کد خبر: ۳۱۴۹۸۸
زمان انتشار: ۱۰:۲۶     ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴
رسول نجفيان:
رسول نجفيان گفت: همين اقايون اگر اتفاقي غير انساني براي گربه شان بيافتد چقدر از ابزار رسانه‌اي استفاده مي‌كنند؟! قطعاً شاهد اين بوده‌ايد كه چقدر به حيوانات علاقه دارند و اگر به آن‌ها از سوي انسان و يا ارگاني ستم شود تجمع‌هايي را صورت مي‌دهند و رسانه‌ها را از اين اتفاق مطلع مي‌كنند، اما در برابر كشتار انسان‌هاي بي‌گناه و كودكان مظلوم سكوت كرده‌اند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، در پي كشتار بي رحمانه كودكان در يمن و همچنين بي توجهي بسياري از رسانه و خجالت آور تر اين كه شاهد نگاه حمايتي برخي از آن ها از اتفاقات يمن هستيم. بر آن شديم با برخي از هنرمندان گفتگويي داشته باشيم تا زمينه فراهم شدن كمپيني تحت عنوان حمايت از كودكان يمن و كشتار مردم بي دفاع آن فراهم شود. در بسياري از نقاط جهان رسانه ها بي آن كه اجازه دهند مردم كشورشان از نام سرزميني به نام يمن، عراق، سوريه و حتي ليبي با خبر شوند اخبار كذب و دروغي را ارائه مي دهند تا همچنان تفكر آن ها را زير سلطه خود نگه دارند. در اين ميان جمهوري اسلامي ايران با نگاه اعتقادي همواره تلاش كرده حامي مظلومان به ويژه مسلمانان باشد. هر ايراني غيرتمندي نمي تواند نسبت به چنين كشتار هايي بي تفاوت باشد اين رفتار ارتباطي به هيچ نگاه جناحي و سياسي ندارد.

رسول نجفيان در ارتباط با كشتار مردم يمن گفت: آتش شيطاني شعله ور شده است و يك مشت افراد بي‌اخلاق كه انسانيت ديگر برايشانه معني ندارد دست به رفتار‌هاي ضد بشري مي‌زنند. اين افراد جنگ طلب و خونريز در كشور‌هاي خودشان با بحران‌هاي زيادي از از جمله بي‌كاري و بي‌اعتباري خود روبرو شده‌اند و براي جبران بخشي از بحران‌‌هايشان كه توسط خود در منطقه و يا كشورشان رقم خورده است جنگ‌هايي را شروع مي‌كنند آن هم جنگهايي نابرابر و غير انساني.

وي در ادامه افزود: اگر نگاهي به تاريخچه رژيم آل سعود بياندازيم و كمي در آن مطالعه داشته باشيم به راحتي براي مان آشكار مي‌شود كه اين تاريخي كه از خود به ثبت رسانده‌اند هيچ تفاوت فاحشي با آنچه كه از صهيونيست‌ها در تاريخ به ثبت رسيده است ندارد. تنها تفاوت رژيم آل سعود و سهيونيست‌ها در اين است كه آن هغا آمده‌اند تا دين يهود را نابود كنند و يهوديان را در دنيا بي‌اعتبار كنند اما سعودي‌ها دورخيز كرده‌اند تا دين اسلام را از بين ببرند و از همه بد‌تر چهره مسلمانان و مسلين جهان را در ديدگان ساير ملت‌ها خطرناك جلوه دهند.

*داعش محصول آل سعود است

بازيگر فيلم سينمايي «دزد عروسك ها» با بيان اين مطلب كه داعش از دل آل سعود بيرون آمده است گفت: بگذاريد من سوالي را مطرح كنم. گروه‌هاي تروريستي و وحشي همچون داعش و القاعده توسط چه كساني به وجود آمده‌اند؟! چه دولت‌هايي از آن‌ها حمايت مي‌كنند؟! تجهيزان نظامي و رسانه‌اي كه در اختيار دارند از كجا آمده است؟! اين‌ها توسط‌‌ همان مزدوراني به وجود آمده است كه همواره شروع كننده جنگ در ساير كشور‌ها هستند كه رژيم آل سعود هم يكي از آن‌ها است.

*عده اي كه براي كشته شدن گربه شان تجمع مي كنند در برابر كشتار كودكان يمن سكوت كرده اند

نجفيان با اشاره به اينكه تعجب مي‌كنم برخي براي كشته شدن حيوانات بي‌گناه تجمع مي‌كنند اما از كشتار هم نوع خود غافل هستند اظهار داشت: جنگ افروزي همواره به شكل‌هاي مختلفي وجود داشته است اما مهم‌ترين مسئله در اين شرايط نحوه برخورد ملت‌ها و دولت‌ها است. اگر گربه‌اي كه از آنِ همين اقايون است كشته شود و اگر اتفاقي غير انساني برايش بيافتد چقدر از ابزار رسانه‌اي استفاده مي‌كنند؟! قطعاً شاهد اين بوده‌ايد كه چقدر به حيوانات علاقه دارند و اگر به آن‌ها از سوي انسان و يا ارگاني ستم شود تجمع‌هايي را صورت مي‌دهند و رسانه‌ها را از اين اتفاق مطلع مي‌كنند، اما در برابر كشتار انسان‌هاي بي‌گناه و كودكان مظلوم سكوت كرده‌اند. با اين مثال نمي‌خواهم حيوانات را بي‌ارزش بدانم بر عكس آن‌ها هم مخلوق پروردگار هستند و حق زندگي دارند منظورم افراط و تفريط برخي از كشور‌هاي مدعي حقوق بشر است. در غزه آن همه كشتار بي‌رحمانه صورت گرفت در آخر چه اتفاقي افتاد به راحتي فراموش شد.

*رژيم آل سعود همچون اسرائيل بازوي ديگر آمريكا در منطقه است

وي در ادامه افزود: اتفاقي كه در يمن مي‌افتد نه كودتا است و نه هيچ چيز ديگري اين‌ها تنها مردم بي‌دفاعي هستند كه توسط برخي نسل كشي مي‌شوند. رژيم آل سعود همچون اسرائيل بازوي ديگر آمريكا در منطقه است. آن ها به دستور قدرت هاي برتر  و همچنين اهداف پستي همچون فروش اسلحه‌‌هايشان جنگ‌هايي را شروع مي‌كنند و براي جان انسان‌ها اهميتي قائل نيستند.

*آل سعود صاحب بزرگترين خانه هاي فساد و قمار خانه ها

در ادامه اين گفتگو نجفيان با صراحت آل سعود را صاحب بزرگ‌ترين قمار خانه‌هاي دنيا دانست و گفت: مي‌خواهم با صراحت اين جمله را بگويم بزرگ‌ترين قُمار خانه‌هاي دنيا و همچنين خانه‌هاي فساد سردمدارانش همين دولت‌هايي هستند كه جز به سود خود به چيز ديگري فكر نمي‌كنند در رأس آن‌ها آل سعود در اين خانه‌هاي فساد حضور دارد كه متاسفانه اين افراد سردمداران مكه هم شده‌اند. از تفكر اين آشغال ها داعش به وجود آمد تا دين پاك اسلام را در ذهن مردم جهان ديني ترسناك معرفي كنند همچنين صهيونيست دين يهود و آنچه كه اسلام از اين دين عنوان كرده است را به بي‌راهه مي‌كشاند.

*آل سعود به شرطي وجود دارد كه از دستورات و خواسته‌هاي آمريكا اطاعت كند

او در ادامه درباره سطله آمريكا بر كشور عربستان گفت: رژيم آل سعود از آمريكا مي‌ترسد چرا كه استقلالي چون ايران اسلامي ندارد. آن‌ها اگر بدون اجازه آمريكا آب بخورند قطعاً بايد هزينه‌اش را پرداخت كنند و خود مي‌دانند كه توسط اين كشور ترور خواهند شد. آل سعود به شرطي وجود دارد كه از دستورات و خواسته‌هاي آمريكا اطاعت كند بقاء بهد شرط اطاعت از قدرت‌هاي دنيا ذلتي است كه پذيرفته‌اند.

*اميدوارم پوزه آل سعود به خاك ماليده

اين بازيگر پيشكسوت در اتباط با آرزوي اينكه اميدوارم پوزه آل سعود به خاك ماليده شود گفت: «لطف حق با تو مدارا‌ها كند/ چون كه از حد بگذرد رسوا كند»اطمينان داشته باشيد كه اين رفتار‌ها در نزد مردم جهان به رسوايي خواهد كشيد و ديگر آبرويي براي متوليان رفتار وحشيانه‌اي كه امروز شاهدش هستيم نخواهد ماند. نور الهي آن آتش شيطاني را از بين مي‌برد.

*خانه سينما، خانه تئا‌تر، و خانه موسيقي براي اعتراض به كشتار يمني ها دست به كار شوند

رسول نجفيان در پاسخ به اين پرسش در ارتباط با واكنش نشان دادن چهره‌هاي مطرح مردمي درباره اتفاقات يمن و حمايت از آن گفت: هنرمنداني كه چهره‌هاي مطرحي هستند و جوان‌ها آن‌ها را الگوي خود قرار داده‌اند نبايد صحنه را خالي بگذارند و حمايت آن‌ها قطعاً در بُعد داخلي و حتي بين المللي تاثير خواهد گذاشت. به نظرم آن‌ها نبايد بي‌تفاوت بنشينند و به صورت خودجوش بايد عكس العمل‌هايي را در ارتباط با اين موضوع نشان دهند. هر قشري براي خود صنفي دارد خانه سينما، خانه تئا‌تر، و خانه موسيقي هنرمندان خود مخصوصاً آن‌هايي كه چهرهاي شناخته شده‌اي هستند را جمع كنند و همگي به جمع معترضين بپيوندند. هنرمندان جامعه‌مان به گونه‌اي رفتار نكنند كه گويي همه ما ساكت هستيم و نمي‌دانيم چه بر سر كودكان يمني مي‌آيد.

بازيگر فيلم سينمايي «نار و ني» درباره سخن برخي كه عنوان مي‌كنند نبايد به فكر اتفاقات رخ داده در ديگر كشور‌ها بود چرا كه خودمان در داخل كشور همچون ساير كشور‌ها مشكلاتي داريم كه بايد به آن‌ها رسيدگي شود گفت: جواب اين سوال در يكي از داستان‌هاي سعدي وجود دارد در بخشي از آن اين عنوان شده است:

 «چنان قحط سالي شد اندر دمشق / كه ياران فراموش كردند عشق» و در ادامه آمده است كه «من از بي‌نوايي نيم روي زرد / غم بي‌نوايان روخم زرد كرد» بر هيچ كس پوشيده نيست ما هم مانند بسياري از كشور‌هاي ديگر در داخل كشورمان مشكلاتي داريم كه بايد آن را حل كنيم اما آيا مسائل انساني ارتباطي با اين موارد دارد؟! اين حرف‌ها و تفكرات ضد بشري است. تمام زيبايي‌هاي انسان به اين بستگي دارد كه در اوج روي زردي، به فكر هم نوع خود باشد. ما بايد به عنوان مسلمان هر جايي كه بي‌عدالتي وجود دارد بايستيم.

* در حمايت از مظلومين بايد الگوي ديگران باشيم

وي در ادامه افزود: زماني كه در آمريكا خود مردم و همچنين يهوديان ساكن در ديگر كشور‌ها به كشتار مردم غزه اعتراض مي‌كنند ما كه ديگر تكليف مان روشن است بايد الگوي ديگران در اين حركت باشيم. به نظرم كساني اين جو و فضا را به وجود مي‌آورند كه مي‌خواهند جنگ ادامه داشته باشد تا كارخانه‌هاي اسلحه فروشيشان به سود‌هاي كلان با خون مردم برسد.

*پيامبر اسلام (ص) پيامبر مهرباني بود

نجفيان در پايان با اشاره به اينكه پيام پيامبر اسلام (ص) مهرباني بوده است گفت: بالاخره دولت‌هاي ضد بشري در هر كشوري براي همين بحث‌ها مزدوراني را قرار داده‌اند تا تفرقه بياندزند و ذهن مردم را از مسئله اصلي دور كنند. مگر مردم شريف ايران د هر جايي از دنيا كه ظلمي صورت گرفته بي‌تفاوت بوده‌اند كه امروز نسبت به برادران شيعه خود اين گونه رفتار كنند؟! حمايت از مظلوم بايد براي همه ما تبديل به وظيفه شود. در ايران اديان مختلف در كنار هم زندگي مي‌كردند. پيامبر اسلام آمد تا به انسان‌هاي وحشي خو درس مهرباني بدهد اما عده‌اي همچنان خود را به خواب زده‌اند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۳۶ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴
۰
۰
ما در امور سایر کشورها هیچ دخالتی نمیکنیم
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها