يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۱۴۰۹۸
زمان انتشار: ۱۰:۲۱     ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴
ئیس جمهور منطقه خودمختار کردستان عراق گفت به رغم اقدامات جنجالی شبه نظامیان تروریست داعش ، کردهای ساکن در اینگونه مناطق به استقلال منطقه کردستان رای می دهند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از خبرگزاری صدا وسیما ، به گزارش خبرگزاری آناتولی از واشنگتن،مسعود بارزانی افزود، ادامه مبارزه با شبه نظامیان داعش سبب تاخیر در برگزاری همه پرسی شده است.
وی ضمن تاکید بر توجه به مطالبات و افکار عمومی ساکنان منطقه خودمختار کردستان عراق از برگزاری همه پرسی خبر داد.
این در حالی است که موضوع برگزاری همه پرسی برای استقلال منطقه کردستان عراق از دولت مرکزی بغداد با واکنش های تند مقامات دولتی عراق روبرو شده است.
بارزانی با ابراز شک و تردید در باره تاریخ دقیق همه پرسی گفت  نمی توان تاریخ آن را در سال آینده یا زمانی دیگر پیش بینی کرد اما این همه پرسی حتما برگزار می شود. 
رهبران بغداد با توجه به منافع اقتصادی و درآمد نفتی این منطقه شمالی در باره بروز درگیری های احتمالی بر سر جدایی منطقه کردستان و وقوع مناقشات قومی ابراز نگرانی می کنند.
افزون برآن، مقامات عراق در عملیات مقابله و عقب راندن شبه نظامیان داعش از یک سوم خاک این کشور معمولا از پیشمرگه های کرد استفاده ابزاری کرده اند.
از سوی دیگر، رهبران بغداد بر این باورند نیروهای پیشمرگه کرد در عملیاتی که دیر یا زود برای بازپس گیری موصل از دست تروریست های داعش اجرا می شود نقش مهمی ایفا می کنند.
در ژوئن سال گذشته درپی حمله و هجوم ناگهانی شبه نظامیان تروریست داعش به موصل نیروهای نظامی عراقی از این منطقه خارج و تروریست ها به راحتی آن را اشغال کردند.
بارزانی با اشاره حضور شبه نظامیان دولت اسلامی عراق و شام در موصل که بیانگر تهدیدات مستقیم علیه منطقه کردستان به شمار می رود افزود، داعش نه تنها برای کردستان بلکه برای عراق و منطقه تهدید جدی است و از اینرو تلاش می کنیم با توجه به ظرفیت های و توانمندیهای نظامی خود موصل را از وجود آنان آزاد کنیم.
رئیس جمهور منطقه خودمختار کردستان عراق با اشاره به ادامه تلاش های میانجی گرایانه ترکیه در روند گفتگوهای صلح با شورشیان کردستان، مناسبات اربیل با آنکارا را در ادامه روند اینگونه گفتگوها بمنظور رسیدن به راه حل نهایی مهم توصیف کرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها