يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۱۶۲۰۵
زمان انتشار: ۰۸:۵۹     ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴
تصاویر گلچینی از شاهکارهای معماری دنیا را مشاهده می‌کنید.

به گزارش پایگاه 598، مدآنلاین نوشت: جهان سرشار از معماری‌های خیره‌کننده است. از آثار هنری باستانی و ساختمان‌های تاریخی گرفته که گویا درباره فرهنگ خاص هر دوره سخن می‌گویند، تا بناهای ابتکاری و معماری پیشرفته با اصول خاص طراحی. برای درک زیبایی و عمق این آثار، حتماً نباید همه شما کارشناس باشید!

- آمفی‌تئاتر کلوسئوم (colosseum) در رم

  این آمفی‌تئاتر در مرکز رم قرار دارد و نمونه‌ای از شاهکارهای معماری روم باستان محسوب می‌شود .ساخت بنای آن در سال 72 پس از میلاد آغاز شد و در سال 80 پس از میلاد تکمیل شد. در ابتدا از این مکان برای برگزاری مبارزه‌های گلادیاتوری استفاده می‌شده است. با توجه به ساختار آن، چندان هم عجیب نیست که این بنا را از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری ایتالیا دانست.

- موزه گونگهایم (Gunggenheim) در بیلبائو اسپانیا

این موزه زیبای اسپانیایی توسط معمار آمریکایی « فرانک گهری» طراحی‌شده و یکی از معروف‌ترین ساختمان‌های هنری قرن بیستم بوده است. طراحی داخل آن، مزین به لامپ‌های تیتانیومی منحنی شکل است و همه‌ساله حدود یک‌میلیون نفر گردشگر از این موزه دیدن می‌کنند. مقامات اسپانیایی معتقدند اقتصاد بیلبائو با ورود این گردشگران بهبودیافته است.

- تاج‌محل (Taj Mahal) در آگرای هندوستان

  در سایت‌های متعلق به میراث جهانی یونسکو، مثال‌های فراوانی از معماری گورکانیان یافت می‌شود که معبد تاج‌محل، یکی از آنهاست. این معبد را شاه جهان برای همسرش که در هنگام وضع حمل از دنیارفت، ساخت. نمای خارجی ساختمان  بصورت سنگ مرمر سفید است و در سال 1653 تکمیل شد و شامل ترکیبی از معماری ترک، ایرانی و هندی است.

- خانه اپرا (opera home) در سیدنی استرالیا

این بنا، نمونه‌ای  از شاهکارهای جهانی در سیدنی است. در بخش ورودی و رستوران‌های داخل سالن، ازستون‌های فلزی استفاده شده است. طراحی این خانه توسط «ژورن اتوسن» صورت گرفته و این طراح پس از تکمیل پروژه اپرا در سال 1957، به اوج محبوبیت خود رسید.

-هرم بزرگ جیزه(Giza) در مصر

معروف‌ترین و بزرگترین هرم، از اهرام سه گانه مصر، هرم خوفو یا جیزه است. اهرام ثلاثه از عجایب هفتگانه دنیای باستان محسوب می‌شوند، که هنوزهم پابرجا هستند. این شاهکارهای مهندسی دنیای باستان، هنوز هم میلیون‌ها گردشگر  را از سراسر دنیا به خود جذب  می‌کند.

- کلیسای ساگرادا (Sagrada) در بارسلونا

با اینکه ساخت این کلیسا هنوز ناتمام مانده، باز هم یکی از شاهکارهای معماری منحصربفرد محسوب می‌شود. ساخت بنای کلیسا در سال 1882 توسط « آنتونی گاد» شروع شد و گفته می‌شود در سال 2026 به پایان می‌رسد. سبک مدرنیست و هنرهای نو در معماری داخلی این کلیسا به خوبی مشهود است.

-معبد پانتئون (Pantheon) در رم

رم، منبع شاهکارهای معماری و مهندسی است ومعبد پانتئون گویای این حقیقت است. این معبد زیبا که « مقبره خدایان رومی» لقب گرفته ، در سال 126 پس از میلاد ساخته شد و بزرگترین معبد بتونی دنیاست.

- برج‌های پتروناس (Petronas) در کوالالامپور مالزی

این آسمانخراش بزرگ در قلب کوالالامپور ساخته شده و از سال 1998 تا 2004 ، بلندترین ساختمان دنیا لقب گرفته بود. ارتفاع هر برج 170 متر است و طراحی آنها توسط مهندس آرژانتینی «سزار پلی » انجام گرفته است. با نگاه کردن به برج‌ها حس می‌کنید که پلی دو برج را در دل آسمان به هم وصل کرده است.

- برج پیزا(pisa)

ساخت این برج که در پیزای ایتالیا قرار دارد، 200 سال طول کشیده و در سال 1173 ساخت آن را آغا کرده‌اند. در سال 2001، در این برج به روی عموم باز شده است. به دلیل خطر ریزش برج که به برج کج پیزا هم معروف است، بازدید زیادی از این برج صورت نمی گیرد.

- کلیسای باسیل در مسکو(Basill)

این کلیسای رنگی که در قلب مسکوی روسیه قرار دارد، یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری روسیه محسوب می‌شود. بنای گنبد کلیسا به شکل پیاز است و لبه‌هایی بسیار تیز دارد. تکمیل این کلیسا بین سال‌های 1554 تا 1560 بوده وبه عنوان اولین ساختمان قرمز رنگ در سازمان ملی یونسکو ثبت شده است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها