أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۳۱۶۷۵۱
زمان انتشار: ۱۱:۵۷     ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴
به گزارش پایگاه 598 به نقل از هفت راه ، تازه‌ترین اظهارات مدیر شبکه سوم سیما و برنامه‌ی شب گذشته‌ی نود، حکایت از تغییرات احتمالی در این برنامه‌ی پرمخاطب دارد.
 
بعد از اتفاقات عجیب هفته‌ی پایانی لیگ برتر در ورزشگاه یادگار امام تبریز، بسیاری منتظر یک برنامه‌ی فوق جنجالی از «نود» و افشاگری‌های مرسوم «عادل فردوسی‌پور» بودند. به ویژه آنکه «فردوسی‌پور» سابقه‌ی جنجال آفرینی در مورد هواداران تراکتورسازی و البته اختلاف با آنها را هم در موضوعات خیلی جزئی‌تر از این داشت. اما برنامه‌ی شب گذشته‌ی نود، با آنچه بسیاری از مخاطبین انتظار داشتند، متفاوت بود.
 
«فردوسی‌پور» در همان بدو ورود به بحث وقایع بازی «تراکتورسازی» و «نفت تهران»، قبل از اینکه هیچ آیتمی پیرامون این ماجرا پخش کند، با اعلام این جمله که «هیچ دسیسه‌ای در کار نبوده و مقصر اصلی خود دو تیم و دست‌اندرکاران آنها بوده‌اند»، خود و برنامه‌اش را که همیشه از جنجال‌آفرینی به عنوان ابزار ایجاد جذابیت سوده برده است، خلع سلاح کرد. تا جایی که همین رویه‌ی نادر «فردوسی‌پور» در ورود به این بحث داغ و پرهیاهو، بسیاری را متعجب ساخت.
 
به عبارت بهتر، برنامه‌ی شب گذشته‌ی نود، کمی محافظه‌کارتر از همیشه به بحث عجیب و غریب وقایع تبریز که پتانسیل جنجال‌آفرینی بی‌نظیری را در اختیار «فردوسی‌پور» قرار می‌داد، پرداخت. آن هم در شرایطی که او در گزارش بازی «بارسلونا-اتلتیکو مادرید» به دفعات و با مناسبت و بی‌مناسبت، به ماجرای تبریز با شوخ‌طبعی خود اشاره کرده بود و همین شوخی‌های تند و تیز او، خیلی‌ها را در انتظار یک برنامه‌ی تند و تیز و فوق جنجالی، پای گیرنده نشانده بود. اما چرا «نود» شب گذشته، مثل همیشه جنجال نکرد و هیاهو نیافرید؟
 
به نظر می‌رسد برنامه‌ی «نود» با وجود مخاطبان فراوان و درآمد هنگفتی که نصیب رسانه‌ی ملی می‌کند، همیشه برای مدیران سیما، برنامه‌ی ملتهب و پدردسری بوده است و تقریباً تمام مدیران پیشین سیما، در آرزوی اصلاحاتی در این برنامه بوده‌اند. اما همانطور که پیش از این هم پیش‌بینی می‌شد،  با تغییر مدیران رسانه‌ی ملی و آمدن «سرافراز» و «پورمحمدی»، زمزمه‌های این اصلاحات در «نود» جدی‌تر از قبل شده است. چه آنکه برخی معتقدند شخص «سرافراز» خود انتقاداتی به روند کنونی این برنامه دارد.
 
اما نشانه‌های رویکرد‌ تازه‌ی مدیران سیما به برنامه‌ی «نود» را بیش از هر جای دیگر، می‌توان در گفتگوی مفصل مدیر شبکه سوم سیما با خبرگزاری ایسنا رصد کرد. آنجا که «غلامرضا میرحسینی» می‌گوید: «برنامه‌ی «نود» برخی اوقات شیطنت‌هایی داشته است و یکسری مواردی که اصلا ضرورتی به طرح آن نیست را مطرح کرده است؛ مثلا در مورد فلان بازیکن که خطایی کرده است. طرح این خطا خود شاید اشاعه‌ی خطا باشد یا این بازیکن ممکن است برای برخی از طرفداران گروه مرجعی باشد که شما با این اشاعه‌ی خطا باعث می‌شوی که قبح آن خطا برای مخاطب بریزد؛ در حالی که رسالت اصلی برنامه‌ی «نود» نقد و بررسی لیگ فوتبال ایران است، حتی یک وقت‌هایی به فوتبال ملی نباید بپردازد. چون لیگ فوتبال برتر و دسته یک را باید آنالیز کند. الان کسی سراغی از ورزشگاه نقش جهان نمی‌گیرد. چند سال است افتاده است. مشکلش کجاست. یک اصفهانی است با آن پتانسیل و توان که به یک ورزشگاه استاندارد جهانی نیاز دارد. این چیزی است که باید در «نود» به آن پرداخته شود و داریم ریشه‌یابی می‌کنیم.»
 
وی در ادامه‌ به رویکرد جدید مدیران تلویزیون نسبت به برنامه «نود» اشاره کرده و اضافه می‌کند: «آن رویکردی که ما راجع‌ به «نود» داریم، پرداختن به اصل فوتبال و مسائل اصلی فوتبال است و قرار است بعد آموزشی را تقویت کنیم. اخلاق مداری را در ورزش فوتبال تقویت کنیم. شما کتک زدن، کتک کاری، دعوا و فحاشی را داری اما از آن طرف از ورزشکارهای نمونه، فوتبالیست‌های خوب، الگو و مربی خوب که در حوزه اخلاق و ورزش سرآمدند، اثری، نیست. نباید اینها مطرح شوند؟ به میزانی که به حاشیه‌های منفی می‌پردازیم حاشیه‌های مثبت نداریم؟»
 
بدین ترتیب، به روشنی واضح است که «میرحسینی» و البته متعاقباً «پورمحمدی» به عنوان معاون سیما و بزرگترین حامی برنامه‌ی «نود» در شبکه‌ی سه، این روزها در پی اعمال اصلاحاتی در این برنامه‌ی پرمخاطب به نفع اعتلای ورزش کشور هستند. اصلاحاتی که اعمال آن بر روی برنامه‌ی پرمخاطب و مجری سرکشی و یاغی مسلکی چون «فردوسی‌پور»، هیچ گاه در اندازه‌های مدیری چون «دارابی» یا «زین‌العابدین» نبود. اما به نظر می‌رسد «پورمحمدی» با قاطعیت و کاریزما و احاطه‌ای که بر شبکه‌ی سه دارد، قدرت این اصلاحات را داراست. چنانکه نشانه‌های آن را از همین برنامه‌ی شب گذشته نیز می‌توان متوجه شد.
 
بنابراین احتمالاً «فردوسی‌پور» روزهای پرچالشی را در آینده نه چندان دور سپری خواهد کرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها