أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۳۱۴۹۰۳
زمان انتشار: ۰۸:۳۶     ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴
تولید ملی؛ شاه‌‌کلید خروج از رکود/
عضو کمیسیون صنایع مجلس کاهش فرصت‌ شغلی را ناشی از افزایش واردات، نرخ بالای سود بانکی، فرهنگ غلط مصرف و عدم حمایت از تولید دانست و گفت: با وجود اینکه در مقاطعی برخی صنایع صادرکننده بودند، اکنون رو به تعطیلی می‌روند.
به گزارش پایگاه 598، سیدهادی حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، با اشاره به وضعیت تولید و فرصت‌های شغلی که روز به روز در صنایع از بین می‌روند، اظهار داشت: هم‌اکنون رکود در تمام کشور وجود دارد و مربوط به یک یا دو صنعت نیست.

وی افزود: رکود و کاهش شدید فرصت‌های شغلی ناشی از عدم حمایت عملی از تولید و ضعف در رابطه میان نظام بانکی با بنگاه‌ها است.

حسینی با اشاره به اینکه برخی افراد برای سرمایه‌گذاری در صنایع صلاحیت نداشتند، گفت: سیاست‌های دولت در حوزه واردات و همچنین قاچاق شدید به داخل کشور فرصت‌های شغلی را از بین برده است.

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی یکی از مهم‌ترین راهکارهای افزایش تولید و ایجاد فرصت‌های جدید شغلی و احیای صنایع را ترویج فرهنگ صحیح مصرف در داخل عنوان کرد و گفت:‌ هنوز فرهنگ استفاده از تولید ملی نهادینه نشده و همین امر مشاغل را با تهدید مواجه کرده است.

وی گفت: به عنوان مثال صنعت نساجی که در مقطعی از تاریخ صادرکننده بود، اما این صنعت با واردات بی‌رویه و قاچاق شدید به داخل روبه تعطیلی است.

حسینی با اشاره به اینکه این صنعت یکی از مهم‌ترین فرصت‌‌های ایجاد اشتغال به وجود می‌آید، گفت: قطعاً فرصت‌های بسیار زیادی در صنعت پوشاک برای ایجاد اشتغال وجود دارد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها