يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۱۶۳۲۸
زمان انتشار: ۱۲:۰۵     ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴
گوینده ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز در دیدار تراکتورسازی و نفت گفت: «به جای این‌که ماجرای مربوط به بلندگو را بزرگ کنید، ماجرای ظلم دنباله‌دار داوری به تراکتورسازی را پیگیری کنید.»
به گزارش پایگاه 598  به نقل از جام نیوز، فارغ از مسائل مطرح شده درباره دیدار جنجالی تراکتورسازی و نفت در هفته پایانی لیگ برتر، بخشی از کاسه کوزه‌ها سر "رضا تقیون" گوینده ورزشگاه یادگار امام (ره) که از قضا مدیر روابط عمومی هیات فوتبال آذربایجان هم هست، شکسته شد.

 

او تلاش کرد به اتهامات پاسخ دهد که در ادامه می خوانید:

 

* از زمان رخ دادن این اتفاق نادر، شما به‌عنوان دعوت‌کننده مردم به سکوی مراسم قهرمانی حسابی در مظان اتهام قرار گرفته‌اید...

- به هرحال به نظر آن‌هایی که مرا مقصر دانسته‌اند، ارکان فدراسیون و وزارت ورزش و جوانان احترام می‌گذارم.

 

* از اصل ماجرا خبر داشتید؟

- نه چون من هم برحسب اطلاعاتی که از نیمکت تراکتورسازی به‌دست آورده بودم، فرضیاتم را چیده بودم و وقتی بازیکنان با پیراهن‌های از تن خارج کرده به وسط زمین ریختند، تصور کردم واقعا سپاهان مساوی کرده است.

 

* چه کسی اطلاعات غلط را در ورزشگاه پخش کرد؟

- واقعا نمی‌دانم.

 

* گفته می‌شود به این خاطر واقعیت اعلام نشد که فغانی و تیم داوری در آرامش از زمین خارج شوند...

- این حرف دیگر چیست؟! ما ورزشی هستیم، نه آدم‌هایی سیاسی پس به ورزش، دیدی کاملا ورزشی داریم و اصلا قرار نبود به دلایل امنیتی، حقیقت عیان نشود.

 

* پس هدف شما از گفتن جمله "هواداران برای برپایی منظم جشن قهرمانی روی سکو بیایید" چه بود؟

- اگر یک بار دیگر صحنه را ببینید، متوجه می‌شوید من فقط گفتم هواداران بیایند تا مراسم را برگزار کنیم و حرفی از جام و قهرمانی نزدم. مراسمی که من مسئول دعوت به آن بودم، نه جشن قهرمانی بلکه مراسم انتخاب بهترین بازیکن میدان بود. به هر حال مراسم جشن قهرمانی را متولیانی مانند سازمان لیگ انجام می‌دهند. اسپانسر لیگ هدیه بهترین بازیکن را در دست داشت اما نمی‌دانست بهترین بازیکن چه کسی است! وظیفه من، اعلام دعوت به مراسم بود.

 

* اما در این شرایط هزاران نفر در زمین مسابقه بودند و حرف‌های شما می‌توانست تشنج بیشتری به وجود بیاورد.

- وظیفه من همین بود و بهترین بازیکن هم باید انتخاب می‌شد.

 

* آیا کسی به شما دستور داده بود از بلندگو این جمله را بگویید؟

- بله. از طریق مسئولان بالادست به من دستور داده شد.

 

* یعنی ششگلانی، رئیس هیأت فوتبال آذربایجان چنین حکمی داده بود؟

- ایشان، نه اما مسئول بالادستی، چرا! تأکید می‌کنم ما فوتبالی هستیم و نه آدم‌هایی سیاسی. مسئولان هم هدف اصلاح امور به شکل ورزشی را دارند، نه به صورت امنیتی.

 

* آیا لزومی داشت در این بحبوحه، بی‌خیال مراسم و نام تیم قهرمان شوید و بر اعطای جایزه بهترین بازیکن زمین پافشاری کنید؟

- لطفا مسائل را با هم قاطی نکنید. هدف ما برقراری نظم و آرامش بود.

 

* این نظم و آرامش که می‌گویید، دقیقا یعنی چه؟

- یعنی همان که از بلندگو گفتم! یعنی هواداران روی سکو بیایند تا انتخاب بهترین‌ها را جشن بگیریم!

 

* فکر نمی‌کنید شما قربانی شدید؟

- خیر، سرنخ ماجرا، جای دیگری است. به جای این‌که ماجرای مربوط به بلندگو را بزرگ کنید، ماجرای ظلم دنباله‌دار داوری به تراکتورسازی را پیگیری کنید تا متوجه شوید چرا اشتباهات داوری مدام به ضرر سرخ‌های تبریز بود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها