أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۱۷۰۴۱
زمان انتشار: ۱۲:۵۰     ۰۱ خرداد ۱۳۹۴
فرماندار خرم‌آباد گفت: در پی وقوع زمین‌لرزه ۴.۳ ریشتری شامگاه پنجشنبه در خرم‌آباد ۵ روستا دچار خسارت شده‌اند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم، حبیب‌الله خجسته پور در جلسه مدیریت بحران استان لرستان که در پی وقع زلزله 4.3 ریشتری در خرم‌آباد، دقایقی قبل با حضور مدیران استان برگزار شد اظهار داشت: این زمین‌لرزه در مناطق جنوبی شهرستان خرم‌آباد و در حدفاصل روستاهای سراب یاس-دارایی و بلیل وند رخ‌داده و حدود پنج روستا دچار ترک‌خوردگی شدید شدند و در تعدادی از روستا نیز شیشه‌های منازل مسکونی شکسته شده‌اند.

وی با اشاره به عدم گزارشی مبنی بر تلفات جانی در این زمین لرزه تاکنون افزود: با توجه به ترک‌خوردگی در روستاهای خرم‌آباد باید بنیاد مسکن آماده‌باشد که از روز شنبه اعتبارات مقاوم‌سازی در اختیار مردم قرار دهد.

فرهاد خاکی پور مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان لرستان نیز در این جلسه عنوان کرد: در سال‌های گذشته حدود 94 هزار واحد ساختمان در لرستان مقاوم‌سازی شد و امسال نیز 5700 واحد مقاوم‌سازی می‌شود.

وی افزود: وام‌های مقاوم‌سازی بیت 10 تا 20 میلیون تومان در اختیار مردم قرار می‌گیرد و اکنون نیز آمادگی کامل داریم که این وام‌ها را در اختیار مردم بگذاریم.

بیرانوند بخش‌داری مرکزی خرم‌آباد نیز در این جلسه اظهار داشت: در جنوب شهرستان خرم‌آباد حدود 70 روستا وجود دارد که این زمین‌لرزه در حوالی روستاهای دارایی تا سراب یاس رخ‌داده و 5 روستا دچار ترک‌خوردگی شدید شده و یک نفر نیز در حین فرار دچار پیچ‌خوردگی پا و مجروحیت شده است.

وی افزود: حدود 10 روستا نیز دچار ترک‌خوردگی شده و از بقیه روستاهای جنوب خرم‌آباد تاکنون گزارش به دستمان نرسیده است.

در پایان این جلسه مصوب شد که همه دستگاهای اجرایی استان به‌ویژه دستگاهای امدادی تا 48 ساعت در آمادگی کامل باشند، از صبح جمعه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان به مدت 72 ساعت برآورده خسارت کرده و اعلام کند، هلال‌احمر با توجه به کمبود چادر، درخواست چادر کند و فرمانداری خرم‌آباد نیز از طرق بخش‌داری به تمام دهیاری‌ها اعلام آمادگی کند.

زمین‌لرزه باقدرت 4.3 ریشتر ساعت 22 و 34 دقیقه و 9 ثانیه شامگاه پنجشنبه در عرض جغرافیایی 33.422 و طول جغرافیایی 48.373 در عمق 4 کیلومتری شهرستان خرم‌آباد در مرکز لرستان را به لرزه درآورد که خداروشکر خسارتی در پی نداشت.
اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها