کد خبر: ۳۱۴۵۲۹
زمان انتشار: ۱۷:۱۸     ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴
دانشگاه علم و صنعت یکی از دانشگاههای بزرگ تهران است، اما این روزها در میان خبرهایی که بر روی تهران و پلی تکنیک و شریف متمرکز شده اند، کمتر دیده می شود.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ دانشگاه علم و صنعت از دانشگاههایی بود که در همان ماههای آغازین دولت یازدهم با رییس جدید خود آشنا شد. برخورداری رییس سابق دانشگاه تربیت معلم (خوارزمی کنونی) از سیاسی ترین دانشگاههای ایران در دوره اصلاحات بود.

حضور بیشتر وزرای دولت های نهم و دهم در دانشگاه علم و صنعت و تدریس در این دانشگاه باعث شده بود دولت نگاه ویژه ای را به این دانشگاه داشته باشد، نگاهی که گاهی با برخوردهای سفت و سخت تر همراه شود.

پس از چندماه و زمانی که دانشجویان و اساتید شاهد مدیریت برخورداری در مقام عمل بودند، اتفاقاتی متفاوت با آنچه وی در نشست خبری وعده داده بود را شاهد بودند. وی گفته بود که به مسائل علمی توجه ویژه خواهد داشت.

اما در ماه های اخیر و با روی کار آمدن دکتر برخورداری به عنوان ریاست دانشگاه علم و صنعت ایران آنچه بیشتر ظهور و بروز پیدا کرده است، قدرت گرفتن عناصر ضد انقلاب در دانشگاه است، بی آنکه تذکری از سوی ریاست دانشگاه متوجهشان باشد. جریان بی سوادی که صرفا از ابزار دانشگاه برای دورهمی های سیاسی استفاده می کنند. افرادی که مانند ترم بالایی های خود با ۴،۵ ترم مشروطی نهایتا اخراج می شوند و ممکن است در شبکه های اپوزوسیون به عنوان کارشناس مسائل سیاسی از آنها دعوت شود.

علم و صنعت که در سال ۸۷ از سوی رهبر انقلاب به «فیضیه دانشگاهها» ملقب شده بود، حالا فراتر از باشگاههای سیاسی حتی به تبلیغ منافقین و فرق انحرافی در دانشگاه می پردازد. براساس آنچه دانشجویان این دانشگاه گزارش داده اند، معاونت فرهنگی که در برخی موارد با وتو کردن آرا کمیته ناظر بر نشریات به حمایت از نشریات موهن می پردازد، جان تازه ای به ضدانقلاب داده است.

جالب آنکه در میانه همه آزادی های نامشروعی که برای جریان خاص در دانشگاه به وجود آمده است، تنها یک بار با یک نشریه هتاک برخورد می شود که البته ماجرای قابل تاملی دارد؛ .در یکی از موارد یکی از نشریات به طور شکل بی سابقه ای به یکی از علمای بزرگ قم  توهین می کند. نشریه احیا از نشریات طیف بسیج دانشگاه است در مطلبی به نقد این مقاله توهین آمیز می پردازد. در چنین شرایطی معاونت فرهنگی نشریه هتاک را به ۲۱ روز و نشریه احیا را که به نقد هتاکی نشریه موهن پرداخته بود به ۴۲ روز تعلیق محکوم می کند. و بعد در اقدامی کاملا غیر قانونی بدون اینکه کتبا دلیل این برخورد را اعلام کند شفاها به مدیر مسئول نشریه احیا اعلام می کنند که چون در مقاله خود جملات توهین آمیز نشریه هتاک را بازنشر داده  دو برابر نشریه هتاک مجازات می شود، در این میان نشریه هتاک نیز مورد حمایت سازمان مجاهدین خلق قرار می گیرد.

 

براساس کسب اطلاع خبرنگار خبرنامه دانشجویان ایران در بقیه موارد هیچ گونه برخوردی با نشریات هتاک صورت نمی گیرد. اما مدیرمسئول نشریه امید وابسته به طیف بسیج به علت نقد عملکرد کانون های فرهنگی دانشگاه در سال ۸۸ و ۸۹ به ممنوعیت مدیر مسئولی نشریات محکوم می شود.

در موارد دیگرنیز یکی  نشریات هتاک به دفاع و ترویج تفکر منحرف فمینیسم می پردازد که با هیچ عکس العملی مواجه نمی گردد.

طیف تندرو ضد انقلاب مدام با انجام حرکات ساختار شکنانه تجمعات بی مجوز برگزار می کند. دانشجویان می گویند: این اتفاقات همه با حمایت رییس دانشگاه صورت می گیرد.

اما در هفته های اخیر ضد انقلاب با پخش شبنامه و اجتماعات ساختار شکنانه بی توجه رییس دانشگاه به محفلی برای توزیع نشریه سایت ضدانقلاب کلمه با تصاویر سران فتنه تبدیل شده است. اتفاقی که بازتاب آن در شبکه های اپوزوسیون دیده می شود.

در زیر تصاویر دیگری از نتایج تساهل و تسامح در دانشگاه علم وصنعت را می بینید:  
 

 
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها