أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۱۷۰۲۱
زمان انتشار: ۰۰:۴۷     ۰۱ خرداد ۱۳۹۴
بروز بیماری نقرس باعث اختلال در حرکت می شود و برای افراد مبتلا بسیار دردناک است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از باشگاه خبرنگاران، نقرس ناهنجاری دردناکی  است که موجب التهاب مفاصل و بروز آرتریت حاد می شود.مفاصل آسیب دیده در این بیماری متورم  و دچار دردبسیار می شوند.

از علل ایجاد نقرس تولید بیش از حد اوریک اسید در خون است. این بیماری در گذشته موسوم به بیماری افراد ثروتمند بو د و در دهه های اخیر ابتلا به آن بیشتر شایع شده است و علت آن بیشتر مربوط به غذایی است که مصرف می کنیم. در حال حاضر در کشورهای غربی 2 درصد از مردم دچار نقرس هستند و این تعداد رو به افزایش است.

در واقع شمار رو به افزایش این بیماری در جوامع غربی ناشی از سبک غذایی آن منطقه است. در این مناطق مصرف گوشت، فروکتوز و الکل بالاست که موجب تولید اوریک اسید دربدن می شود. اوریک اسید زیاد در بدن باعث تولید اورات در مفاصل و تاندون ها می شود که همین امر باعث ایجاد درد در این بیماری می شود.

اوریک اسید چیست؟
اوریک اسید از تجزیه پورین که از پروتئین ایجاد می شود،  حاصل می شودهم چنین کمی اوریک اسید ناشی از تجزیه سلول ها است، اما پروتئین عامل اصلی تولید اوریک اسید است. این ماده از طریق  کلیه ها دفع می شود اما چنانچه مقدار آن زیاد باشد این امر محقق نمی شود.

راهکار جلوگیری از نقرس چیست؟

برخی مواد غذایی وجود دارند که از بروز نقرس جلوگیری می کنند، سبزیجاتی که پورین کمی دارند مانند چغندر، خیار، کرفس، کاهو و سیب زمینی که می توانند کاهش سطح اسید اوریک خون کمک کنند.

یک روش ساده و سریع و خوشمزه برای استفاده از تمامی این سبزیجات ، نوشیدن آنهاست.آب خیار تازه می تواند سلامتی شما را تضمین کند و از التهاب مفاصل جلوگیری کند.

نوشیدنی شگفت انگیز برای درمان نقرس

با استفاده از 1 خیار متوسط ، یک قطعه لیمو، کمی ریشه زنجبیل و دو ساقه کرفس می توانید این نوشیدنی شگفت انگیز را درست کنید . در ابتدا مطمئن شوید مواد مورد استفاده کاملا شسته و تمیز باشند، سپس خیار و کرفس را به قطعات کوچک برش دهید تا به راحتی با هم ترکیب شوند و نیمی از آب  لیمو را هم به آن اضافه کنید حال بخشی از ریشه زنجبیل را هم به این ترکیب اضافه کرده و با استفاده از مخلوط آنها را با هم ترکیب  کنید.

استفاده یک الی دو بار در روز  از این نوشیدنی تا هنگامی که  علایم بیماری از بین برود ، توصیه می شود البته بهتر است نوشیدن این ترکیب تداوم داشته باشد تا در آینده علایم بیماری بروز نکند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها