أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۱۴۰۹۹
زمان انتشار: ۱۰:۲۵     ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴
نیروهای قبایل یمن در شمال این کشور به مراکز و پایگاه های نظامی عربستان سعودی حمله کردند و چند پایگاه را به کنترل خود درآوردند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از خبرگزاری صدا وسیما ، شبکه تلویزیونی العالم گزارش داد: برخی منابع اطلاع رسانی عربستان سعودی از حمله خمپاره ای از داخل خاک یمن به مراکز نظامی نجران عربستان خبردادند.
از سوی دیگر منابع محلی یمنی در استان حجه شمال یمن گفتند، شبه نظامیان قبایل یمن در خاک عربستان سعودی پیش روی کردند. نیروهای قبایل کنترل چند پایگاه نظامی مرزی عربستان از جمله چند پست ایست و بارزسی را به دست گرفتند.
این منابع یمنی در ادامه افزودند، درگیری ها میان نیروهای قبایل یمنی با نظامیان سعودی در منطقه جازان منجر به کشته شدن شماری از نظامیان سعودی و هفت نظامی اردنی شد. نظامیان اردنی یک روز پیش به پایگاه نظامی جازان منتقل شده بودند.
از سوی دیگر مسئولان عربستان سعودی به کشته شدن پنچ نظامی خود و همچنین زخمی شدن هفده نظامی دیگر سعودی در بمباران قبایل یمن اذعان کردند.
فادی السید گزارشگر العالم در گزارشی در این باره گفت: شبکه های اجتماعی تصاویر حمله نیروهای قبایل یمنی به مراکز نظامی عربستان در منطقه نجران و به دست گرفتن آنها از سوی نیروهای یمنی را منتشر کرد.
در یکی از تصاویر نظامیان عربستان از ترس جانشان پایگاه خود را ترک کردند و نتوانستند در برابر نیروهای قبایل استان حجه مقاومت کنند.
فادی السید در ادامه گزارش گفت: واقعیت این است که هدف ایجاد این مراکز نظامی عربستان در مرز یمن حمله به کامیون های حامل مواد غذایی و کالاهای اساسی و همچنین هدف قرار دادن کاروان های حامل کمک های انسانی بوده است.
از سوی دیگر نیروهای مردمی یمن توانستند کنترل مراکز نظامی «الحق» عربستان سعودی در مرز این کشور با یمن در اطراف صعده را به دست بگیرند.
نیروهای یمنی از این پایگاه نظامی یک تانک پیشرفته سعودی را به غنیمت گرفتند و از آن برای بمباران مراکز نظامی عربستان در نجران و هدف قرار دادن زندان مرکزی نجران استفاده کردند.
این در حالی است که ریاض از کشته شدن چند سعودی در شهر نجران خبرداد. همچنین مدارس به علت بمباران و نگرانی از ورود نیروهای قبایل یمنی به این شهر تعطیل شد و پرواز هواپیماها در آسمان نجران به حالت تعلیق درآمد.
همچنین یک پایگاه دیگر سعودی در مرز یمن به کنترل نیروهای قبایل این کشور درآمد. تجهیزات و مهمات زیادی از این پایگاه به دست نیروهای قبایل یمنی افتاد.
نیروهای قبایل یمن تاکید کردند که نظامیان عربستان در زمان حمله به آنها از مراکز نظامی خود فرار کردند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها