أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۳۱۵۶۸
زمان انتشار: ۲۱:۴۴     ۳۰ آذر ۱۳۹۰
شاهکاری ديگر از سخنگویان رسانه ملی:
چند روز پیش اظهارات "آزاده نامداری" مجری برنامه "جمع ما" در گفتگو با "دکتر خواجه سروی" معاون وزارت علوم در مورد تفکیک جنسیتی در دانشگاه ها، واکنش­های رسانه­ ای را در پی داشت. متأسفانه در برنامه چهارشنبه مورخ 30/9/90 نيز شاهد اظهار نظر های عجیب و غریب "مازیار قاسمی" مجری کارشناس برنامه" اردیبهشت" شبکه چهار سيما بودیم که در ادامه به آن اشاره خواهیم نمود.

سرویس فرهنگی نقد رسانه 598-نیلوفر نوری/ متأسفانه هر از چند گاهی در رسانه ملی شاهد اظهار نظر های غیر کارشناسانه و شخصی مجریان و کارشناس مجریانی هستیم که هر کدام به نوعی سخنگوی این رسانه تلقی می شوند.همین امر سبب می شود به این موضوع بیاندیشیم که آیا رسانه ملی و تهیه کنندگان معیارهای مشخصی برای انتخاب این گونه افراد دارند یا خیر؟و آیا این افراد اختیار تام دارند که در هر برنامه اظهار نظر شخصی نمایند و راهکارهای گوناگون برای موضوعات مختلفی که بعضاً حوزه تخصصی ایشان هم نمی باشد ارائه دهند؟آیا سخنان یک کارشناس مجری در یک برنامه به مثابه دیدگاه رسانه ملی است و یا دیدگاه شخصی او؟

چند روز پیش اظهارات "آزاده نامداری" مجری برنامه "جمع ما" در گفتگو با "دکتر خواجه سروی" معاون وزارت علوم در مورد تفکیک جنسیتی در دانشگاه ها، واکنش­های رسانه­ ای را در پی داشت.

متأسفانه امروز(چهارشنبه 30/9/90) نيز شاهد اظهار نظر های عجیب و غریب "مازیار قاسمی" مجری کارشناس برنامه" اردیبهشت" شبکه چهار سيما بودیم که در ادامه به آن اشاره خواهیم نمود.

مجری کارشناس برنامه در ابتدای اين برنامه که با موضوع مهريه زنان بود، پس ازیک نطق طولانی، کارشناس ميهمان برنامه را معرفی نمود. در اثناء برنامه و در هنگام تماس های تلفنی نیز مجری کارشناس برنامه پاسخ سوال را می داد و سپس از کارشناس برنامه می خواست تا پاسخ او را تکمیل کند. چیزی که شاید بر خلاف عرف برنامه های تلویزیونی باشد.

یکی از موضوعاتی که در برنامه و توسط اين مجری مطرح شد این بود که برخی زنان در پی شکست در زندگی زناشویی و به دلیل عدم موفقیت در راضی کردن شوهر خود برای طلاق،از به اجرا گذاشتن مهریه به عنوان ابزاری برای فشار آوردن بر روی مرد استفاده می کنند و در نهایت نیز مهریه تقسیط بندی شده و آن فشار از روی مرد برداشته می شود و زن از دو طرف خسارت می بیند.با توجه به این نکته  آقای مجری در انتهای برنامه راهکار خود را برای شاد و سلامت زیستن خانواده ها ارائه می دهد.راهکاری که نه تنها راهکار او محسوب شده، بلکه راهکار رسانه ملی قلمداد می شود.

و راهکار او از این قرار است:بهتر است زنان به جای این که به مهریه به عنوان ابزار فشار در زمان طلاق نگاه کنند، مهریه را فراموش کرده و به مقدار اندکی مثلاً یک سکه به نام الله بسنده کنند و از آن سو برای تضمین سعادت خانواده حق طلاق را شرط عقد خود قرار دهند. بدین ترتیب مرد چون می داند حق طلاق با زن است دست از شیطنت ها در زندگی خانوادگی بر می دارد و از اين رو دغدغه ای برای پرداخت مهریه کلان ندارد و بدین ترتیب زندگی خانوادگی در نهایت سعادت و سلامت پیش می رود!

مجری در این نظریه از یک سو به زنان می گوید از آن چیزی که خداوند برای تو قرار داده و آن را پاکیزه ترین و گوارا ترین مال ها نامیده است دست بکش و به دنبال حقی برو که خداوند آن را برای مرد قرار داده است.

این در حالی است که وی این نظریه هوشمندانه را در انتهای برنامه و زمانی که تنها چند ثانیه به پایان آن مانده ارائه می دهد و کارشناس برنامه نیز فرصت نمی یابد سخنی در مورد آن بگوید.البته در همان چند ثانیه باقیمانده نیز این امکان وجود داشت که ایشان حرف مجری را رد کرده و حداقل سخنی بگوید تا نظر شخصی اش مشخص شود.

به هر حال این برنامه پایان یافت .اما مشکلاتی که ممکن است نظریه هوشمندانه جناب مجری در خانواده ها و میان دختران و پسران در شرف ازدواج به وجود آورد،همچنان ادامه خواهد داشت. از این رو انتظار می رود رسانه ملی فرصتی را که با ریخته شدن خون هزاران شهید در اختیار گرفته تا از آن به عنوان تریبونی برای انتشار تفکر ناب انقلاب اسلامی و اندیشه دینی استفاده کند، مغتنم شمرده و در انتخاب کسانی که به نوعی سخنگویان این رسانه محسوب می شوند، کمال دقت را به جا آورد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۳۹
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
لاله
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۱۹ - ۰۱ دی ۱۳۹۰
۹
۲۰
نویسنده این مطلب حتما یک اقایی است که از نظرات مجری ما راضی نشده حسابی به هم ریخته است چرا مجریان دیگر درهزار برنامه دیگر نظرات مختلفی می دهند ومشکلی نیست حالا که این مجری نظری داده شده شده نظر رسانه ملی
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۴۵ - ۰۱ دی ۱۳۹۰
دوست عزیز، اسم نویسنده ابتدای متن نوشته شده: نیلوفر نوری
امیر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۲۰ - ۰۲ دی ۱۳۹۰
اولا مهریه حق زن است و بر گزدن مرد است که بدهد چه طلاق باشد چه نباشد. ثانیا از نظر فقهی وحقوقی می توان شروطی راضمن عقد در نظر گرفت که البته باید سنجیده باشد. به فرض اگر حق طلاق با زن باشد و باید پذیرفت که احتمال بد رفتاری از هر دو طرف می رود ، واگر زنی که حق طلاق دارد رفتارش نیز غیر قابل تحمل باشد اونوقت مرد بیچاره چه خاکی بر سرش بریزد؟ کسی که این پیشنهاد را داده احتمالا فی البداهه به ذهنش خطور کرده. البته باید سازو کار هایی اندیشیده شود که حقوق زن و مرد هردو حفظ شود.
وفا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۴۲ - ۰۷ دی ۱۳۹۰
عقدی که ازاول توش اسم طلاق میاد چی میشه ؟!به جای اینکه روش های غلطی که در جامعه برای ازدواج باب شده وبیشتر اونها باعث طلاق میشه وبجای اینکه ریشه کار را حل کنیم راه کارهای مخرب می دهیم
نفس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۱۴ - ۰۱ دی ۱۳۹۰
۷
۱۳
اولاً که این موضوع چه ربطی به خون هزاران شهید داره که شما هر جا کم میارید اسم اون بزرگوارا رو وسط میکشید؟دوماًچیز بدی نگفته الان مردای ما اینقدر خیالشون راحته که اگه 2000 تا شکه هم مهر زنشون کنن آخرش باید یک مقدار کمشو بدن و اونم به صورت قسطی پس واسه اونایی که بنیان خانواده ارزشی واسشون نداره راه خوبیه واسه اینکه هر جور دلشون میخواد رفتار کنن بعضیا هم که نمیخوان مهریه رو بدن بلایی به سر زن بیچاره میارن که زنه بگه مهرم حلال جونم آزاد.یک سری از خانما هم که بچه دارن مهریه میبخشن که بچه رو بگیرن پس در هر صورت خانما ضرر میکنن حالا که یک مرد پیدا شده یک پیشنهاد خوب و خدا پسندانه داده شما نمیتونید ببینید؟
پاسخ
محسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۴۶ - ۰۱ دی ۱۳۹۰
سلام
اولا ربط به خون شهدا ارمان ها وعقاید اونها که به خاطر اسلام و عزت ما رفتند شهدا که پوستر نیستند که بزنیم دیوار بگیم یادشان گرامی . اهدافشونو باید جامع عمل بپوشونیم.
دوما این کار دادن یک پیش فرض غلط به زنان است .سوما اگر حق خوبی برای زانا بود خدا ازشون نمی گرفت نکنه احساس میکنید از خدا هم بیشتر میدونید. استغفرالله
سعید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۱۲ - ۰۱ دی ۱۳۹۰
۱۲
۳
واقعا که چشم رسانه ملی روشن
پاسخ
محمد صادق
UNITED STATES
۱۰:۱۷ - ۰۱ دی ۱۳۹۰
۱۴
۱
آقای ضرغامی! آقای ضرغامی! الو !الو!
آقای ضرغامی!
بيدارين قربان!
تشريف دارین؟!
کوشین پس
خواب زمستانی از روز اول زمستان مگه شروع میشه>!!
پاسخ
ایرانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۳۰ - ۰۱ دی ۱۳۹۰
۱۳
۲
معلوم نیست خانم مجری یا کارشناس
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۹ - ۰۱ دی ۱۳۹۰
۷
۴
باید ببینید از این همه خواهر فعال وبلاگ نویس و اعتکاف رو دارای شعور بالای اجتماعی که حریم محرم و نامحرم را هم رعایت می کنند مدیران رسانه به این دختر غربتی اقبال کرده اند و پسران ودختران بعضاً مسئله دار را به سیما می اورند برای چیست .
ریشه ها گندیده در گنداب پول های بادآورده بیت المال و در زیباکنار هتل رسانه در شما و...
پاسخ
ا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۲۸ - ۰۱ دی ۱۳۹۰
۶
۸
کار این مجری تازگی نداره یک بار به میز جلویی خودش تویه یک برنامه زنده جفتک زد و اونو پرتش کرد یک بار هم یک مهمون که دعوت کرده بودن از رو میز سر و ته شد و صندلیه شکست اینبار هم با نظریات کارشناسانش داره لگد به زندگی جونای دمه بخت میزنه و اونا رو گم راه میکنه. تازه خانم یعنی اوایل برنامه دسر درست کردن به بیننده ها یاد میده اونم چه دسری واقعا که مسخرسسسسسسسسسسسسست
من که نفهمیدم از چیه این مجریه خوششون اومده که واسه این برنامه انتخابش کردن
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۵۶ - ۰۱ دی ۱۳۹۰
احتمالا متن بالا رو کامل نخوندید !!!!!!
چون در مورد یکی دیگست
خسته نباشید !!!!!
نصرالله
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۴۲ - ۰۱ دی ۱۳۹۰
۶
۷
دلم برای زنی میسوزد که زنانه ترین قانون زندگیش را مردان مینویسند.
پاسخ
سنت النبی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۲۵ - ۰۱ دی ۱۳۹۰
خوش به حال زنانی که قانون کل زندگی شان را خدا می نویسند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۲۷ - ۰۱ دی ۱۳۹۰
ایول نصرالله خانم!
اميرعباس كلافچي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۵۰ - ۰۲ دی ۱۳۹۰
به نام خدا
شما به خدا و حكمت او اعتقادي نداريد. خيلي از قانون‌هاي ديگري وجود دارد كه براي مردان سخت است. آيا اگر قانوني سختي داشت بايد حكمتش را زير سوال برد؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۱۹ - ۰۱ دی ۱۳۹۰
۲
۱
سلام و درود؛
دوست عزیز این مطلب شما در پایگاه اینترنتی و بسته فرهنگی عمارنامه منتشرگردید.
http://www.ammarname.ir/link/6162

موفق و پیروز باشید .
عمارنامه http://ammarname.ir/—- info@ammarname.ir
یا علی
پاسخ
سنت النبی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۳۳ - ۰۱ دی ۱۳۹۰
۳
۰
به تجربه فهمیدم که هر گاه تیکه ای از قوانینی را که خدا قرار داده و یا آدابی را که توصیه کرده عوض می کنیم به کلی مشکل بر می خوریم. (مثلا مهریه ی کم و ازدواج آسان یا حق طلاق مرد)

بد نیست بفهمیم که خدا از ما عاقل تره و خدا آدم ها رو بهتر می شناسه. برگردید به همان چیز هایی که خدا و رسول و ائمه گفته اند انشا الله که بسیاری از مشکلات ما حل خواهد شد.
پاسخ
آلاء
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۴۹ - ۰۲ دی ۱۳۹۰
ایول سنت النبی
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۰۴ - ۰۱ دی ۱۳۹۰
۴
۰
کی گفته این رسانه ملیه ؟
کجای ملت تو این رسانه اند ؟
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۴۸ - ۰۱ دی ۱۳۹۰
۲
۱
ماشاالله این برنامه با کول باری از سوتی های رنگ و وارنگ همچنان می تازد و سوتی می دهد. بابا تهیه کننده دم کلفت شنیده بودیم نه تا این حد
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۱۰ - ۰۱ دی ۱۳۹۰
۲
۰
آخه بدبختا با یه سکه شوهرتون پرتتون کنه بیرون بعدش چه خاکی میخواین سرتون کنین؟؟ عجب راه حل احمقانه ای خوب مرد اگه از زنش بدش بیاد که خیلی راحت یه سکه پرت میکنه جلوش اون موقع اون زن اگه نخواد دوباره ازدواج کنه چه خاکی سرش کنه؟؟ از اون ور هم مرد نباید سکه زیاد رو به گردن بگیره زن ها شیطنتشون بیدار بشن از یهود خطرناک تر میشن
پاسخ
کمال الدينی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۵۴ - ۰۲ دی ۱۳۹۰
۱
۱
خیلی جالب و اسفباره
پاسخ
من
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۴ - ۰۲ دی ۱۳۹۰
۱
۱
ويل كن بابا فقط بلديد مجريها را خرد كنيد
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۵ - ۰۲ دی ۱۳۹۰
۲
۱
زیاد پیشنهاد بدی هم نیست که شما گیر دادید
خب این برای من که یه پسرم خیلی بهتر از مهریه 400سکه ایه دیگه
پاسخ
احمدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۳۹ - ۰۲ دی ۱۳۹۰
۲
۱
زن یک موجود احساسی است که ممکنه به اندک اختلافی بره و طلاق بگیره و دیگه اینکه همین مونده که اختیار مرد هم دست این زنها بیفته تا یه چیزی بشه حتما میگه میرم طلاقت میدم یه مرد دیگه میگرم خیلی جالبه نه
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۱۹ - ۰۳ دی ۱۳۹۰
۱
۰
برن بمیرن کسی نیست پیگیری کنه چرا اکثر پرسنل ا ومجریان در صدا وسیما زن هستند وانهم سن های بالا ومجرد واکثر منشی اقایان خانم های سانتی مانتال وزیبا چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ
اصفهاني
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۳۷ - ۰۳ دی ۱۳۹۰
۰
۰
كاش يه نفر يه آسيب شناسي كرده بود اين راهكار رو!!!
فكرش رو بكن اگه مهريه را كم بگيرن و حق طلاق رو به زن بدهند چه اشكالاتي ممكنه پيش بياد؟ ممكنه بين زن و مرد دعوا پيش بياد يا مرد تنوع طلب باشه و بخواد از زن جدا بشه بره پي خوشگذرونيش. اونقدر زن رو اذيت ميكنه تا زنه خودش بگه از خدامه كه طلاقم رو بگيرم و برم پي كارم. اون وقت مهريه اي هم نداره كه باهاش ادامه زندگي بده!
اگه نه زنه آدم بد اخلاقي باشه. مرده چيكار ميتونه بكنه؟ باز هم چون مردها از قدرت بدني بيشتري برخورداند ممكنه از دست زنه عصباني بشه و ..... و زنه براي زنده موندن بره دنبال طلاق!
به هر حال اگه حق طلاق با مرد باشه خيلي احساساتي نميشه!
پاسخ
شهاب
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۴۹ - ۰۳ دی ۱۳۹۰
۲
۰
من به عنوان یکمرد از این پیشنهاد بسیار استقبال می کنم
پاسخ
رز
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۰۰ - ۰۴ دی ۱۳۹۰
۱
۲
به نظر من شما مشکلی عقده ای چیزی دارین که از هر چیزی دنبال سوژه میگردین. خدا شفاتون بده
پاسخ
بلا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۳۵ - ۰۴ دی ۱۳۹۰
۰
۰
ای وا رز خانم شما دیگه بلا موش بخورد
پاسخ
لاله
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۴۵ - ۰۵ دی ۱۳۹۰
۰
۰
پناه مي برم به خدا از دست اين سايت
اين حرفا چيه كه مي نويسين؟نقل قول غلت و تهمت .گناه خانوم و آقاي مدعي دين و ديانت
پاسخ
یک مرد
UNITED KINGDOM
۰۶:۳۰ - ۰۵ دی ۱۳۹۰
۰
۰
خانوم شما نظرتونو براتی خودتون نگه دارید.هروقت خودت ازدواج کردی اولش این شرطو بذار.نمیخواد برای دیگران تصمیم بگیری.زنان اگه خیلی حرف دارن وراست میگن مهریه رو که در واقع سند فروش اونهاست لغو میکنند.
پاسخ
عبدالحسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۴۲ - ۰۵ دی ۱۳۹۰
۰
۰
سلام
مهریه زنان چنانکه رسول خدا فرموده اند که باید سنت شود در امت ایشان مهرالسنه حضرت زهرا است که مبلغی کم اما موجب محبت و ازدیاد عشق مخصوصا از طرف مرد است اما طبق نظر اولیا و بزرگان از علما خاص مثل علامه طهرانی اگر مردی خیانت کند و بخواهد زن را آزار داده و طلاق دهد حاکم شرع باید مرد را مجبور کند که مهر المثل بپردازد یعنی به مقدار مهر متعارف و در شان یک همچنین خانمی - ما تا به سنت رسول خدا باز نگردیم مشکلات حل نخواهد شد ولو هر روز اشخاص بی خرد از نزد خود در اموری که به آنها مربوط نیست نظر دهند هر روز بر مشکلات افزوده تر میگردد. با امید حرکت به سمت عقل برتر و اتصال بیشتر به عالم نور
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۳۸ - ۰۶ دی ۱۳۹۰
۱
۰
طبق قانون مدنی مرد هروقت بخواهد می تواند زنش را طلاق دهد اما زن تحت شرایط سخت که اثبات آن هم بعهده زن می باشد می تواند ازدادگاه تقاضای طلاق نماید.اگر نتواند به دادگاه دلائل قوی ارائه نماید دادگاه با درخواست زن موافقت نمی کند وزن مجبور هست تا موهایش همانند دندانهایش سفید شود ودر آن خانه بماند.
اما اگر مرد تقاضای طلاق نماید فقط یک پروسه اداری مبنی بر دعوت به صلح وسازش باید طی شود وپس از طی مدت مقرر اگر مرد حاضر به قبول زن نبود طلاق جاری می شود.
پاسخ
نیک
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۳۱ - ۰۶ دی ۱۳۹۰
۰
۰
به هر حال احمق در هر جامعه ای زیاد پیدا میشه، بعضی ها مجری تلویزیون میشن، بعضی ها هم میرن سایت راه می اندازن و توش مطلب می نویسن.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۵۱ - ۰۶ دی ۱۳۹۰
۰
۰
ما برای این کار قانون خدا را داریم پس بهتره به فرآن رجوع بشه نه اینکه هر کسی هر چه دلش خواست بگه.ما از خدا که بیشتر نمیدونیم. خدایا هدایتمون کن و جوونامون دریاب و به همه ما فدرت تشخیص حق از باطل وپیروی از حقو بده .
پاسخ
عباس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۰ - ۱۹ دی ۱۳۹۰
۰
۰
این مجری هم تقصیرنداره.این ازبیکفایتی صداوسیما هست که ادمهای بیسوادروبه عنوان مجری میاره
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۱۶ - ۲۰ دی ۱۳۹۰
۰
۰
مجریان محترم صداوسیاکفایت علمی نداشته واز اندک شعوراجتماعی برخورذار نیستند
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها