امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۳۱۷۱۷۱
زمان انتشار: ۱۱:۴۲     ۰۲ خرداد ۱۳۹۴
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفتگو با پایگاه ۵۹۸:
نماینده مردم نور و محمود آباد بیان داشت: متاسفانه برخي از مدارس غیرانتفاعی در تهران توسط كارگزارن و گروه ها و احزاب سياسي كه قدرتمند هم هستند شكل گرفته و در این مدارس آموزه هاي سياسي كه مناسب با اصول مباني نظام هم نيست ترويج و آموزش داده می شود و این امر محل بازنگري است كه وزارت آموزش و پرورش بايد به آن توجه كند.
عبدالوحید فياضي نماینده مردم نور و محمود آباد و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت و گو با خبرنگار پارلماني پايگاه 598؛ در خصوص طرح واگذاری مدارس دولتی به بخش خصوصی اضهار داشت: موضوع خصوصي سازي در امر آموزش و پرورش به معنای مشارکت مردم در امور است و گاهي به غلط برداشت هايي مي شود كه خلاف قانون اساسي است، در قانون اساسي آموزش و پرورش رايگان است و طبيعتا این وزارت خانه بايد خدمات رايگان خودش را در مدارس دولتي ارائه كند و ساز و کار مدارس غير دولتي كه قانون مصوبی هم دارد با فعالیت مدارس دولتی متفاوت است.


عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: دولت موظف است که در مدارس دولتي خدماتي را ارائه نماید که متاسفانه این کار به درستی صورت نمی گیرد و با برون سپاري و بصورت پيمانكاري كاراها را انجام مي دهد و روش  پيمانكاري آموزشي در دستور كار امسال دولت است.

فیاضی گفت: پیمانکاری آموزشی به این معناست که فضای یک مدرسه دولتی به يك بخش خصوصي ارائه مي شود و آن پیمانکار که ممکن است حتی سابقه آموزشی هم نداشته باشد می شود متولي تعليم و تربيت در مدرسه که اين پيمانكاري آموزشي خلاف قانون اساسي و خلاف دكترين تعليم و تربيت در نظام مقدس جمهوري اسلامي است. دولت و وزارت خانه مذکور بدنبال كاهش هزينه های خودهستند و دنبال افزايش فايده نيستند در حالی که افزایش فایده در آموزش و پرورش اولویت دارد.

نماینده مردم نور و محمود آباد بیان داشت: متاسفانه برخي از مدارس غیرانتفاعی در تهران توسط كارگزارن و گروه ها و احزاب سياسي قدرتمند شكل گرفته است و در این مدارس آموزه هاي سياسي كه مناسب با اصول مباني نظام هم نيست ترويج و آموزش داده می شود و این امر محل بازنگري است كه وزارت آموزش و پرورش بايد به آن توجه كند.

مجتبي روحاني نژاد


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها