کد خبر: ۳۱۶۶۹۴
زمان انتشار: ۰۰:۳۰     ۰۱ خرداد ۱۳۹۴
آیت‌الله مظاهری:
رئیس حوزه علمیه اصفهان گفت: تا زمانی که ما امیدمان به دیگران باشد و دستمان جلو بندگان الهی دراز باشد فطرت الهی در وجود ما زنده نیست و باید تلاش کنیم نگاه مان از غیر از خدا دور باشد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از خبرگزاری فارس از اصفهان، آیت‌الله حسین مظاهری صبح امروز پس از اقامه نماز صبح در مسجد امیرالمومنین(ع)اصفهان در جمع نمازگزاران با تفسیر آیات اولیه سوره قیامت اظهار کرد: 6 نکته مهم در آیات اولیه این سوره نهفته است که نکته اول مربوط به نفس لوامه است، در درون هر انسان پیامبری هست که اگر به حرف این پیامبران درونی گوش کنیم و آنها را در وجودمان نکشیم، بهشتی می شویم و به مقامات بالاتر می رسیم.

وی گوش کردن به ندای پیامبر درون را عاملی برای داشتن زندگی بدون غصه و غم و اضطراب و نگرانی عنوان کرد و افزود: اگر کسی به ندای فطرت خود گوش کند هر قدمی که بردارد به قرب الهی نزدیکتر می شود.

رئیس حوزه علمیه اصفهان به تفسیر فطرت موجود در انسان پرداخت و گفت: عمق جان همه انسان‌ها خدایاب و خداجو است که اگر آن را تا آخر عمر نکشیم و کر و لالش نکنیم و در درونمان زنده باشد، دیگر غیر خدا را نمی بینیم و آن دل که فطرتش به آلایندگی ها مبتلا نشده، دل بیدار است و این دل نماز برایش یک مکالمه است.

آیت الله مظاهری به ذکر روایتی از امام صادق(ع) پرداخت و گفت: اگر کسی دو رکعت نماز واقعی بخواند این نماز از هر آنچه در دنیاست ارزش بیشتری دارد و خداوند در قرآن می فرماید که هر کسی که در کاری گرفتاری دارد و دستش از همه جا کوتاه می شود به نماز روی بیاورد مشکلاتش رفع می شود.

وی اذعان کرد: تا زمانی که ما امیدمان به دیگران باشد و دستمان جلو بندگان الهی دراز باشد فطرت الهی ما زنده نیست و باید تلاش کنیم نگاه مان از غیر از خدا دور باشد.

رئیس حوزه علمیه اصفهان فطرت را نعمت بزرگی برای بندگان دانست و گفت: فطرت انسان در ذات خود خداجوست و اگر این فطرت زنده باشد به مصداق امام حسین(علیه السلام) می شود که ایشان در دعای عرفه فرمودند من در عالم چیزی به غیر از خدا نمی بینم.

آیت الله مظاهری در پایان خاطرنشان کرد: خداوند ان‌شاءالله به همه ما به ویژه جوانان شور و شعوری بدهد که بتوانیم با فطرتمان آشتی کنیم و پیامبر درونمان عاملی برای قرب الهی باشد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها