أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۱۵۵۴۰
زمان انتشار: ۱۱:۳۳     ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴
نگرانی بی‌منطق امریکا از ارسال کمک های بشردوستانه ایران:
در حالیکه امریکا با حمایت های خود از حملات وحشیانه عربستان سعودی به مردم بی دفاع یمن در جنایت های رژیم آل سعود شریک است، به همین اکتفا نکرده و جمهوری اسلامی را از ارسال کمک ها به یمن منع می کند! استیون وارن سخنگوی پنتاگون در تازه ترین اظهارات خود اعلام کرد ایران باید کمک های خود را به جایی بفرستد که ما می گوییم!

به گزارش سرویس بین المل پایگاه 598، در حالیکه امریکا با حمایت های خود از حملات وحشیانه عربستان سعودی به مردم بی دفاع یمن در جنایت های رژیم آل سعود شریک است، به همین اکتفا نکرده و جمهوری اسلامی را از ارسال کمک ها به یمن منع می کند! استیون وارن سخنگوی پنتاگون در تازه ترین اظهارات خود اعلام کرد ایران باید کمک های خود را به جایی بفرستد که ما می گوییم!

وی در گفتگو با خبرنگاران گفت: ”کشتی ایرانی شاهد، حرکت خود را از راه تنگه ی هرمز آغاز کرده و دریای عمان را نیز پشت سر گذاشته است اما این محموله تحت هیچگونه اسکورت دریایی نیست. ما تمام حواسمان به کشتی ایرانی هست و می دانیم که آنها ادعا کرده اند کشتی شان توسط ناوهای جنگی محافظت می شود."

وی با بیان اینکه امریکا هیچگونه محافظتی از این کشتی را مشاهده نکرده است مدعی شد محموله ی مذکور به شدت مشکوک است و ممکن است ایران به وسیله ی آن، سلاح به یمن ارسال کند و آتش بس را به مخاطره بیاندازد!!

گاردین با پرداختن به این سوژه در ادامه ی مطلب خود نوشت: ”همه می دانیم ایران از شورشی های گروهک الحوثی حمایت می کند. این کشور هم اکنون در نظر دارد 2500 تن محموله که ادعا می کند کمک های بشردوستانه هستند را به آنها برساند. این در حالیست که حوثی ها با نیروهای طرفدار دولت می جنگند که عربستان حامی آن هاست!"

گاردین با بیان این مسئله اولا یک بار دیگر سعی در تبرئه عربستان از آغاز جنگ داشت و دوما تلاش کرد ایران را در حال جنگ پشت پرده با عربستان نشان دهد. این سایت خبری در ادامه به نقل از وارن نوشت: ”اگر محموله ی ایرانی حقیقتا حاوی کمک های بشردوستانه است، ما آنها را تشویق می کنیم که کمک های خود را سازمان ملل تحوبل دهند یا به مقر گروه های حامی حقوق بشر در آن سازمان که مستقر در جیبوتی هستند بفرستند!"

وارن در جواب یکی از خبرنگاران که از او پرسید ”آیا ممکن است ارتش امریکا کشتی ایرانی را بازرسی کند و یا از پهلوگرفتن آن در سواحل یمن جلوگیری نماید" سکوت کرد.

گاردین احتمال داد در روزهای آینده و با نزدیک تر شدن کشتی ایرانی به یمن، تنش هایی بین کشتی های ایرانی و امریکایی در دریا اتفاق بیفتد. زیرا اخیرا نیز در تنگه ی هرمز چنین اتفاقی افتاده بود. استیون وارن در خاتمه ی سخنانش بار دیگر اسرار کرد: ”این کمک های ایران کمکی به ایجاد صلح در منطقه نخواهند کرد و اگر ایران واقعا نمی خواهد به آتش بس لطمه ای وارد کند باید به پیشنهاد ما پاسخ مثبت داده و کار صحیح را انجام دهد یعنی طبق پروتکل های سازمان ملل کمک های بشردوستانه ی خود را به جیبوتی بفرستد تا مسئولین امر، خود آنها را تقسیم کرده و به یمن بفرستند."

اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها