يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۱۶۱۷۲
زمان انتشار: ۱۸:۵۲     ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴
تشکل‌های دانشجویی دانشگاه امیرکبیر در نشست خبری پیرامون حاشیه‌های حضور هاشمی رفسنجانی در این دانشگاه، حکم انفصال از خدمت معتمدی، سیاسی کاری مسئولان دانشگاه و کند شدن رشد علمی دانشگاه اعلام موضع کردند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، نشست خبری تشکل‌های دانشجویی دانشگاه امیرکبیر از جمله انجمن اسلامی، بسیج دانشجویی و کمیته دانشجویی پیگیری مفاسد اقتصادی تشکل‌های دانشجویی دانشگاه امیرکبیر پیرامون حاشیه‌های حضور هاشمی رفسنجانی در این دانشگاه، حکم انفصال از خدمت معتمدی، سیاسی کاری مسئولان دانشگاه و کند شدن رشد علمی دانشگاه صبح امروز (یکشنبه) در دانشگاه امیرکبیر برگزار شد.

*عملکرد معتمدی دانشگاه امیرکبیر را سیاست‌زده می‌کند/ برچسب‌زنی به تشکل‌های دانشجویی

در ابتدای این نشست محمدحسن قائدشرف دبیر انجمن اسلامی دانشگاه امیرکبیر اظهار داشت: بحث اصلی این است که دانشگاه امیر کبیر امروز مسیری را طی می‌کند که شبیه مسیری است که سال‌های گذشته این دانشگاه تجربه کرده است که دانشگاه را تا لبه پرتگاه نیز برد.

وی افزود: البته امروز جنبش دانشجویی تجربه قدیم خود را دارد و بازی جریانات سیاسی را نخواهد خورد.

این فعال دانشجویی با بیان این موضوع که معتمدین با عملکردش دانشگاه امیرکبیر را سیاست‌زده می‌کند، گفت:‌ این عملکرد از پازلی خبر می‌دهد که به دنبال تبدیل دانشگاه امیرکبیر به دانشگاه سیاست‌زده است. این مسیر با برگزاری چند مراسم در این دانشگاه از جمله برگزاری مراسم افتتاحیه تشکل‌های دولت‌ساز که به جریانات سیاسی خارج دانشگاه متصل هستند، آغاز شد.

قائدشرف با بیان اینکه روند دانشگاه امیرکبیر نگران‌کننده است، گفت:‌ما نگرانیم نشریات موهنی که در گذشته در دانشگاه منتشر می‌شد دوباره تکرار شود البته نشریه بامداد در داخل دانشگاه منتشر شد و چیزی کمتر از نشریات موهن گذشته ندارد.

دبیر انجمن اسلامی دانشگاه امیرکبیر از برخورد ریاست دانشگاه امیرکبیر با دانشجویان اعلام نارضایتی کرد و گفت: ما امروز با برچسب‌زنی سیاسی از طرف مسئولان دانشگاه مواجهیم از اینکه تشکل‌های دانشجویی را به اصلاح‌طلب و اصولگرا تقسیم می‌کنیم.

وی ادامه داد:‌ انجمن اسلامی دانشگاه امیرکبیر هیچ عقد اخوتی با اصلاح‌طلبان و اصولگرایان نبسته است ملاک ما ولی فقیه زمان است و هر که در این مسیر باشد از آن دفاع می‌کنیم.

این فعال دانشجویی با انتقاد از بودجه در نظر گرفته شده دانشگاه برای انجمن اسلامی دانشگاه امیرکبیر گفت:‌بودجه انجمن اسلامی را ۷ میلیون اعلام کرده‌اند که بسیار خجالت‌آور است. آیا روند پشتیبانی از تشکل‌های دانشجویی اینگونه باید باشد؟

قائدشرف با اشاره به حضور هاشمی‌رفسنجانی در دانشگاه امیرکبیر گفت: سخنرانی‌ها و مواضع هاشمی‌رفسنجانی همیشه با حاشیه همراه بوده است. دیدار سال گذشته هاشمی‌رفسنجانی از یک دستگاه نیمه کاره گداخت هسته‌ای در دانشگاه امیرکبیر نیز با حاشیه‌های زیادی همراه بود.

وی ادامه داد: در حقیقت این بازدید برای این بود که جایگاه گداخت هسته‌ای را بیش از آنچه که هست نشان دهند تا بحث شکافت هسته‌ای را کم‌اهمیت جلوه دهند. عده‌ای در داخل با طرح گداخت هسته‌ای می‌خواهند اذهان را منحرف کنند.

این فعال دانشجویی با اشاره به مذاکرات هسته‌ای اظهار داشت: متاسفانه طرف مذاکره کننده هسته‌ای مدام از لغات تهدید، تحریم و تحقیر استفاده می‌کند. ما تا چه زمانی باید تجربه مذاکره را دوباره تکرار کنیم آیا وقت آن نرسیده دولت تمرکز خود را بر استحکام ساخت درونی بگذارد.

دبیر انجمن اسلامی دانشگاه امیرکبیر با بیان اینکه به نظر نمی‌رسد طرف مقابل ما قصد برداشتن ساختار تحریم‌ها را داشته باشد، گفت: بهتر است در برهه کنونی مسائل کشور را به مذاکرات گره نزنند.

قائدشرف در پایان سخنان خود با انتقاد از رویه دولت در خصوص اداره دانشگاه‌ها با سرپرست گفت: ما از دولت می‌خواهیم به اوضاع نابسامان دانشگاه‌ها رسیدگی کند. همچنین در خصوص حکم انفصال از خدمت معتمدی پاسخگو باشد و مسئله دانشگاه امیرکبیر را بررسی کند.

* مسئولان دانشگاه با دو قطبی کردن دانشجویان به تشنج دامن می‌زنند/ کند شدن رشد علمی با سیاسی‌کاری

در ادامه این نشست حامد اسماعیلی مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه امیرکبیر امروز دانشگاه امیرکبیر از روند رو به رشد علمی خود فاصله گرفته و فضای سیاست‌زده‌ای را تجربه می‌کند. قطعا دانشگاه با این وضعیت در ایام انتخابات ضرر خواهد کرد.

وی افزود: ما امروز در دانشگاه با تشکل‌هایی روبه‌رو هستیم که علنا برچسب احزاب و جریانات سیاسی را از جمله اصلاح‌طلب دارند و حکم پیاده‌نظام اینان را ایفا می‌کنند.

این فعال دانشجویی با انتقاد از عملکرد مسئولان دانشگاه امیرکبیر گفت: مسئولان دانشگاه برچسب می‌زنند که فلان تشکل دانشجویی اصولگرا یا اصلاح طلب است. آقایان می‌خواهند با دو قطبی کردن دانشگاه به اصولگرا و اصلاح طلب تشنج را در فضای دانشگاه افزایش دهند. خود مسئولان دانشگاه به لیدر یکسری از جریانات سیاسی تبدیل شدند.

اسماعیلی در ادامه پیرامون حضور هاشمی رفسنجانی در دانشگاه امیرکبیر گفت: دانشجویان به معتمدی رئیس دانشگاه اعلام کردند که حضور هاشمی‌رفسنجانی در دانشگاه تشنج ایجاد می‌کند و یادآور شدیم که سال گذشته بازدید هاشمی از یک دستگاه نیمه‌کاره هسته‌ای در دانشگاه امیرکبیر با حاشیه‌های زیادی همراه بود.

وی در ادامه گفت: در کنار این موارد ما تمایل داشتیم از هاشمی این سوالات را بپرسیم که علت حمایت وی و خانواده‌اش از فتنه ۸۸ چه بود؟ علت انکار رأی ملت در سال ۸۸ چه بود؟ چرا رفتارهای وی باعث شده تبدیل به نماد جریان لیبرالیسم در کشور شود؟

مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه امیرکبیر در ادامه با انتقاد از برگزار نشدن شورای فرهنگی دانشگاه گفت: ماه‌هاست که این شورا تشکیل نشده و دانشجویان نسبت به این رویه اعتراض دارند. ریاست دانشگاه توانایی مدیریت دانشگاه امیرکبیر را ندارد.

این فعال دانشجویی پیرامون حوادث یمن نیز، گفت: ما در این خصوص شاهد انفعال دستگاه سیاست خارجی کشورمان هستیم و متأسفیم که وزیر خارجه کشورمان به وزیر خارجه جدید عربستان پیام تبریک می‌فرستد. ای کاش آقایان انقلابی بودن را از کشور ونزوئلا یاد می‌گرفتند که سفیر عربستان را به خاطر جنایات این کشور در یمن اخراج می‌کند.

*معتمدی دانشگاه را به باشگاه احزاب سیاسی تبدیل کرد/ می‌خواهند دعوای دانشجو - دانشجو راه بیندازند

امیرحسین یوسفی دبیر کمیته دانشجویی پیگیری مفاسد اقتصادی دانشگاه امیرکبیر در ادامه این نشست گفت: این کمیته دانشجویی بر سر قضیه کرسنت ایجاد شد و در چهار حوزه مبارزه با فساد در قضایای بانکی، فساد در واردات و صادرات، فساد در زمین‌خواری و رانت و سود اطلاعاتی فعالیت می‌کند.

وی در ادامه گفت: ما از کسانی که در قضیه کرسنت دست داشتند دعوت کردیم تا در دانشگاه سخنرانی کنند اما هیچ کدام از آنان نپذیرفتند. تنها فردی هم که قبول کرد با آقای زاکانی مناظره کند دانشگاه اجازه آن را نداد.

یوسفی با بیان اینکه دانشگاه دانشجویان را به سیاسی‌کاری متهم می‌کند، گفت: چرا ریاست دانشگاه باید به دانشجویان خود انگ سیاسی‌کاری بزند؟ از اینکه این جناح یا آن جناحی هستند.

دبیر کمیته دانشجویی پیگیری مفاسد اقتصادی دانشگاه امیرکبیر ادامه داد: معتمدی دارد از متانت و صبوری دانشجویان سوءاستفاده می‌کند. طنز سیاسی اینجاست که دانشگاه در روز دانشجو تمامی برنامه‌های دانشجویان را کنسل می‌کند و خود اقدام به برگزاری مراسم می‌کند.

این فعال دانشجویی معتقد است مسئولان دانشگاه می‌خواهند دعوای دانشجو با دانشجو را در دانشگاه به راه بیندازند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: ما شاهد مراسم افتتاحیه تشکل‌های دولت‌ساز در دانشگاه بودیم که در مراسم افتتاحیه‌شان نه تنها از فتنه حمایت می‌کردند بلکه به نظام نیز توهین می‌کردند اما مسئولان دانشگاه در واکنش به آن تنها گفته‌اند «رسیدگی می‌شود».

یوسفی خاطرنشان کرد: مسئولان دانشگاه تقدس‌سازی برای خود و تقدس‌زدایی نسبت به ارزش‌های نظام را در دستور کار خود دارند و می‌خواهند تا قبل از انتخابات مجلس دانشگاه را به باشگاه سیاسی احزاب خاص تبدیل کنند.

دبیر کمیته دانشجویی پیگیری مفاسد اقتصادی دانشگاه امیرکبیر با انتقاد از حضور هاشمی رفسنجانی در این دانشگاه گفت: خوب است هاشمی‌رفسنجانی از جلسات گزینشی و محرمانه بیرون بیاید و با متن مردم ارتباط برقرار کند.

این فعال دانشجویی با انتقاد از مواضع هاشمی‌رفنسجانی گفت: هر بار که وی سخنرانی کرده حاشیه‌های زیادی را به وجود آورده است با این وضعیت چه دلیلی داشت که دانشگاه از وی برای روز استاد دعوت کند. اساتید و معاونین دانشگاه نیز نسبت به این مراسم اعتراض داشتند.

وی با بیان اینکه ارتش رسانه‌ای برای هاشمی رفسنجانی شکل گرفته است، گفت: روزنامه‌های حامی هاشمی‌رفسنجانی در اقدام عجیب معترضان حضور وی در دانشگاه را موافق جلوه دادند.

یوسفی با بیان اینکه سیاسی‌کاری دانشگاه به جنبش دانشجویی ضربه می زند،‌گفت: امروز دانشگاه امیرکبیر تشکلی در کنار دیگر تشکل‌های دانشجویی شده است. دانشگاه در تاریخ ۱۸ خرداد که دانشگاه تعطیل است برنامه‌ای با عنوان «از پلی‌تکنیک لوزان تا پلی‌تکنیک تهران» برای تقدیر از موفقیت‌های تیم هسته‌ای برگزار می‌کند و در این مراسم از اعضای اتاق بازرگانی دعوت کرده است!

وی در پایان گفت: این اقدام دانشگاه در حالی است که مقام معظم رهبری فرمود هنوز کاری انجام نشده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها