أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۱۵۲۹۸
زمان انتشار: ۱۰:۳۸     ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴
کامران نجف‌زاده سفير بيماران نادر از مجموعه هاي مردم نهاد و مسئولان وزارت بهداشت خواست براي مبتلايان به بيماري نادر «اي بي» معروف به «پروانه‌اي» بيشتر کمک کنند.
نجف زاده سفير بنياد بيماران نادر در گفتگو با خبرنگار جهان با اشاره به مختصات بيماري "اي بي " گفت: اين بيماري که در گروه بيماري هاي نادر جاي دارد، يک نوع عارضه پوستي است که مشخصه اصلي آن شکنندگي شديد پوست، ايجاد تاول هاي مختلف در پوست و مخاط دهان مي‌باشد که بر اثر عوامل ژنتيکي نمايان مي‌شود.

به گزارش جهان، سفير طلايي کودکان با اشاره به نياز بيماران اي بي به الياف خاصي براي البسه شان افزود: بيماري "اي بي” در روزهاي اول پس از تولد يا بدو تولد با يکسري تاول در نقاط مختلف پوست خود را نمايان مي کند و يک نوع بيماري ژنتيکي و ارثي است که اگر ازدواج فاميلي باشد و يا در نسل چندم هم کسي بيماري”اي بي” داشته باشند آن مادر در زمان بارداري بايد تست غربالگري "اي بي” بدهد تا تشخيص دهند بيماري در جنين وجود دارد يا خير.

نجف زاده گفت: هر چند درمان قطعي امکان پذير نيست اما بوسيله ژن درماني مي‌توان تشخيص داده و با پيوند مغز و استخوان و پروتئين درماني بيماري را کنترل کرد.

سفير بنياد بيماران نادر به درد و دل هاي بيماران مبتلا به "اي بي”اشاره کرد و گفت: برخي بنيادها همچون بنياد بيماري‌هاي نادر و يا بنياد بيماري هاي خاص قدم‌هاي خوبي در اين راه برداشته اند اما نيازمند کمک‌هاي مجموعه‌هاي مردم نهاد و وزارت بهداشت هم هستيم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها