امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۳۱۶۳۴۹
زمان انتشار: ۱۲:۳۶     ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴
بسته مشاور سلامت
مشاوران سلامت امروز در پاسخ به پرسش‌ شهروندان درباره نوع رفتار با کودکان بیش‌فعال، تغذیه بیماران آسمی و بیماری کبد چرب سخن گفتند.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، صدای مشاور سلامت خبرگزاری فارس برای ارتقای سطح دانش سلامت مردم جهت حفظ و مراقبت از سلامت جسمی و روانی خود، مطالب آموزشی را منتشر می‌کند،‌ همچنین به پرسش‌های مطرح شده از سوی شهروندان در این زمینه پاسخ می‌دهد.

شهروندان ایرانی از هر جای ایران می‌توانند سؤالات مورد نظر خود را درباره مسائل مرتبط با سلامت جسم، روان،‌ بیمارهای واگیر و غیر واگیر، راه‌های پیشگیری و درمان آنها طی تماس با شماره تلفن 02188911667 یا ایمیل moshaversalamat@farsna.net مطرح کنند.

غذاهایی که بیماران آسمی نباید بخورند/پرهیزهایی که باید رعایت شود

غلامرضا کرد افشاری، متخصص طب سوزنی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس، گفت:‌ بیمارانی که دچار تنگی نفس هستند به هنگام دراز کشیدن به پشت مشکل آسم آنها شدت می‌یابد، بنابراین نباید به روی کمر و پشت بخوابند،‌ همچنین خواب زیاد بخصوص در روز برای آنها مضر است.

وی ادامه داد: زیان‌آورترین مسئله برای این بیماران خوابیدن پس از غذا خوردن بدون فاصله زمانی است بنابراین بیمارانی که دچار تنگی نفس هستند باید از خوابیدن بلافاصله پس از وعده غذا خودداری کنند.

این متخصص طب سوزنی افزود:‌ تا حد امکان از حمام کردن زیاد بخصوص پس از غذا خوردن پرهیز شود و این افراد نباید فورا به حمام بروند.

متن کامل خبر

کودک بیش‌فعال را هرگز تنبیه بدنی نکنید

مهدی تهرانی‌دوست، رئیس انجمن روانپزشکی کودک و نوجوان در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری فارس، با اشاره به مشکلات رفتاری که مبتلایان به بیش‌فعالی و کم‌توجهی در محیط‌های مختلف دارند، اظهار داشت: مبتلایان در خانه، مدرسه و هر محیطی که قرار گیرند، مشکلات رفتاری متعددی ایجاد می‌کنند و همین موجب آزار خانواده و اطرافیان آنها می‌شود.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران اذعان داشت: تنبیه بدنی از سوی برخی والدین که فرزندان مبتلا به بیش‌فعالی و کم‌توجهی دارند، راهی است برای کنترل رفتارهای آزاردهنده کودک، در حالی که این روش کاملاً مطرود است و هر چند به طور آنی کودک را آرام می‌کند، اما او از تنبیه درس نمی‌گیرد.

وی افزود: تحقیقات نشان می‌دهد که تشویق تأثیر بسیاری بر مبتلایان به بیش‌فعالی و کم‌توجهی دارد.

این متخصص حوزه بهداشت روان گفت: مبتلایان به تشویق حساس‌تر هستند و درمانگران باید برنامه‌ای به خانواده کودک مبتلا دهند تا رفتارهای مثبت او را شناسایی کند و با تشویق، تعداد رفتارهای مثبت کودک را افزایش دهند.

متن کامل خبر

10 فرمان تغذیه‌ای برای کنترل بیماری کبد چرب

آزیتا حکمت دوست، متخصص تغذیه در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری فارس در مورد علل به وجود آمدن کبد چرب و نقش تغذیه در ابتلا و پیشگیری از آن توضیحاتی داد.

وی در مورد کبد چرب گفت: کبدچرب غیر الکلی یر اثر تجمع چربی در سلول های کبد به وجود می آید و در افرادی که دچار اختلال در متابولیسم بدن هستند و چربی و قند خونشان بالاست، بیشتر دیده می‌شود.

این متخصص تغذیه ادامه داد: البته فردی که به آن مبتلا می‌شود، زمینه ژنتیکی هم دارد. در این بیماری تری گلیسیریدی که در سلول‌ها تجمع یافته از سلول‌های کبدی خارج نمی‌شود و وقتی به تدریج چربی در سلول‌های کبدی جمع می‌شود، اصطلاحاً می‌گویند فرد دچار کبدچرب غیرالکلی شده است.

وی با بیان اینکه کبد چرب به هپاتیت می‌انجامد، گفت: با بروز استرس یا بیماری‌های جزئی که بر سیستم ایمنی بدن تاثیر می‌گذارد، سلول‌هایی که دچار تجمع چربی شده‌اند، ملتهب می‌شوند و فاز دوم بیماری به شکل هپاتیت چرب غیرالکلی بروز می‌کند.

متن کامل خبر

یادآوری می‌شود شهروندان ایرانی از سراسر کشور می توانند سؤالات خود را درباره مسائل بهداشتی و درمانی با شماره تلفن 02188911667 یا ایمیل moshaversalamat@farsna.net با خبرنگاران گروه بهداشت و درمان خبرگزاری فارس در میان بگذارند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها