أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۱۶۳۶۸
زمان انتشار: ۱۳:۱۹     ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴
سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی در یادداشتی اظهار کردکه برنامه هسته‌ای ایران باید محدود به غنی‌سازی برای تأمین نیازهای یک رآکتور تجاری و عاری از تحقیق و توسعه درباره سانتریفیوژ‌های پیشرفته باشد.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم ، لیندسی گراهام، سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی، در یادداشتی که در روزنامه وال‌استریت‌ژورنال منتشر شد بار دیگر ضمن تکرار ادعاهای بی‌اساس درباره اینکه ایران به دنبال بمب هسته‌ای است، به هشت بندی پرداخت که به نظر وی باید در توافق هسته‌ای ایران گنجانده شوند.

گراهام می‌گوید که برنامه هسته‌ای ایران باید محدود به غنی‌سازی برای تأمین نیازهای یک رآکتور تجاری باشد. "ایرانی‌ها باید به انرژی هسته‌ای صلح‌آمیز دسترسی داشته باشند اما زیرساخت‌ها باید محدود به تأمین نیازهای تنها یک رآکتور هسته‌ای باشند."

سناتور جمهوری‌خواه همچنین خواهان تعطیلی تمام سایت‌های مخفی و مستحکم هسته‌ای ایران از جمله فردو شد.

وی در سومین شرط خود برای توافق هسته‌ای اصرا ردارد که بازرسی‌های آژانس باید شامل تمام تأسیسات هسته‌ای و غیرهسته‌ای باشد. "ایران نباید درباره زمانی که بازرس‌ها از تأسیسات‌شان بازدید می‌کنند، قدرت وتو داشته باشد."

گراهام در حوزه تحریم‌ها می‌گوید که رهایی از تحریم‌ها باید به صورت مرحله‌ای و منوط به تأیید پایبندی ایران به تعهداتش توسط آژانس باشد. "اجازه به ایران برای اینکه قبل از اجرای تعهداتش به ده‌ها میلیون دلار دسترسی داشته باشد، غیر قابل پذیرش است." وی همچنین می‌گوید که یک فرآیند مشخص برای بازگشت تحریم‌ها وجود داشته باشد.

چهره بانفوذ جمهوری‌خواهان در سنا در بخش دیگری از یادداشتش می‌گوید که ایران نباید اجازه تحقیق و توسعه در حوزه سانتریفیوژ‌های پیشرفته را داشته باشد. وی همچنین خواهان انتقال پخش اعظمی از اورانیوم تولید شده در ایران به خارج از کشور است.

گراهام همچنین می‌خواهد که لغو هر گونه محدودیت از برنامه هسته‌ای ایران منوط به ضمانت رئیس‌جمهور آمریکا باشد که "ایران رفتار تهاجمی خود را در منطقه تغییر داده و دیگر در زمره کشوهای حامی تروریسم گنجانده نمی‌شود."


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها