کد خبر: ۳۱۴۸۰۳
زمان انتشار: ۱۳:۰۵     ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴
با فرا رسیدن هفته ماقبل پایانی لیگ برتر، بازیکنان، نقش اول بازی ها هستند که می توانند با بازی خود، سرنوشت تیم های دیگر را عوض کنند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از"ورزش سه"، در این گزارش سعی شده به بازیکنان تعیین کننده در بازی‌های مختلف این هفته پرداخته شود:

آندو، کیانی و ادینهو، در انتظار ژنرال

این بازی را شاید بتوان هیجان انگیزترین بازی از نظر برخورد بازیکنان دو تیم دانست، امیرحسین صادقی، محسن فروزان، میلاد فخرالدینی و البته جاسم کرار بازیکنان فعلی آبی پوشان تهرانی هستند که روزگاری را در بین تبریزی ها سپری کردند و اتفاقا در بین هواداران این تیم بازیکنان محبوبی محسوب می‌شدند، شاید یادآوری اعتراض خودجوش تراکتورسازان در حمایت از جاسم کرار هنوز هم شنیدنی باشد، این بازیکنان به همراه رضا عنایتی و سجاد شهباززاده می توانند مهمترین بازیکنان استقلالی ها در بازی حساس هفته بیست و نهم باشند.

اما در طرف مقابل وضعیت کمی فرق می کند، یقینا آندرانیک تیموریان سردسته بازیکنان سرخپوش تبریزی خواهد بود که برای گرفتن امتیاز از استقلالی ها وارد میدان می شود، آندو که پیش از این هم سابقه حضور در بین تراکتورسازان را داشت در نیم فصل از جمع استقلالی ها جدا شد و شاید هفته ها فوتبال دوستان منتظر رودرویی او و سرمربی آبی ها بودند. البته در بین سرخ پوشان تبریز فقط آندو نیست که خود را آماده این بازی کرده است، مهدی کیانی بازیکن مغضوب امیر قلعه‌نویی در دوران مربیگری وی در تبریز بازیکن دیگری است که قطعا منتظر این بازی است.


به غیر از بازیکنان نامبرده حضور فردین عابدینی، دفاع راست تراکتورسازان که وی نیز پیش از این در بین آبی پوشان حضور داشت هم می توانست جذاب باشد اما وی به دلیل مصدومیت قطعا به این بازی نخواهد رسید، سعید آقایی بازیکن دیگری است که حضورش در این بازی می تواند جذاب باشد، وی که دو سال پیش، زمانی که در تیم گسترش فولاد توپ می زد، مورد تمجید قلعه نویی قرار گرفته بود و همان تمجید باعث اعتماد نکردن رسول خطیبی به او در آن بازی بود. به غیر بازیکنان عنوان شده، لوسیانو ادینهو نیز که راه گلزنی به آبی ها را خوب بلد است و مهرداد بایرامی نیز در این بازی می توانند تاثیرگذار باشند.

رودررویی آقا معلم و شاگرد گلزن

سایپا این هفته در حالی به مصاف استقلالی ها خوزستان می رود که خود سه بازیکن خوزستانی در تیم دارد، میلاد میداودی، حکیم نصاری و سجاد مشکل پور، سه بازیکن جنوبی این تیم هستند که این هفته به دیدار همشهریان خود می روند، به جز این سه بازیکن که اغلب به صورت ثابت به میدان می روند، حامد شیری، ابراهیم شکوری، روزبه شاه علیدوست و ابراهیم صادقی بازیکنان تعیین کننده دیگری هستند که برای سایپایی ها به میدان می روند تا بتوانند بازی های آخر مجید جلالی را خاطره انگیز کنند.

در طرف مقابل تمام نگاه ها به یک نفر است، سیدمهدی سیدصالحی که در نیم‌فصل از جمع کرجی ها جدا شد و به آبی پوشان خوزستانی پیوست، با زدن 6 گل تا اینجا به جلالی نشان داد که بیهوده وی را روی نیمکت می نشاند و قطعا در بازی این دو تیم می خواهد از تمام شم گلزنی خود استفاده کند. به غیر از وی دو بازیکن باتجربه دیگر این تیم، یعنی محمدرضا مهدوی و میثم بائو به همراه مهدی مومنی جوان می توانند برای کسب این سه امتیاز حیاتی عصای دست گواردیولای وطنی شوند.


بازگشت شیمبا به جنوب

سپاهان اصفهان که این روزها در کورس قهرمانی قرار گرفته است به دیار خوزستان و شهر مسجدسلیمان خواهند رفت تا با حریف خود بر سر کسب سه امتیاز بجنگند، دیدنی ترین قسمت این جدال، بازگشت لوسیانو پریرا و عبداله کرمی، دو بازیکن فصل گذشته فولادی ها به جنوب کشور است، این دو بازیکن به همراه احسان حاج صفی، محرم نویدکیا، محمدرضا خلعتبری و مهدی شریفی تاثیرگذارترین بازیکنان این روزهای سپاهان هستند که حداقل انتطار مردم اصفهان را به کسب سهمیه آسیا کشانده اند.

در میان نفتی های مسجدسلیمان هم یک نام آشنا برای سپاهانی ها و البته خیلی از تیم های دیگر لیگ برتری به چشم می خورد، میلاد زنیدپور از بازیکنان حضر در لیگ برتر است که در سال های اخیر تیم های فراوانی را عوض کرد و تقریبا در هربازی با یکی از تیم های سابق خود بازی خواهد داشت، به غیر از او که از بازیکنان تاثیرگذار نفت است، کیوان امرایی که مدتی در بین ذوبی ها بازی می کرد، الکساندر پاشنکو، گئورگیف دروازه بان این تیم و رضا کرملاچعب بازیکن خیلی جوان این تیم، می توانند افراد تعیین کننده در بازی نفت مسجدسلیمان و سپاهان باشند.


ال گیلانو، در دیار نصف جهان

شاگردان یحیی گل محمدی در ادامه موفقیت های خود، در بازی اخیر باید به دیدار قوی سپید بروند، سبزپوشان اصفهانی که خط حمله قدرتمندی را برای خود ساخته اند، در بازی مقابل ملوان، احتمالا از دو بازیکن سال قبل تیم داماش استفاده خواهند کرد، هادی محمدی در قلب دفاع این تیم و رضا حسن زاده مهاجم گلزن ذوبی ها، با چند سال حضور در بین رشتی ها، بارها ال گیلانو را تجربه کردند و این بار با تیمی غیر از داماش مقابل بندرنشینان قرار می گیرند، البته این به شرطی است که گل محمدی وی را مشمول بخشش خود کرده باشد و به او بازی بدهد، قاسم حدادی فر، کاوه رضایی، مرتضی تبریزی، مهدی رجب زاده و دانیال اسماعیلی فر، پدیده جدید این تیم از بازیکنان مهم ذوبی در این بازی خواهند بود که البته احتمال نرسیدن کاوه رضایی به دلیل مصدومیت در این بازی وجود دارد.

در طرف مقابل دو تن از بازیکنان تیم ملوان نیز سابقه پوشیدن پیراهن ذوب آهن را دارند، سیدجلال رافخایی مهاجم گلزن این تیم و روح اله عرب دیگر بازیکن خط حمله ملوانی ها، سابقا در تیم ذوب آهن بازی کرده اند، البته به احتمال بسیار زیاد عرب به دلیل مصدومیت نمی تواند به بازی این دو تیم برسد، پژمان نوری، فرزاد حاتمی و مازیار زارع بازیکنان دیگر انزلی چی ها هستند که می توانند خیال این تیم را از بابت حضور در لیگ برتر راحت کنند.


سرخ ها و آبی ها، تنها با یک بازیکن مشترک

در بازی تیم های گسترش فولاد و پرسپولیس، گسترشی ها در بین خود قطعا، یک مرد ویژه برای پرسپولیسی ها دارند، میثم نقی زاده، هافبک دفاعی تلاشگر سابق سرخپوشان که از همین گسترش به پایتخت آمد و باز هم به همانجا برگشت، وی در صورت حضور در برابر سرخپوشان، قطعا از انگیزه بالایی برخوردار خواهد بود تا بتواند خود را یکبار دیگر به این تیم و هوادارانش نشان دهد. به غیر از وی، جابر انصاری، محمد ابراهیمی، مرتضی اسدی و محسن حسینی بازیکنان دیگر فراز کمالوند خواهند بود تا بتوانند با تجربه خود این تیم را به ساحل امن برسانند.

اما پرسپولیسی ها در حال حاضر بابک حاتمی ترک زبان را در بین خود دارند که در نیم فصل به جمع آنها اضافه شده و پس از بازی با تیم تراکتورسازی احتمالا برای بار دوم در تبریز از این بازیکن استفاده خواهند کرد، محمد نوری، امید عالیشاه، مهدی طارمی، احمد نورالهی و گابریل بازیکنان تاثیرگذار پرسپولیس خواهند بود که مشخص نیست به دلیل خستگی، کدام شان بنا به صلاحدید برانکو به میدان خواهند رفت.


همبازی در تیم‌هایی غیر از نفت و صبا

در بازی تیم های نفت تهران و صبا قم، هیچ بازیکن مشترکی به چشم نمی خورد، این دو تیم بازیکنانی دارند که مدت ها با هم در یک تیم سومی به بازی پرداخته باشند اما در این دو تیم خیر، جواد کاظمیان و ایمان مبعلی و حسین بادامکی و غلامرضا رضایی سال ها با یکدیگر در داخل و خارج کشور به بازی پرداختند که هیچکدام از تیم ها مشترک آنها نفت و صبا نبود.

به غیر بازیکنان نامبرده، از مهره های تاثیرگذار دو تیم که می توانند نتیجه بازی را به نفع تیم خود تاثیرگذار باشند، در تیم نفت تهران می توان از علیرضا بیرانوند، وحید امیری، علی عزتی و ارسلان مطهری نام برد و در طرف مقابل نیز صبایی ها روزبه چشمی و هادی شکوری و ایوب کلانتری را به عنوان مهره های تاثیرگذار در ترکیب خود خواهند داشت.

گران قیمت ها دست به کار می شوند

تیم های قعرنشین جدول در حالی به دیدار یکدیگر می روند که شاید از نظر داشتن مهره های نامدار، با یکدیگر قابل مقایسه نباشند، البته در جمع پیکانی ها آرمان قاسمی تنها بازیکنی است که فصل قبل در بین لوکوموتیو رانان حضور داشت و در صورت صلاحدید مرفاوی شاید در این بازی به میدان برود، از مهره های نامدار پیکانی ها که می توانند در روزهای آخر کارشان را به خوبی انجام دهند و این تیم را به سلامت در لیگ برتر نگه دارند می توان از مهدی رحمتی، امیرحسین فشنگچی، محمد نصرتی، ساموئل و سعید دقیقی نام برد.

اما در جمع لوکوموتیو رانان مدافع، هافبک این تیم یعنی رامین رضائیان را می توان امید اول فرهاد کاظمی دانست، وی این روزها هم به تیم ملی دعوت می شود و هم خوب گل می زند، بهادر عبدی، امین منوچهری و موتومبا بازیکن خارجی این تیم و البته مجتبی شیری که در بازی قبلی این تیم دو بار دروازه حریف را باز کرد، می توانند در این بازی برای راه آهنی ها پیام آور شادی باشند.


بدون هیچ عنصر مشترک

در آخرین بازی مورد بحث نیز با دیدار تیم های پدیده مشهد و فولاد خوزستان می رسیم، این دو تیم بازیکن مشترکی در میان خود ندارند، در تیم پدیده، محمد غلامی، مهدی نظری، یونس شاکری، میلاد غریبی و ایگور پراهیچ، اگر در صورت صلاحدید علی رضا مرزبان در این بازی به میدان بروند می توانند موثر واقع شوند.

در طرف مقابل نیز فولادی ها نیز بعد از انبوه محروم و مصدوم‌هایی که در تیم خود دارند، می توانند دلخوش باشند که هنوز اسماعیل شریفات، محسن مسلمان، ماتیاس چاگو، آلویز نانگ و ساسان انصاری را در ترکیب خود دارند تا به کمک آنها بتوانند به کسب سهمیه آسیا امیدوار باشند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها