أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۱۴۱۰۸
زمان انتشار: ۱۰:۴۷     ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴
باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا در نامه ای به کنگره این کشور اعلام کرد آمریکا به تحریم علیه اشخاص و نهادهای سوریه به عنوان بخشی از اقدمات اضطراری ملی علیه دمشق ادامه خواهد داد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از خبرگزاری صدا وسیما ،اوباما روز چهارشنبه اعلام کرد: «من تصریح کرده ام ادامه این اقدامات برای حفظ امنیت ملی آمریکا، و حفظ تحریم های ضدسوری در راستای این هدف ضروری است.»
اوباما یازدهم مه 2004 با صدور «حکمی اجرایی» تحریم هایی علیه اشخاص و نهادهای سوری اعمال کرد.
بنا بر اعلام وزارت امور خارجه آمریکا، واشنگتن در پی آغاز بحران در سوریه در مه 2011 برای تحت فشار قرار دادن بشار اسد، رئیس جمهور این کشور به بهانه فراهم کردن زمینه انتقال قدرت در این کشور و جلوگیری از نقض حقوق بشر در سوریه، تحریم ها علیه دمشق را تشدید کرد.
اوباما روز چهارشنبه از دولت سوریه خواست « جنگ خشونت آمیز را متوقف کند و زمینه را برای انتقال سیاسی قدرت فراهم کند» تا امکان رقم زدن آینده ای « با آزادی، دموکراسی، فرصت و عدالت بیشتر» برای مردم این کشور فراهم شود.
علاوه بر این، اوباما تصریح کرد آمریکا پیش از بررسی لغو تحریم ها، « تغییرات در ترکیب، سیاست ها و اقدامات دولت سوریه را مورد بررسی قرار خواهد داد.»
به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک از واشنگتن، رئیس جمهور آمریکا افزود دستور حفاظت از امنیت ملی، اقتصاد و سیاست خارجی آمریکا را - که به عقیده وی به خاطر حمایت سوریه از تروریسم، اشغال لبنان و تلاش ها برای دستیابی به تسلیحات کشتار جمعی و اجرای برنامه های موشکی در معرض تهدید قرار دارد- داده است.
اوباما همچنین در نامه به کنگره تصریح کرد تمدید تحریم های اعمال شده علیه سوریه در واکنش به اقدام سوریه در تضعیف آمریکا ، و در راستای تلاش های بین المللی برای برقراری ثبات در عراق صورت می گیرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها