يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۱۴۰۰۳
زمان انتشار: ۰۱:۰۱     ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴
اختلافات عمیق بر سر دو موضوع مهم همچنان پابرجاست: وضع دوباره تحریم ها در ضورت نقض توافق از طرف ایران و روش خرید فناوری اتمی توسط تهران.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از سرویس سیاسی جام نیوز، خبرگزاری "رویترز" (Reuters) در گزارشی به بازتاب بیانات رهبر معظم انقلاب پرداخت.

 

رویترز نوشت: «رهبر عالی ایران آیت الله علی خامنه ای روز چهارشنبه گفت "تهدیدهای نظامی آمریکا در چندروز گذشته ممکن است مذاکرات هسته ای را به نابودی بکشاند."»

 

این خبرگزاری نوشت: «رهبر ایران که در تمام مسائل حکومتی حرف آخر را می زند اظهار داشت "دو مقام آمریکایی ایران را در صورت شکست گفتگوها به اقدام نظامی تهدید کرده اند. او جزئیات بیشتری در مورد این تهدیدها ارائه نکرد.


او در میان فریادهای "مرگ بر آمریکا" و "مرگ بر اسرائیل گفت: «در روزهای گذشته، دو مقام آمریکایی تهدید کرده اند درصورتی که ایران از قبول این یا آن شرط هسته ای سرباززند اقدام نظامی خواهند کرد. مذاکرات زیر سایه تهدید چه معنایی دارد.


او همچنین گفت: "من مخالف برقراری گفتگوها در سایه تهدید هستم."»

 


رویترز در ادامه افزود: «رهبر عالی ایران حمایت محتاطانه خود از گفتگوهای هسته ای را تکرار کرد؛ اما گفت، "خطوط قرمز" این کشور باید توسط مذاکره کنندگان ایرانی رعایت شود.

 


آیت الله خامنه ای گفت: "ما میخواهیم تحریم ها برداشته شود، اما به این معنا نیست که اگر برداشته نشوند، نتوانیم کشور را مدیریت کنیم."»

 


رویترز در پایان افزوده است: «با وجود توافق لوزان، دیپلمات های غربی به این خبرگزاری گفته اند که اختلاف های ایران و قدرت های جهان علی رغم تلاش ها برای غلبه بر این اختلاف های عمیق، بر سر دو موضوع مهم پابرجاست: وضع دوباره تحریم ها در صورت نقض توافق از طرف ایران و روش خرید فناوری اتمی توسط تهران.»

 

 


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها