أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۱۷۰۱۶
زمان انتشار: ۱۵:۲۹     ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴
به گزارش پایگاه 598 به نقل از مهر، قهرمانی تیم ملی تکواندو در مسابقات جهانی، قهرمانی تیم والیبال زیر ۲۳ سال در نخستین دوره مسابقات قهرمانی آسیا، پیروزی پرسپولیس در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا مقابل الهلال عربستان، عنوان چهارمی کاروان بعثت در مسابقات جهانی نابینایان و کم بینایان و ... از موفقیت‌های این هفته رو به پایان برای ورزش ایران بود هرچند هیچ یک از این موفقیت ها به اندازه هفته پایانی لیگ خلیج فارس انعکاس نداشت.

در هفته پایانی لیگ خلیج فارس که دربی هشتادم هم در آن برگزار شد، تعیین قهرمان با حاشیه‌های زیادی همراه شد طوریکه کار را به هیات دولت و رئیس جمهوری هم کشاند.

مهمترین اتفاقات و رویدادهای این هفت روز ورزش عبارتند از:

پایان کار آسیایی جودوکاران ایران با تنها یک مدال برنز
تیم اعزامی ایران به مسابقات جودو قهرمانی آسیا پنجشنبه گذشته با کسب تنها یک مدال برنز به کار خود در بخش انفرادی این مسابقات پایان داد. تک مدال ایران در این مسابقات توسط سعید ملایی در وزن منهای ۸۱ کیلوگرم به دست آمد. درچارچوب این رقابت‌ها که در کویت جریان داشت، محمد محمدی بریمانلو و مهدی فتحی‌پور از دور مسابقات کنار رفتند و محمد جمالی و جواد محجوب با کسب عنوان هفتمی به کار خود پایان دادند. در بخش تیمی این رقابت‌ها نیز ایران با کسب جایگاه پنجم به کار خود پایان داد.

خسوس از هدایت تیم ملی فوتسال کناره‌گیری کرد
خسوس کاندلاس که بعد زمستان سال گذشته به اسپانیا رفت و دیگر به ایران بازنگشت و طی چند ماه گذشته در نامه‌های مختلف به کمیته فوتسال، خواستار مشخص شدن تکلیف قرارداد و پرداخت مطالباتش شده بود، در نهایت پنجشنبه گذشته با ارسال نامه‌ای به عباس ترابیان، کناره‌گیری‌اش را از سرمربیگری تیم ملی اعلام و تاکید کرد که با شرایط کمیته فوتسال حاضر به ادامه همکاری نیست.

به دنبال این استعفا روز گذشته با اعلام رئیس کمیته فوتسال وحید شمسایی را به عنوان سرمربی موقت تیم ملی انتخاب شد. همچنین به گفته سیدرضا افتخاری شمسایی باید تیم تاسیسات را به جای تیم ملی به تورنمنت پرتغال ببرد.

شب پایانی و پرحاشیه لیگ خلیج فارس
چهاردهمین دوره مسابقات فوتبال لیگ برتر جمعه گذشته با برگزاری دیدارهای هفته پایانی به کار خود پایان داد. این هفته از مسابقات در حالی برگزار شد که حاشیه‌های زیادی داشت. حاشیه‌هایی که معرفی یک قهرمان قلابی و جشن و پایکوبی دروغین را هم موجب شد. با این جود در پایان این هفته از مسابقات تکلیف خیلی از مجهولات مشخص شد؛ تیم قهرمان، تیم‌های سقوط کرده، آقای گل و حتی دربی ۸۰ و ...

دربی سرخ
دیدار دو تیم پرسپولیس و استقلال اولین دیدار از هفته پایانی این دور از مسابقات لیگ برتر بود. این دیدار با وجودیکه تاثیر خیلی زیادی در موقعیت دو تیم در جدول رده‌بندی و یا آسیایی شدن آنها نداشت، خیلی جذاب‌تر از همیشه برگزار شد و در نهایت با یک گل به سود سرخ‌پوشان به پایان رسید. مهدی علیپور تک گل این بازی را در حضور خیل عظیم تماشاگران حاضر در ورزشگاه آزادی به ثمر رساند تا پرسپولیس همچون دیدار رفت برنده دربی شود.

اتفاقات هفته

سپاهان قهرمان شد
این دوره از مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور با قهرمانی تیم سپاهان به پایان رسید. این پنجمین قهرمانی سپاهان در این مسابقات بود که به لطف پیروزی ۲ بر صفر برابر سایپا در هفته پایانی و همچنین تساوی دو تیم تراکتورسازی و نفت در تبریز حاصل شد. سپاهان در این فصل از مسابقات در مجموع صاحب ۱۷ برد، ۸ مساوی و ۵ باخت شد و در نهایت با ۵۹ امتیاز و تنها یک اختلاف امتیاز نسبت به تیم دوم جدول یعنی تراکتورسازی صدرنشین شد. 

جشن کوتاه قهرمانی در تبریز
تراکتورسازی و نفت که از شانس‌های قهرمانی بودند، یکی از حساس‌ترین دیدارهای هفته سی‌ام و پایانی لیگ برتر را در ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز برگزار کردند. این دیدار در شرایطی برگزار شد که تا پیش از آن تراکتورسازی صدرنشین بود و در صورت کسب تساوی یا برد در این بازی و البته تساوی یا شکست سپاهان در دیگر دیدار همزمان به عنوان قهرمانی دست پیدا می‌کرد؛ این اتفاقی بود که افتاد البته فقط برای چند دقیقه!

دیدار دو تیم تراکتورسازی و نفت با نتیجه تساوی ۳ بر ۳ در جریان بود که خبر رسید دیدار همزمان و تعیین کننده در اصفهان با متوقف شدن سپاهان برابر سایپا به پایان رسیده است. تبریزی‌ها که می‌دانستند که رقم خوردن چنین نتیجه‌ای در نهایت منجر به قهرمانی آنها خواهد شد با شنیدن این خبر جشن قهرمانی به راه انداختند اما با گذشت چند دقیقه مشخص شد که راوی دروغگو بوده چون سپاهان موفق به شکست سایپا و تصاحب جام قهرمانی شده است. بدین ترتیب تراکتورسازی جشن قهرمانی خود را خیلی زود تمام کرد و سومین نایب قهرمانی متوالی خود بسنده کرد.

اتفاقات هفته

در دیگر دیدارها چه گذشت؟
در دیگر دیدارهای هفته سی‌ام و پایانی این دوره از مسابقات فوتبال لیگ برتر دیدار دو تیم پدیده تهران و ذوب‌آهن اصفهان بدون اینکه توپی از خط دروازه‌ها عبور کند، به پایان رسید. در دیدار دو تیم استقلال خوزستان و پیکان دو گل به ثمر رسید که سهم هر تیم یک گل بود. سایر دیدارهای این هفته از مسابقات اما برنده داشت. بر این اساس راه‌آهن با یک گل گسترش فولاد را شکست داد. ملوان هم با همین نتیجه نفت مسجد سلیمان را شکست داد. فولادخوزستان هم با دو گل صبای قم را متحمل شکست کرد.

تیم‌های که در خلیج فارس سقوط کردند
در پایان دیدارهای هفته سی‌ام و پایانی مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور، جام خلیج فارس پیکان با قرار گرفتن در رده پانزدهم سقوطش را به دسته اول قطعی کرد. نفت مسجد سلیمان که در رده  شانزدهم و انتهایی قرار داشت، با سقوط مواجه شد. البته در پایان هفته ماقبل آخر لیگ خلیج فارس سقوطش را قطعی کرده بود. استقلال صنعتی خوزستان نیز یکی از تیم‌هایی است که حضورش در فصل آینده مسابقات لیگ برتر در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. این تیم که با کسب جایگاه چهاردهم به کار خود در لیگ برتر امسال پایان داد برای بقا در این رقابت‌ها باید به مصاف مس کرمان، نماینده لیگ دسته اول برود.

این سه آسیایی
اگر تعداد سهمیه‌های ایران برای فصل آینده رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا به تعداد سهمیه‌های فصل جاری این مسابقات باشد باید سه تیم سپاهان، تراکتورسازی و نفت را به عنوان تیم های اول تا سوم لیگ چهاردهم نمایندگان ایران در فصل آتی لیگ قهرمانان آسیا دانست. البته اینکه قهرمان جام حذفی هم دیگر سهمیه ایران برای لیگ قهرمانان را به خود اختصاص می‌دهد. ناگفته نماند که نفت یکی از فینالیست‌های جام حذفی است که اگر بتواند جام قهرمانی این رقابت‌ها را به خود اختصاص دهد، با این عنوان آسیایی می‌شود و سهمیه آسیایی این تیم در لیگ برتر به تیم چهارم یعنی ذوب آهن می‌رسد؛ همه اینها منوط به این است که امسال هم چهار سهمیه برای لیگ قهرمانان به فوتبال ایران داده شود.

ادینهو آقای گل شد
در پایان چهاردهمین دوره مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور، ادینهو بازیکن تیم شهرداری تبریز با ۲۰ گل به عنوان آقای گلی دست یافت. این بازیکن در دیدار تعیین کننده تیمش برابر نفت موفق به زدن گل اول تراکتورسازی شد و پاس گل دوم این تیم را هم به آندو تیموریان داد. ادینهو سال ۸۹ که برای تیم مس کرمان بازی می‌کرد نیز با ۲۲ گل آقای گل لیگ ایران شد. 

خداحافظی حسن کامرانی فر از دنیای داوری
جمعه گذشته در حاشیه نشستی که پیش از اعزام تیم دانش آموزی فوتبال زیر ۱۱ ساله‌ها به مسابقات جهانی اتریش برگزار شد، حسن کامرانی فر کمک داور بین‌المللی ایران که در جام جهانی ۲۰۱۰ کمک داور چند دیدار بوده و مسابقات مهم و بین‌المللی زیادی را کمک داوری کرده به علت بیماری از داوری خداحافظی کرد.

حسن کامرانی فر

دو باخت و یک برد تیم ملی والیبال در فنلاند
تیم ملی والیبال که برای حضور در لیگ جهانی ۲۰۱۵ آماده می‌شود و به منظور جهت برگزاری چند دیدار دوستانه به فنلاند سفر کرده، پنجشنبه گذشته در اولین دیدار دوستانه مقابل تیم ملی این کشور متحمل شکست ۳ بر صفر شد. این تیم جمعه گذشته و در دومین دیدار هم با نتیجه ۳ بر یک مغلوب شد. تیم ملی والیبال اما در سومین دیدار دوستانه برابر تیم ملی فنلاند که شنبه گذشته برگزار شد با نتیجه ۳ بر صفر به پیروزی دست یافت.

کاروان بعثت در مسابقات جهانی پنجم شد
کاروان تیم‎های ملی نابینایان و کم بینایان ایران که با نام بعثت در مسابقات جهانی کره‎جنوبی شرکت کرده بود شنبه گذشته با کسب جایگاه چهارم به کار خود در این رقابت‎ها پایان داد. این جایگاه با کسب ۳۲ مدال شامل ۱۵ مدال طلا، ۶ نقره و ۱۱ برنز به دست آمد.

دستور ویژه رئیس جمهوری برای پیگیری اتفاقات تبریز
خبر دروغی که تراکتورسازی تبریز را برای چند دقیقه قهرمان لیگ برتر کرد و حتی منجر به برگزاری جشن قهرمانی در ورزشگاه یادگار امام (ره) شد به قدری حاشیه‌ساز بود که به جلسه هیات دولت هم کشیده شد. طوریکه محمود گودرزی، وزیر ورزش و جوانان یکشنبه گذشته گزارشی از رویداد ورزشگاه تبریز ارایه کرد و رییس‌جمهور به وی دستور داد موضوع را مورد رسیدگی دقیق و جدی قرار دهد تا در صورت ثبوت تخلف یا تقصیر، برخورد جدی صورت پذیرد.

در همین رابطه گودرزی نیز تاکید کرد که کارشناسان با تماشای فیلم اتفاقات بازی موارد مختلف را بررسی می‌کنند و بدون هیچ چشم پوشی نتیجه آن را اعمال خواهیم کرد. ضمن اینکه با دستور وی کمیته بررسی حواشی بازی تراکتور سازی تبریز و نفت تهران در وزارت ورزش و جوانان تشکیل شد. رئیس جمهور در سفر به تبریز هم تاکید کرد با مسببان این اتفاق برخورد خواهد شد.

البته عصر چهارشنبه حسین عسگری از ریاست دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال کناره گیری کرد و قرار است علیرضا فغانی هم به کمیته داوران احضار شود و توضیحاتی را ارائه بدهد. عسگری در شرایطی از سمتش کنار رفت که به نظر می رسد او قربانی شد تا ماجرا فروکش کند و گریبان مسئولان دیگر فوتبال را نگیرد!

اتفاقات هفته

پینگ‌پنگ‌بازان جوان دختر و پسر ایران آسیایی شدند
تیم‌های تنیس روی میز جوانان ایران در هر دو بخش پسران و دختران با قهرمانی در رقابت‌های منطقه آسیای در قزاقستان میانه سهمیه شرکت در مسابقات قهرمانی آسیا را به دست آوردند. این مسابقات به میزبانی مالزی برگزار می‌شود.

تکواندو ایران قهرمان جهان شد
بیست و دومین دوره رقابت‌های تکواندو قهرمانی جهان که با حضور ۸۷۵ تکواندوکار از ۱۳۶ کشور به میزبانی روسیه برگزار شد، دوشنبه گذشته با قهرمانی مقتدرانه تیم ملی ایران به پایان رسید. تیم ملی ایران با کسب سه مدال توسط فرزان عاشورزاده در وزن ۵۸- کیلوگرم، مسعود حجی‌زواره در وزن ۷۴- کیلوگرم و مهدی خدابخش در وزن ۸۰- کیلوگرم، یک برنز توسط ابوالفضل یعقوبی و مجموع ۶۵ امتیاز عنوان قهرمانی به خود اختصاص داد. همچنین در بخش بانوان کیمیا علیزاده با یک نشان برنز، اولین مدال تاریخ تکواندو بانوان در رقابتهای قهرمانی جهان را کسب کرد. روحانی، خدابنده اخلاقی و ایزدی هم توفیقی کسب نکردند. در تیم مردان نصر، کاظمی، عمیدی و مردانی هر کدام با کسب چند پیروزی و بالابردن امتیازات کشورمان نقش تعیین کننده‌ای در کسب عنوان قهرمانی داشتند. دیگر اینکه در پایان مسابقات تکواندو قهرمانی جهان بیژن مغانلو به عنوان بهترین مربی جهان انتخاب و معرفی شد.

تیم ملی تکواندو

خریداران جدید سرخابی‌ها مشخص شدند
مزایده چهارم خرید سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس سه شنبه برگزار شد و طی آن۳ خریدار برای پرسپولیس و یک خریدار برای استقلال فرم‌های خود را به سازمان خصوصی‌سازی تحویل دادند. بر این اساس برای باشگاه استقلال تهران، شرکت سرمایه‌گذاری سمند (از زیر مجموعه‌های گروه خودروسازی ایران‌خودرو) مبلغ ۲۹۰ میلیارد و پانصد میلیون تومان پیشنهاد داده است.

همچنین بعد از بازشدن پاکت خریداران پرسپولیس مشخص شد ۳ شرکت استیل آذین ایران با مبلغ پیشنهادی  میلیارد و ۶۶۶ میلیون و ۶۶۶ هزار و ۶۶۶ تومان، بهنام پیشرو کیش با مبلغ پیشنهادی ۳۲۹ میلیارد و ۸۸۸ میلیون و ۹۹۹ هزار و ۸۸۸ تومان و شرکت سرمایه‌گذاری نیوان ابتکار (از زیر مجموعه‌های گروه خودروسازی سایپا) با مبلغ پیشنهادی ۲۹۰ میلیارد تومان برای خرید این باشگاه درخواست رسمی خود را ارائه کردند.

پیروزی آسیایی پرسپولیس و نفت
در چارچوب مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا، سه شنبه شب تیم پرسپولیس ورزشگاه آزادی به مصاف الهلال عربستان رفت و در حالیکه در طول ۹۰ دقیقه در باز کردن دروازه حریف ناموفق بود در نهایت به برتری یک بر صفر دست یافت. تک گل پرسپولیس در این بازی در دقیقه ۹۲ به ثمر رسید. دیدار برگشت دو تیم پرسپولیس و الهلال در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا روز سه شنبه هفته آینده در ورزشگاه ملک بن فهد شهر ریاض برگزار خواهد شد.

تیم فوتبال نفت تهران هم در این مرحله چهارشنبه شب برابر الاهلی عربستان به میدان رفت و در شرایطی که در ورزشگاه آزادی میزبان حریف بود با نتیجه یک بر صفر به پیروزی رسید. غلامرضا رضایی برای شاگردان منصوریان گلزنی کرد.

دیدار تیم های فوتبال پرسپولیس تهران و الهلال عربستان

تیم والیبال زیر ۲۳ سال ایران قهرمان آسیا شد
دیدار نهایی مسابقات والیبال قهرمانی زیر ۲۳ سال آسیا چهارشنبه میان دو تیم ایران و کره‌جنوبی برگزار شد که طی آن شاگردان پیمان اکبری با کسب پیروزی ۳ بر صفر، قهرمانی نخستین دوره این رقابت ها را از آن خود کردند. این قهرمانی در حالی به دست آمد که تیم ایران با صعود به فینال صاحب سهمیه جهانی شده بود. تیم ایران پیش از رسیدن به دیدار نهایی با نتایج سه بر صفر تیم‌های هند، قطر، فیلیپین و ژاپن و با نتیجه سه بر دو چین‌تایپه را شکست داده بودند.

همچنین در پایان مسابقات والیبال زیر ۲۳ سال آسیا پوریا فیاضی به عنوان ارزشمندترین بازیکن و بهترین دریافت کننده (به طور مشترک با بازیکن چین تایپه) دست یافت و مصطفی باقری بهترین پاسور مسابقات شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها