أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۱۶۱۷۱
زمان انتشار: ۱۸:۵۰     ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴
معاون اول قوه قضائیه با بیان "هرکسی که بخواهد مفسده اقتصادی، سیاسی و فرهنگی ایجاد کند تا حد امکان و توان خواهیم ایستاد و انتقادها را هم قبول می‌کنیم" گفت: حتی در داخل قوه قضائیه نیز برخورد با متخلفین صورت می‌گیرد.
به گزارش پایگاه 598  به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه رؤسای کل سابق و فعلی دادگستری آذربایجان شرقی با اشاره به فعالیت‌های مدیریتی حجت الاسلام شریفی در آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: وی بیش از ۸ سال در استان مشغول به کار بوده و در این مدت تعامل خوبی در جهت آرامش و امنیت و انجام وظایف قضایی در آذربایجان شرقی داشته است.

وی افزود: حجت‌الاسلام شریفی در سطوح مختلف دستگاه قضایی انجام وظیفه نموده و امروز نیز در سنگر دیگری مشغول به کار خواهند شد و اکثریت قریب به اتفاق مدیران با نیتی الهی و با هدف خدمت تا آخرین نفس مشغول به خدمت هستند.

معاون اول قوه قضائیه با اشاره به انتصاب حجت‌الاسلام و المسلمین مظفری به سمت ریاست دادگستری استان آذربایجان شرقی گفت: وی نیز مراحل مختلف قضایی را پشت سر گذاشته و از تجربیات خوبی برخوردار است و با نیروی جوان و بانشاط انجام وظیفه خواهد کرد.

محسنی‌اژه‌ای در ادامه بر ضرورت استفاده معنوی از ایام ماه رجب تأکید کرد و گفت: روز گذشته عید مبعث بود و رسول گرامی اسلام(ص) در زمانی مبعوث شدند که جهان را ظلمت فرا گرفته بود.

وی تصریح کرد: جهالت و ظلمت به‌گونه‌ای شده بود که بسیاری از افراد به خوی ددمنشی گرفتار شده بودند و علاوه بر تجاوز به حقوق دیگران به حقوق خود نیز تجاوز کرده بود و انسانیت و عاطفه فراموش شده بود.

معاون اول قوه قضائیه گفت: زنده به گور کردن دختران نمونه کوچکی از شرایط جامعه‌ای است که پیامبر در آن زمان مبعوث شدند و نبی مکرم اسلام انسان‌هایی را تربیت می‌کند که جهان را متحول می‌کند و عواطف و انسانیت به اوج می‌رسد.

وی افزود: البته در آن زمان نیز فراعنه و منافقین زمان که احساس کردند چپاولگری آنان به خطر افتاده در مقابل رسول خدا قیام کردند و مشکلات زیادی برای پیروان اسلام ایجاد کردند و مشکلات اقتصادی و تحریم‌ها را به وجود آوردند.

محسنی‌اژه‌ای گفت: این انقلاب که نشئت گرفته از بعثت است و امام راحل در شرایطی خاص انقلاب را به پیروزی رساند که جهان وابسته به دو قدرت شرق و غرب بود و امکان استقلال وجود نداشت.

معاون اول قوه قضائیه خاطرنشان کرد: امام با اتکا به خدا و مردم تابوی وابستگی به شرق و غرب را شکست و شاه پشتیبانی شده از سوی استکبار هرگز شکست در برابر امام راحل را پیش‌بینی نمی‌کرد و در این شرایط کسانی که مطامع آنان به خطر افتاد ساکت ننشستند.

وی افزود: چندین کودتا در کشور رخ داد و احزاب مختلف تجهیز شده و به جان مردم افتادند و بسیاری از بزرگان ترور و به خاک و خون کشیده شدند.

محسنی‌اژه‌ای گفت: ایستادگی و مقاومت در برابر مظاهر دنیای شرق و غرب افتخار انقلاب و امام راحل است ولی امروز نیز عده‌ای پیدا شده‌اند که فکر می‌کنند گشایش این کشور سازش با غرب است.

وی تأکید کرد: تجربه ۳۶ساله کشور نشان داده که هرجا در برابر غرب کوتاه آمده‌ایم آنان ۱۰ برابر پیشروی کرده‌اند و متأسفانه عده‌ای تلاش برای برقراری ارتباط با آمریکا را افتخار خود می‌دانند و سؤال اینجاست که مگر می‌توان با شیطان کنار آمد و به شیطان اعتماد کرد.

محسنی‌اژه‌ای تصریح کرد: مردم با حرکت پشت ولایت فقیه و با پرداخت هزینه مسیر سربلندی را طی کرده‌اند و نزد تاریخ آینده نیز سربلند هستیم و یک ملت با وحدت و بصیرت و ایستادگی در برابر استکبار ایستاده است.

معاون اول ‌قوه قضائیه گفت: قوه قضائیه نیز از اول انقلاب در برابر گروهک‌ها و متجاوزان ایستاده است و امروز نیز قوه قضائیه مصمم است و با وجود کمبودهای امکانات مختلف در برابر هر متجاوز و مفسدان خواهیم ایستاد.

وی گفت: هرکسی که بخواهد مفسده اقتصادی، سیاسی و فرهنگی ایجاد کند تا حد امکان و توان خواهیم ایستاد و انتقادها را نیز قبول می‌کنیم و مصمم هستیم با تمام مفسدین بدون توجه به جایگاه آنان برخورد کنیم.

محسنی‌اژه‌ای افزود: به مصادیق برخورد دستگاه قضایی در سال‌های اخیر توجه کنیم که بدون توجه به ثروت و موقعیت فرد رسیدگی‌ها صورت می‌گیرد و حتی در داخل قوه قضائیه نیز برخورد با متخلفین صورت می‌گیرد. منکر کمبودها نیستیم اما با تمام توان سعی می‌کنیم که در عرصه برخورد با تخلف‌ها با جدیت عمل کنیم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها