أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۱۴۰۳۰
زمان انتشار: ۰۸:۵۴     ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴
حملات گروه تروریستی داعش 3 میلیون نفر را در عراق و سوریه آواره کرده است.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس ، یک مرکز حقوق بشری در نروژ در گزارشی با اشاره به اینکه 38 میلیون نفر در اقصی نقاط جهان به دلیل مشکلات امنیتی و زیست محیطی وادار به ترک خانه و کاشانه خود شده‌اند، تصریح کرد که در سال 2014 بیش از 2.2 میلیون نفر در عراق درپی حملات داعش آواره شدند.

این گزارش که توسط مرکز موسوم به «شورای دیدبان آوارگان» مستقر در نروژ منتشر شده، تاکید می‌کند که جنگ در عراق، سوریه، جنوب سودان، جمهوری کنگو و نیجریه منجر به آواره شدن 11 میلیون نفر شده است.

همچنین این گزارش با اشاره به اینکه اکثر آوارگان جنگ زده هستند تصریح دارد که 60 درصد آوارگان در سال گذشته از کشورهای مذکور بودند.

سوریه با داشتن بیش از 7.6 میلیون آواره بالاترین آمار را در میان کشورهای جهان دارد و در سال گذشته هم 1.1 میلیون نفر به آوارگان سوری اضافه شد که این بالاترین تعداد آواره طی 15 سال گذشته در جهان است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها