يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۱۶۷۶۰
زمان انتشار: ۱۳:۲۳     ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴
روحانی در جمع مردم تبریز:
رئیس‌جمهور گفت: اگر کسی می‌خواهد شعار بدهد از جیب خودش بدهد نه از جیب مردم. حق نداریم از جیب مردم در جامعه شعار‌زدگی و افراط را در جامعه ایجاد کنیم؛ حق نداریم درجامعه کاری کنیم که مردم برای آینده و امنیت کشور نگران شوند.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس ، حجت‌الاسلام حسن روحانی در ورزشگاه تختی تبریز و در جمع مردم آذربایجان با اشاره به سروده معروف شاعر بزرگ ایران استاد محمدحسین شهریار اظهار داشت: مردم قهرمان و بزرگ، شریف و فهیم تبریز و آذربایجان قهرمان «سلام اولسون شوکتیزه ائلیزه» و ادامه داد: سلام بر مردم بزرگ، سلام بر زن و مرد، سلام بر جوانان و ورزش دوستان آذربایجان.

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: مردم بزرگ آذربایجان اسطوره ادبیات، علم، سیاست و شجاعت هستند؛ ملت آذربایجان و تبریز قهرمان سازند و مشروطه را در ایران رقم زدند و اگر قهرمانی و ایستادگی مردم در 29 بهمن سال 56 نبود، انقلاب به پیروزی نمی‌رسید.

وی گفت: آذربایجان سرزمین مردان و زنان نامدار و سرزمین ستارخان‌ها و باقرخان‌ها و سرزمین ثقه‌الاسلام‌ها و باکری‌هاست.

رئیس‌جمهور اظهار داشت: آذربایجان سرزمین شاعران بزرگ مثل پروین اعتصامی، نظامی گنجوی و شاعر شیرین سخن ایران، یعنی شهریار عزیز است که می‌گوید: «حیدربابا سنین اوزون آغ اولسون».

وی با بیان اینکه آذربایجان استان علماء، بزرگان، مراجع و استان مقام معظم رهبری است، افزود: آذربایجان و تبریز دیار شهیدان بزرگواری چون شهید آیت‌الله قاضی طباطبایی، شهیدآیت‌الله مدنی و علمای دیگر است و هنوز هم در خیابان‌های تبریز عطر علامه طباطبایی و علامه امینی‌ها به مشام می‌رسد.

وی بیان کرد: مولانا هم از شوریدگی شمس تبریزی بود که روح و جانش شعله‌ور شده بود و این سرزمین دیار عرفان، شجاعت، ایستادگی، ادب و هنر، سیاست و تجارت است.

روحانی تصریح کرد: قبل از آنکه به برنامه‌های دولت راجع به استان آذربایجان شرقی بپردازم لازم است یکی دو نکته را به محضر مردم بزرگوار تبریز برسانم که هر وقت به تبریز آمدم با دنیایی از خاطره خوش این شهر را ترک کردم.

وی ادامه داد: اولین سفر من به تبریز بعد از پیروزی انقلاب مربوط به ماه‌های اولیه سال 58 است و پس از آن نیز هربار که به این استان و به این شهر آمدم مردم بزرگ و غیور آن را بانشاط تر و سرزنده‌تر از گذشته دیدم.

روحانی با بیان اینکه دولت در تمام زمینه‌ها و موفقیت‌ها مدیون مردم بزرگ ایران و‌ آذربایجان و سرزمین پاک و قهرمان و ملت بزرگ است گفت: همه پیروزی‌ها را ملت آفریده است.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه ما امروز در یک مقطع بسیار حساس قرار گرفته‌ایم گفت: در روزگاری که همه اطراف و منطقه ما همچون یمن و عراق و سوریه و فلسطین و افغانستان و پاکستان در آتش اختلاف و جنگ می‌سوزد، ایران در این شرایط با دلاوری مردم و انسجام و وحدت ملت در امنیت،‌ ثبات و آرامش به سر می‌برد.

در حال شکست نهایی ایران هراسی در سطح دنیا هستیم

روحانی ادامه داد: نه تنها امنیت و آرامش در ایران حاکم است، بلکه امید ملت‌های منطقه و چشم آن‌ها به نظام مقدس جمهوری اسلامی و این مردم بزرگ است.

وی با بیان اینکه هرجا که لازم بوده، در حد توان دولت و نظام برای آرامش‌ و امنیت و ثبات ملت قدم برداشتیم گفت: ما امروز در صحنه بین‌المللی به یک نقطه بسیار مهم رسیدیم.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه امروز در حال شکست نهایی ایران هراسی در سطح دنیا هستیم گفت: ملت، دولت، رهبری معظم و نظام ما همه و همه در یک تلاش منسجم و هماهنگ، چهره واقعی ملت بزرگ ایران را به جهانیان معرفی کرده و معرفی خواهیم کرد.

پایان مذاکرات افتخار برای ملت بزرگ ایران خواهد بود

روحانی با بیان اینکه امروز در صحنه بین‌المللی نیز سرداران مذاکرات و سرداران دیپلماسی برای ملت ایران غرور و افتخار آفریده‌اند، تصریح کرد: مردم ما پشتیبان مذاکره‌کنندگان و به تعبیر رهبری «فرزندان برومند انقلاب اسلامی‌اند»، هستند و شما بدانید پایان این مذاکرات به حول قوه الهی افتخار برای ملت بزرگ ایران خواهد بود.

کسی از پیروزی ملت ایران در مذاکرات هسته‌ای نگران می‌شود !

وی تاکید کرد: همه مردم و جوانان بدانند، در این کشور مردم ما خواهان آرامش، توسعه، شغل آبرومند برای نسل جوان و حرکت کشور در یک مسابقه جهانی به سمت توسعه در اقتصاد، فرهنگ و مسائل اجتماعی بوده و خواهند بود.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه "ما در این کشور نشاط را می‌خواهیم و فکر نمی‌کنم کسی باشد که از خوشحالی مردم ناراحت باشد و از پیروزی ملت ایران در مذاکرات هسته‌ای نگران شود"، افزود: کسی حق ندارد از جیب و جانب مردم شعار دهد و در جامعه افراطی‌گری و شعارزدگی ایجاد کند و کاری کند که مردم نگران امنیت و آینده کشور شوند.

روحانی با بیان اینکه اظهار نظر در کشور آزاد بوده و همه می‌توانند اظهارنظر کنند، گفت: اما یادمان باشد این دولت و مردم، از 24 خرداد سال 92، هم‌پیمان شدند و دست به دست هم دادند که وحدت،‌ انسجام ملی، آشتی ملی در سراسر ایران روز به روز قوی‌تر و مستحکم‌تر شود.

کنار حرکت صلح‌آمیز هسته‌ای حرکت سالم اقتصادی را می‌خواهیم

*وی ادامه داد: امروز دست به دست هم دادیم تا ملت متحد باشیم؛ افکار مختلف، اشکالی ندارد اما وحدت ملی باید حفظ شود چرا که ما صدای واحد و ندای واحد در برابر بدخواهوان داریم.

روحانی تاکید کرد: در کنار حرکت صلح‌آمیز هسته‌ای حرکت سالم اقتصادی اشتغال برای جوانان، جامعه آزاد و راحت توام با ثبات و آرامش را می‌خواهیم؛ ما در این کشور نشاط را می‌خواهیم.

وی گفت: فکر نمی‌کنم کسی باشد که از خوشحالی مردم ناراحت باشد و کسی باشد که از پیروزی مذاکرات نگران باشد و کسی برای خروج از رکود ناراحت باشد؛ ما همه باید مسیر واحد را طی کنیم.

آیا کسی اجازه دارد دست در جیب مردم کند

این مسئول متذکر شد: مردم ایران یعنی صاحبان کشور، یعنی ولی‌نعمتان کشور، یعنی ملت مقتدری که مسئولان خادمان آنها هستند.

وی با بیان اینکه آیا کسی اجازه دارد دست به جیب مردم کند برای اینکه می‌خواهد سخن درشت و شعار تند بی‌خاصیت دهد اگر کسی می‌خواهد شعار دهد از جیب خودش بدهد ادامه داد: ما حق نداریم از جیب مردم در جامعه شعارزدگی به پا کنیم؛ حق نداریم کاری کنیم مردم برای امنیت و آینده کشور نگران شوند.

قصد تجاوز نداریم؛ با تجاوزگران به شدت مقابله می‌کنیم

رئیس‌جمهور با بیان اینکه ما حق نداریم از جیب مردم در جامعه شعار زدگی به پا کنیم گفت: حق نداریم کاری کنیم مردم برای امنیت و آینده کشور نگران شوند.

وی ادامه داد: امام، ملت و رهبر ما صلح خواه است؛ ما قصد تجاوز نداریم؛ البته اگر کسی چشم طمع به این آب و خاک  داشته باشد با قدرت مقابله می‌کنیم؛ ما می‌خواهیم در همه زمینه‌ها پیشرفت کنیم نه اینکه تنها در یک زمینه پیشرفت کرده و در سایر زمینه‌ها پسرفت کنیم.

9 میلیون نفر را زیر پوشش بیمه درمانی قرار دادیم

روحانی با بیان اینکه مسیری که ما انتخاب کرده‌ایم مسیر پیشرفت اقتصادی است و در 21 ماه گذشته توانسته‌ایم یک آرامش اقتصادی به ‌وجود آوریم گفت: گرچه در وضعیتی قرار داریم که قیمت نفت به نصف کاهش یافته اما دولت مصمم است مسیر پیشرفت و رونق اقتصادی را به پیش ببرد.

رئیس‌جمهور ادامه داد: اما علیرغم همه مشکلات تحریم‌ها و کاهش قیمت نفت توانستیم در سال گذشته 9 میلیون نفر را زیر پوشش بیمه درمانی قرار دهیم و هیچ کس در ایران نیست که تحت پوشش بیمه درمانی نباشد.

مذاکرات را به شرط زیاده‌خواه نبودن طرف مقابل ادامه می‌دهیم

وی با بیان اینکه در مسیر تحول نظام سلامت تدابیری اتخاذ کردیم تا مردم به جای 37 درصدی که برای درمان پرداخت می‌کردند در روستاها 3 درصد و در شهرها 6 درصد پرداخت کنند خاطرنشان ساخت: در راستای حمایت از امنیت غذایی اقشار مستضعف نیز 11 میلیون نفر را تحت پوشش کمک و حمایت غذایی دولت قرار دادیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه دولت در ادامه مسیر را برای رونق و رفاه و پیروزی در مذاکرات به شرط اینکه طرف مقابل زیاده‌خواه نباشد ادامه می‌دهد افزود: در تمام موفقیت‌ها حمایت ملت و هدایت مقام معظم رهبری کارساز بوده است و این راه را ادامه خواهیم داد.

*اقدامات دولت برای آذربایجان شرقی

این مسئول در ادامه صحبت‌های خود ابراز داشت: در مورد آنچه نگرانی مردم آذربایجان و غرب کشور نسبت به دریاچه بود از روز آغازین دولت اهتمام کردیم و همه تلاش خود را به‌کار بستیم که دریاچه به شرایط قبل برگردد و در طول 20 ماه اقدامات فراوانی انجام گرفته است.

رئیس‌جمهور در ادامه با بیان اینکه الگوی گشت در حال تغییر است و‌ بسیاری از چاه‌های غیرمجاز بسته شده است و امروز امیدواریم که بگوییم وضع دریاچه نسبت به سال گذشته به مراتب بهتر است اظهار داشت: ما راهمان را برای احیای دریاچه ادامه خواهیم داد و گزارش آن را به طور منظم عرضه می‌کنیم.

روحانی یادآور شد: مردم آذربایجان شرقی از نظر راه و راه‌آهن مشکلاتی دارند و دولت در این زمینه در همین سفر تصمیماتی که اتخاذ کرده به اطلاع می‌رساند.

تکمیل بزگراه تبریز - اهر تا پایان سال 95

وی با بیان اینکه برای بزرگراه تبریز - اهر 90 میلیارد تومان اعتبار صرف می‌کنیم که تا پایان سال 95 تکمیل شود؛ ادامه داد: آزادراه تبریز- بازرگان به طول 250 کیلومتر به 4 تا 5 هزار میلیارد تومان نیاز دارد که با تصمیماتی که گرفتیم با مشارکت 65 درصدی بخش خصوصی خارجی کلنگ‌زنی آن انجام خواهد شد.
روحانی ادامه داد: تبریزی که مرکز تجاری و اقتصادی ایران است با احداث این آزادراه شرایط بهتری را از لحاظ تجاری تجربه خواهد کرد.

زیرسازی راه‌آهن تبریز- میانه در سال 94

این مسئول با بیان اینکه زیرسازی راه‌آهن تبریز- میانه در سال 94 با اعتبار 500 میلیون تومانی تکمیل می‌شود و برای سایر امور همزمان اقدامات لازم صورت خواهد گرفت؛ اعلام کرد: برای تکمیل آزادراه 18 کیلومتری تبریز ـ سهند 50 میلیارد تومان اعتبار لازم بود که تصویب کردیم و سال 95 این راه تکمیل خواهد شد.

بخشی از آب شرب تبریز باید از سهمیه رود ارس تامین شود

وی با بیان اینکه برای آب شرب تبریز و طرح‌های فاضلاب اقدامات لازم انجام و بحث و بررسی شده است، که در سال 94 و بخشی در 95 عملیاتی می‌شود، افزود: بخشی از آب شرب تبریز باید از سهمیه رود ارس تامین شود که اقدامات مربوطه آغاز می‌شود.

روحانی اظهار داشت: در مورد تصفیه‌خانه‌ها، ساختمان سدها و زهکشی‌ها تصمیماتی گرفته شده و نسبت به اراضی کشاورزی از مسائل آب‌های مرزی استان 20 هزار هکتار اراضی در سال 94 ساماندهی شده و مابقی بعدا تکمیل خواهند شد.

نتیجه سفر دولت به آذربایجان؛ اجرای 32 پروژه با صرف اعتبار 965 میلیارد تومانی

رئیس‌جمهور انجام طرح‌های تکمیلی توسعه معادن استان، تکمیل بیمارستان سوانح سوختگی در شهر تبریز در سال‌های 94 و 95، تکمیل بیمارستان سراب و مراغه را از دیگر برنامه‌های سفر هیئت دولت به آذربایجان شرقی اعلام کرد.

روحانی در پایان اظهار داشت: در مجموع با سفر به آذربایجان‌شرقی 32 پروژه با صرف اعتبار 965 میلیارد تومانی دولت اعتبار در دستور کار قرار می‌گیرد تا این پروژه‌ها در سال‌های 94 و 95 تکمیل شوند و همچنین بیش از 500 میلیون دلار فاینانس به خط دوی متروی تبریز تحقق خواهد یافت.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۱۸ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴
۰
۰
اینارم ببینین جالبه

http://tabrizebidar.ir/news/46731

http://tabrizebidar.ir/report/46772
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها