کد خبر: ۳۱۷۲۶۳
زمان انتشار: ۱۴:۵۶     ۰۲ خرداد ۱۳۹۴
يك رسانه آمريكايي با توجه به ادامه مخالفت ها و سنگ اندازي هاي عربستان در مسير توافق هسته اي ايران، به كاخ سفيد توصيه كرد براي رها شدن از اين وضعيت از گزينه زور عليه رياض استفاده كند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از مهر، واشنگتن پست در تحليلي با اين عنوان كه «چگونه مي توان عصبانيت عربستان از توافق هسته اي ايران را مديريت كرد» خطاب به كاخ سفيد نوشت: يكي از پيامدهاي مذاكرات هسته اي ايران افزايش تنش هاي ميان آمريكا و متحدان منطقه اي آن در خاورميانه بود. در اين ميان شديدترين واكنش را عربستان سعودي نشان داده و تهديد كرده كه در صورت توافق اقدام به خريد تسليحات اتمي از پاكستان مي كند.

در ادامه اين مطلب كه به قلم Gene Gerzhoy نگاشته شده به حضور نيافتن پادشاه عربستان در نشست كمپ ديويد اشاره شده و آمده است: در طي سال هاي گذشته، استراتژي آمريكا اطمينان دادن به عربستان در قبال موضوع هسته اي ايران بوده است. متاسفانه اين رويكرد موفق نبود و در آخرين مورد پادشاه عربستان از حضور در نشست امنيتي كمپ ديويد براي كاهش نگراني كشورهاي عربي شوراي همكاري خليج فارس امتناع كرد.  

در ادامه اين مطلب به دوران جنگ سرد و تنش هاي ايجاد شده ميان آمريكا و آلمان غربي اشاره شده و آمده است: آلمان غربي در آن زمان روي به همكاري با ساير كشورهاي غربي آورد و حتي تلاش هايي را نيز براي دسترسي به سلاح هاي هسته اي آغاز كرد و آمريكا در واكنش به اين اقدام از گزينه زور عليه برلين استفاده كرد.

نويسنده اين مطلب در ادامه با مقايسه عربستان كنوني با آلمان غربي در دوران جنگ سرد و نياز شديد نظامي رياض به آمريكا مي نويسد كه آمريكا با توجه به نيازهاي نظامي گسترده رياض به واشنگتن مي تواند از اين وضعيت استفاده كرده و با تهديد عربستان به تحريم تسليحاتي عصبانيت آل سعود را از توافق هسته اي با ايران مديريت كند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها