر مومنان و مسلمان می‌‌کنند، خلاف سیره پیامبر اکرم(ص) است و خواستند حساب خود را از پیروان داعش جدا کنند.

وی خاطرنشان کرد: مفتی بزرگ عربستان چندی بعد در تکفیر مسلمانان یمن فتوا داد که کافر هستند و یکی پس از دیگری مفتیان فتوا دادند، این تضاد در رفتار آنها مشاهده می‌شود، این ضد و نقیض‌ها معنا ندارد و آبروریزی آنها را بیشتر می‌کند.

این مرجع تقلید عنوان کرد: عمر دوران وهابیت تمام شده است، زیرا آثار آن نمایان شده و آثار آن فرقه‌هایی مانند داعش است و ثمره شوم آن همان شجره خبیثه است، شکی نداشته باشید که اینها از آثار وهابیت است، در صورتی که شما باید آنها را رها کنید و به مسلمانان بپیوندید و حساب خود را از آنها جدا کنید.

وی با اشاره به جنایات داعشی‌ها گفت: امروز مجموعه‌ای 150 صفحه‌ای تدوین شده و 150 اثر اسلامی و قبرهای بزرگان به وسیله داعش تخریب شده است، قتل‌هایی اختراع می‌کنند که در تاریخ نبوده است.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی تاکید کرد: باید دست اتحاد و دوستی دهیم، چرا دیگران را تکفیر می‌کنید، امیدواریم این نصیحت خوشایند باشد و با مسلمانان پیوند بخورید تا آثار اسلامی را حفظ کنند و همه چیز را بدعت، کفر و شرک نگویند، این موارد با اصول تعلیمات اسلام سازگار نیست.

 وی یادآور شد: از خدا می‌خواهیم گوش شنوا و چشم بینا به همه مسلمانان بدهد تا دشمن و
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها