أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۱۵۸۵۲
زمان انتشار: ۱۱:۲۸     ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۴
پیامبر اکرم (ص) می فرمایند: «دعاى چهار نفر رد نمى شود و خداوند جلّ جلاله مى فرمايد: به عزت و جلالم سوگند كه گر چه به طول انجامد، اما...
به گزارش پایگاه 598 به نقل از افکار نیوز، دعاها اقسامی دارند و شرایطی برای اجابت آنها نیاز است؛ در این میان هستند دعاهایی که اجابت آنها تضمین شده است.

پیامبر اکرم (ص) می فرمایند: «دعاى چهار نفر رد نمى شود: پيشواى دادگر، پدر براى فرزندش، دعاى انسان براى برادرش در غياب او و ستمديده. خداوند جلّ جلاله مى فرمايد: به عزت و جلالم سوگند كه گر چه به طول انجامد، اما عاقبت انتقام تو (ستمديده) را بگيرم.»

همان حضرت (ص) فرموده اند: «دعاى كودكان امت من، در صورتى كه به گناهان آلوده نشده باشند، مستجاب مى شود.»

امام حسن (ع) نیز می فرمایند: «كسى كه قرآن بخواند دعايى مستجاب دارد، زود يا دير.»

امام صادق (ع) درباره دعایی که مستجاب می شود، فرموده اند: «مبادا ستمگرى را در ستم كردن به مسلمانى ستمديده، يارى رسانيد؛ زيرا اگر شما را نفرين كند نفرينش مستجاب مى شود. جد ما رسول خدا صلى الله عليه و آله مى فرمود: همانا نفرين مسلمان ستمديده اجابت مى شود.»

البته روایات در کنار تصریح بر دعاهایی که مستجاب می شوند، به دعاهایی نیز که مستجاب نمی شوند اشاره کرده اند.

پيامبر خدا (ص) می فرمایند: «خداوند عزّ و جلّ فرموده است: هر مخلوقى كه به كسى جز من متوسل شود، دستش را از اسباب آسمان ها و زمين كوتاه كنم و آن گاه چون چيزى از من بخواهد، عطايش نكنم و چون مرا بخواند، پاسخش ندهم.»

و نیز می فرمایند: «بايد امر به معروف و نهى از منكر كنيد و گرنه خداوند بدهاى شما را بر خوبانتان مسلط مى گرداند و در اين صورت نيكانتان دعا مى كنند، ولى دعايشان مستجاب نمى شود.»


پی نوشت ها:
بحارالانوار
میزان الحکمه


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها