أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۱۶۲۷۷
زمان انتشار: ۱۰:۳۸     ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴
اکنون که صدای آمریکا به شماره افتاده است، این امید وجود دارد که مقام های آمریکا در صدای خود در مقابله با ملت ایران تجدید نظر نموده و بیش از اندازه صدای خود را برای مردم ایران بالا نبرند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از بصیرت، رادیو صدای آمریکا(voapnn) یک سال پس از انقلاب اسلامی در میان فارسی زبانان پا به عرصه وجود گذاشت. این رادیوی فارسی زبان از ابتدای شروع و پایه گذاری در جهت براندازی انقلاب اسلامی فعالیت های ضد انقلابی خود را شروع کرد، مسئولین آمریکایی که در صدد بودند با این رادیو همانگونه که شوروی را از پای در آورده بودند انقلاب را به زانو در آورند هزینه های هنگفتی را برای آن تدارک دیدند، اما امروز انقلاب ما آنها را وادار کرده که این بلندگوی پر سرو صدا را خاموش کنند.



 29 اردیبهشت (19 ماه مه 2015) صدای رادیو آمریکا به محاق کامل فرو می رود و به این ترتیب رادیو صدای آمریکا که امروز آخرین دندانهایش از پیکره فرتوتش جدا شد جزء اولین رسانه هایی بود که از جنگ جهانی دوم فعالیتهای خود را برای بیش از 46 زبان در سراسر جهان پخش می کرد و به عنوان بخش مکمل  اداره اطلاعات جنگ، وزارت امور خارجه آمریکا، زیر مجموعه آژانس اطلاعات ایالات متحده قرار گرفته بود. مهمترین موضوعی که رادیو صدای آمریکا در سالهای اخیر با آن مواجه بود عدم تاثیرگذاری بر مخاطبان ایرانی بوده است. این رادیو اگر چه توانسته بود در سراسر جهان بسیاری از حکومت ها را با تحلیل ها و تفسیرهای خود و راهبردهای جنگ نرم با سرنگونی و چالش مواجه کند اما در برابر ایران به گونه ای بی تاثیری خود را نشان داد که در چندین مرتبه آقای اوباما در مورد عدم کارآیی آن مجبور به پاسخگویی به کنگره شد و حتی در مواردی با تغییر کادر انسانی و اخراج جمشید چالنگی، محسن سازگارا، کوروش صحتی، احمد باطبی و... سعی در بهبود اوضاع خود داشت اما گویی صدای آمریکا با این تغییرات بالا نمی آمد و در سالهای اخیر بودجه آن از یک میلیارد دلار به تدریج کاهش یافت.
در حالی خبرهای ورشکستگی صدای آمریکا به گوش می رسد که این رسانه برنامه های پرطمطراقی را برای سال 2016 خود راجع با مسائل ایران تدارک دیده بود برخی از آنها که عبارتند از:

- تهیه اطلاعات کامل و لحظه به لحظه از مذاکرات هسته‌ای در حال انجام با ایران و آماده‌سازی آن‌ها برای استفاده مخاطبین معمولی یعنی عامه مردم ایران

- پیشنهاد اختصاص حداقل 2.8 میلیون دلار برای نوسازی و توسعه ابزار انتقال اطلاعات از کانال‌های فرکانسی مختلف برای مخاطبین کشورهای هدف از جمله ایران

- تمرکز بر روی موضوعاتی همچون: حمایت از دموکراسی و مبارزه با افراط‌گرایی در ایران

- تلاش برای افزایش مخاطبین برنامه‌های تلویزیون صدای آمریکا

- مصاحبه با مقامات امریکایی در مورد سبک زندگی

- مصاحبه با وندی شرمن و جان کری در مورد مذاکرات هسته‌ای

- تخصیص یک برنامه 30 دقیقه‌ای هر هفته با تمرکز بر جامعه ایرانی-آمریکایی مثل لس‌آنجلس آمریکا و با هدف سرگرمی

- گزارش‌های اختصاصی برای نشان دادن جامعه آمریکا و نقش مذهب و گروه‌های مذهبی این کشور برای ارائه الگو و با هدف جلوگیری از افراط‌گرایی اسلامی در ایران!

- تهیه گزارش‌ها و مستندات و استفاده از نتایج تحقیقاتی که در دانشگاه‌های برتر آمریکا انجام گرفته برای اثرگذاری بیشتر

- و در نهایت مصاحبه و تهیه مستند از دانشجویان ایرانی که در دانشگاه‌های معتبر آمریکا تحصیل می‌کنند

صدای شکستن این رادیو از مدتها پیش به گوش می رسید و به خاطر همین برای مقابله با این افتضاح رسانه ای مقامات آمریکایی تلویزیون صدای آمریکا را هم را اندازی کردند که صدای مرگبار این شکست را کسی متوجه نشود. اما آنچه که بیش از همه با عث شکست این رسانه شد عبارتست از:

    بیگانگی با فرهنگ و هویت ایرانی و تفاوت بینش میان فرستنده و گیرنده
    تمرکز بیش از اندازه بر تاکتیک گوبلز و انتشار دروغ های بزرگ
    عدم آگاهی از اوضاع ایران و ارائه یک تصویر کاریکاتوری و غیر واقعی از کشورمان
    تاکید و اصرار بر روشهای خبر رسانی دهه 50
    برداشت نادرست از اوضاع اجتماعی و فرهنگی ایران
    تبدیل بنگاه خبرپراکنی به بنگاه نفرت پراکنی منافقین و عناصر فراری
    وابستگی بیش از اندازه به خبرهای دروغ اپوزیسیون

اکنون که صدای آمریکا به شماره افتاده است، این امید وجود دارد که مقام های آمریکا در صدای خود در مقابله با ملت ایران تجدید نظر نموده و بیش از اندازه صدای خود را برای مردم ایران بالا نبرند. زیرا پاره شدن بزرگترین طبل ضد ایرانی  همه مردم  دیدند و مسئولین آمریکا بدانند اثرات صداهای بلند، یک طرفه و دروغ دیگر گذشته است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها