کد خبر: ۳۱۵۱۸۰
زمان انتشار: ۲۰:۱۸     ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴
کشتی ایرانی حامل کمکهای دارویی و غذایی به مردم بی دفاع یمن، به سمت این کشور حرکت کرد.
به گزارش پایگاه 598  به نقل از فارس، کشتی امدادرسان جمهوری اسلامی ایران در قالب «کاروان نجات» دقایقی قبل به منظور کمک رسانی به مردم بی‌پناه یمن، بندرعباس را به سمت یکی از بنادر این کشور ترک کرد.


این در حالیست که با گذشت بیش از ۴۰ روز از تجاوز آل سعود به یمن، مردم این کشور با دست‌های خالی در مقابل تجاوزگران ایستاده‌اند.

گفتنی است رژیم آل سعود با پشتیبانی همه جانبه آمریکا، علاوه بر حملات هوایی بی امان به شهرهای یمن، مردم این کشور را در محاصره کامل قرار داده و مانع هرگونه امدادرسانی هوایی و دریایی به این کشور شده است.

جنگنده‌های آل سعود پیش از این با ایجاد ممانعت از امدادرسانی یک فروند هواپیمای بوئینگ جمهوری اسلامی ایران، به بمباران فرودگاه صنعا پرداخت و اجازه نداد مکم های غذایی و دارویی ایران به دست مردم یمن برسد.

در کشتی اعزامی جمهوری اسلامی ایران به سمت یمن، علاوه بر خبرنگاران، امداگران و پزشکان ایرانی به همراه تعدادی از افراد خارجی (از آمریکا، کانادا، آلمان و...) عضو کمپین های ضد جنگ نیز حضور دارند.

اقلام این کشتی که وزنی بالغ بر ۲ هزار و ۵۰۰ تن دارد شامل هزار و ۲۰۰ تن برنج، ۷۰۰ تن آرد، ۴۰۰ تن کنسرو، ۵۰ تن دارو و اقلام پزشکی، ۵۰ تن آب‌معدنی، ۲ هزار تخته پتو، هزار چادر گروهی و هزار سری ظروف آشپزخانه است.

اینها در حالیست که سوخت بیمارستانهای یمن در حال اتمام است که در این صورت و نرسیدن کمک های بین المللی به یمن، مردم این کشور در آستانه یک فاجعه بزرگ انسانی قرار خواهند گرفت.

جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از حامیان اصلی مردم بی پناه یمن، سعی در شکست این محاصره دارد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها