أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۳۱۵۴۴۰
زمان انتشار: ۱۹:۵۷     ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴
توصیه ای به اهالی عرصه هنر و رسانه:
چهره‌هايي كه براي حقوق بشر واقعي و براي انسانيت قلبي از طلا دارند و مي‌دانند يك حضور ساده انها مي‌تواند جان هزاران زن و كودك بي گناه را به آساني نجات دهد و ددمنشان را از حركتهاي بي مهابا وجنايات جنگي باز دارد. كشتي نجات مي‌تواند نه تنها به يك سمبل جهاني صلح تبديل شود بلكه مي‌تواند آغازگر يك ابتكار زيبا براي مقابله با جنايات جنگي شود.
به گزارش سرویس فرهنگی پایگاه 598، چند روز پيش حماسه خلبان ايراني در كمك به مظلومان يمن چشم جهانيان را خيره كرد ولي با همه اين وجود متجاوزین سعودي مانع از رسيدن دارو و كمكهاي ضروري به ملت شريف و مظلوم يمن شدند و درحالي كه جهانيان يك بار ديگر در مقابل فجايع انساني يمن و نسل كشي مظلومين آن بخاطر منافع امريكا و همپيمانانش سكوت اختيار كرده‌اند. اشك شرمندگي بر چشم کاپیتان صداقت‌نیا (خلبان ايراني) نشست و در جمله‌اي تكان دهنده گفت: یاد شرمندگی حضرت عباس افتادم.

بله؛ هنوز بعد از 1400 سال كل ارض كربلا و كل يوم عاشورا را به چشم مي‌بينيم. چيزي عوض نشده جز آنكه حماسه و از خود گذشتگي ماندگارترين حركت جهان است.



حال كشتي نجات از ايران به حركت در آمده تا باري ديگر ايرانيان در كمك به مظلومان جهان پیشتاز باشند. اما يك چيز انسان را نگران مي‌كند و اين است كه كشتي نجات نيز با حركتهاي ناجوانمردانه يزيديان روبرو شود چه آنكه غير از ماجراي هواپيماي كمك‌رسان ايراني كه به هر قيمتي نگذاشتند به زمين بنشيند ما تجربه كشتي كمك رسان به غزه را نيز داريم....

پس بايد كار را از همين قدم اول به بهترين نحو انجام داد تا جهانیان بدانند که ياري مظلوم به چه معناست و حقوق بشر چيست! نبايد كشتي نجات را تا زمان رسيدن به مرزهاي يمن تنها بگذاريم، با وجود انكه خبرهاي اين كشتي هر روز به جهان مخابره مي‌شود اما اين به تنهايي كافی نیست.

تا زماني كه كشتي بتواند به ساحل يمن برسد مدتي زمان وجود دارد پس بايد در طي اين مدت كشتي نجات به نمادي براي معرفي مظلوميت يمن تبديل شود و به هر قيمتي كه شده داروها و مايحتاج ضروري به دست مردم تحت ظلم يمن برسد.

جامعه امروز جامعه رسانه‌هاست، جامعه مردم و آنها كه دوستشان دارند. اينجاست كه افراد سرشناس و محبوب جهاني بايد به صحنه بيايند. ايران در اين عرصه كم چهره درخشان و خوش نام ندارد. از ورزشكاران بزرگي كه نامشان اعتبار رشته ورزشي‌شان است تا هنرمندان نامداري كه هنرشان خاطره مشترك جمعيتي بسيار زيادي را شكل داده است.

كشتي نجات تا زمان رسيدن به يمن با يك هماهنگي درست مي‌تواند به يك رسانه بزرگ و مهم تبديل شود. از طريق شخصيتهاي مشهور داوطلب ايراني كه براي امداد در اين كشتي مي‌توانند حضور يابند مي‌شود چهره هاي مشهور جهاني ديگر را از گوشه و كنار دنيا فراخوان داد.

چهره‌هايي كه براي حقوق بشر واقعي و براي انسانيت قلبي از طلا دارند و مي‌دانند يك حضور ساده انها مي‌تواند جان هزاران زن و كودك بي گناه را به آساني نجات دهد و ددمنشان را از حركتهاي بي مهابا وجنايات جنگي باز دارد. كشتي نجات مي‌تواند نه تنها به يك سمبل جهاني صلح تبديل شود بلكه مي‌تواند آغازگر يك ابتكار زيبا براي مقابله با جنايات جنگي شود.

در سال گذشته در همين زمان بود كه كاروان صلح براي سوريه با حضور چهره هاي مشهور در عرصه صلح جهاني چنين مسيري را البته در عرصه سياسي پيمود.

پس اين حركت شدني است ...

* جمال طاهری

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۳
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
مصطفی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۲۸ - ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴
۰
۰
الحمدالله الذی یفعل مایشا و لایفعل مایشا غیره
خدایی را شکر که هرکاری بخواهد انجام میدهد و غیر او هیچ کاری نمیتواند بکند .
به خدامتوصل شود و به او اطمینان وتوکل کنید که تمام موجودات به اشاره او متصلند
بالله اعتصمت و باالله اثق و علی الله اتوکل
پاسخ
جمال طاهری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۰۹ - ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴
۰
۰
آقاي علي دايي
آقاي مهدوي كيا
آقاي رضا زاده
آقاي مجيدي
و....
دوستان هنرمند و ورزشكار اين بار نوبت شماست كمپين راه بيندازيد كمپين كمك به مردم يمن از همه هنرمندان و ورزشكاران دلسوز دنيا دعوت كنيد به اين كمپين بپيوندند و اگر مي توانند در كشتي نجات ايران خاظر شوند از حالا يك هفته وقت است براي ازمون انسانيت جهاني
پاسخ
محمد
UNITED STATES
۱۰:۵۵ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴
۰
۰
اول درود بر ایران و ایرانی !
دوم از این به بعد آل سعود را باید (آل نحوس ) یا ( آل وحوش) بنامییم چون این نام برای کار های آن ها مناسب تر است !
یا حق
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها