أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۱۷۲۷۹
زمان انتشار: ۱۱:۴۱     ۰۳ خرداد ۱۳۹۴
تازه‌ترین نمونه ی قلدری مآبی یانکی ها در غرب آسیا:
سایت تحلیلی استراتفور که از آغاز حرکت کشتی ایرانی، مسیر حرکت و اظهارنظرهای مشورهای مختلف پیرامون آن را رصد می کرد در مطلبی نوشت: ”در روزهای آغازین، موضع امریکا در ماجرای کمک ایران به یمن بسیار منفعلانه و ضعیف بود. اگر مقامات کاخ سفید سد راه کشتی ایرانی می شدند، گفتگوهای هسته ای به خطر می افتاد و اگر مانع از رسیدن آن کشتی به سواحل یمن می شدند منافعشان در حمایت از عربستان در جنگ با یمن را از دست می دادند.“

به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، روز دوشنبه 21 اردیبهشت امسال کشتی ایرانی شاهد کمک های بشردوستانه کشورمان را که شامل یک هزار و 700 تن مواد غذایی، یکهزار دستگاه چادر، یک هزار دستگاه چراغ والر، هزار دست ظروف آشپزخانه، دوهزار تخته پتو، آرد، دارو، و هفت هزار بسته آب معدنی بود را از بندر شهید رجایی بندرعباس بارگیری کرده و عازم یمن شد.

از همان آغاز ماجرا، برخی کشورهای حاشیه ی خلیج فارس و هچنین امریکا هیاهوی گسترده ای را آغاز کردند و ماهیت بشردوستانه بودن کمک های ایران را زیرسوال بردند. عربستان سعودی با تشکیک در محموله ی ایرانی مدعی بود ایران تحت عنوان کمک به مردم جنگزده، در پی کمک نظامی به حوثی ها است. امریکا نیز با تکرار همان ادعاها حتی نسبت به استفاده از گزینه ی نظامی در صورت ورود ایران به آب های یمن هشدار داده بود. مقامات امریکایی مدعی بودند این اقدام ایران، آتش بس را به خطر می اندازد!!

در ابتدای امر کشتی شاهد با بی اعتنایی بجا و مناسب مسئولین ایرانی به یاوه گویی های امریکا و نوچه هایش با اقتدار به سمت یمن پیش می رفت. اما طولی نکشید که رسانه ها از تغییر مسیر آن و پهلو گرفتن در سواحل جیبوتی خبر دادند.

پیشتر امریکا عنوان کرده بود: ”کشتی ایرانی باید هرجا که ما می گوییم لنگر بیاندازد!" در این میان سایت تحلیلی استراتفور که از آغاز حرکت کشتی ایرانی، مسیر حرکت و اظهارنظرهای مشورهای مختلف پیرامون آن را رصد می کرد در مطلبی نوشت: ”در روزهای آغازین، موضع امریکا در ماجرای کمک ایران به یمن بسیار منفعلانه و ضعیف بود. اگر مقامات کاخ سفید سد راه کشتی ایرانی می شدند، گفتگوهای هسته ای به خطر می افتاد و اگر مانع از رسیدن آن کشتی به سواحل یمن می شدند منافعشان در حمایت از عربستان در جنگ با یمن را از دست می دادند." اما ایران این بار عقب نشینی کرد تا راه برای زورگویی امریکا باز باشد.

در تاریخ 20 ماه مه (چهارشنبه ی گذشته) استراتفور در تحلیل خود نوشت: ”شایان ذکر است که کشتی ایرانی علاوه بر کمک های مادی، تیم هایی از خبرنگاران داخلی و خارجی را نیز با خود به همراه برده است. ایرانی ها تا کنون نشان داده اند اجازه نخواهند داد هیچ سازمان یا کشتی جنگی عربستانی یا امریکایی آنها را بازرس کند. اما مسئله این است که محاصره ی یمن توسط عربستان و متحدینش کاملا جدی است و هیچ کشتی حق نزدیک شدن به آب های منطقه ای یمن را ندارد."

اما با تغییر مسیر کشتی شاهد به سمت جیبوتی، تحلیلگر استراتفور عنوان کرد: ”این امر باعث شد هر دو کشور وجهه ی خود را حفظ کنند! ایران در هر صورت کمک های خود را به دست یمنی ها رسانده و امریکایی ها نیز در هر صورت تهدید خود را عملی کرده و مانع از رسیدن کشتی ایرانی به ساحل یمن شدند!"

21 ماه مه (پنجشنبه ی گذشته) تحلیل استراتفور از عقب نشینی های ایران بدین شرح بود: ”با وجود اینکه به گوش می رسید ایران اجازه ی هیچگونه بازرسی را نمی دهد و به جیبوتی نیز نخواهد رفت اما خبر ها حاکی از تغییر موضع آن و عمل به دستورات سازمان ملل [بخوانید امریکا!] در قبال کمک به یمن بود."

استراتفور مدعی شد تمام این عقب نشینی های ایران به این دلیل صورت گرفته که از بروز هرگونه تنش نظامی جلوگیری شود. زیرا این مسئله به شدت گفتگوهای هسته ای را تحت تاثیر قرار می داد. در این میان رویترز مدعی شد: ”مشکل ناشی از مقصد ایران بوده است. ایران قصد داشت محموله ی خود را در بندری پیاده کند که تحت تصرف حوثی ها بود." بدین ترتیب ایران با کوتاه آمدن از موضع خویش مبنی بر صلح طلب و بشردوستانه بودن محموله ی کشتی و بی نیاز بودن به بازرسی، در یکی از بنادر جیبوتی لنگر انداخت تا شاید گره از مشکل گفتگوهای هسته ای حل شود. و یک بار دیگر امریکا نشان داد در عرصه ی بین الملل می توان خواسته های خود را با زور و تهدید پیش برد!

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱۷
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
جواد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۱۴ - ۰۳ خرداد ۱۳۹۴
۷
۱
خوب آقا جون هر کاری اورزه می خواهد....
که ما ؟داریم
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۳۵ - ۰۶ خرداد ۱۳۹۴
بی سواد جان . عرضه درسته
ارمان
-
۱۳:۴۲ - ۰۳ خرداد ۱۳۹۴
۱۴
۲
ای کاش این جمله رو قرمز یا درشت مینوشتید تا متوجه بشیم که وقتی آقا میگه هروقت سازش کنید و از موضع قدرت صحبت نکنید دشمن جری تر و گستاخ تر میشه خواهش میکنم این جمله رو درشت کنید: و یک بار دیگر امریکا نشان داد در عرصه ی بین الملل می توان خواسته های خود را با زور و تهدید پیش بردو یک بار دیگر امریکا نشان داد در عرصه ی بین الملل می توان خواسته های خود را با زور و تهدید پیش برد!
پاسخ
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۵۲ - ۰۳ خرداد ۱۳۹۴
۱۳
۴
چه قدر خواری و ذلت

این دولت اصلا قدرت انقلابی گری نداره
پاسخ
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۵۸ - ۱۶ خرداد ۱۳۹۴
چقدر فکرت بسته اس واقعا ...ادم می مونه چجوری باید واسش توضیح بده
همنام تو
FINLAND
۰۱:۳۷ - ۰۴ خرداد ۱۳۹۴
۶
۴
آقای معاون سپاه الان کجا هستند تا تهدیدشون رو عملی کنند؟ حالا دیگه جیبوتی باید واسطه بشه... فاتحه خوندید؟
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۲۳ - ۰۴ خرداد ۱۳۹۴
۱۱
۱
ما فقط استاد شعار هستیم و بس و به یک تلنگر آمریکا و دار و دسته اش پا پس می کشیم .
از قدیم گفته اند اگر سگی به تو پارس کرد و جلو رفتی سگ فرار می کند اما اگر تو عقب نشستی سگ جسارت حمله مجدد را پیدا می کند
پاسخ
فاطمه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۴۳ - ۰۶ خرداد ۱۳۹۴
منظورتون از "ما" چیه؟
این دولت فعلیه که استاد شعاره
وگرنه مردم همیشه نشون دادن اوی اعتقاداتشون از دولت پیش تر هستن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۵۹ - ۱۶ خرداد ۱۳۹۴
فاتی چادرت محکم بگیر
رکنی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۳۵ - ۰۶ خرداد ۱۳۹۴
۴
۹
خدمت عزیزان عرض شودکه همانطورکه ایران اعلام کرده بوداین کشتی باهماهنگی باسازمان ملل وصلیب سرخ جهانی به یمن ارسال میشود لذا باتوصیه آن سازمانها به جیبوتی رفته است چه بسا اگرکشتی به یمن میرفت وناوهای عربستان وآمریکا مانع ازورود کشتی به یمن میشدندایران هم اجازه بازرسی نمیداد ناچار به مقابله وبرخورد باآنها بودلذا علاوه براینکه باید به جنگ ناخواسته ای باآمریکا وکشورهای عربی وغربی خارج مرزهای ایران تن درداد حمایت سازمانهای بین المللی نیز ازدست میدادیم .لذا تصمیم گرفته شده بسیارعاقلانه وحکیمانه بوده است بنابراین بامسایل حیاتی وکلان کشوروسیاست امنیتی نمیتوان احساسی وشعارزده برخوردکردبعضی یک تصمیم علط ونابخردانه میتواندملتی رابه خاک وخون کشدبطوریکه جبران کردنش به این آسانی هاکه عزیزان فکر میکنند نباشد.
پاسخ
فاطمه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۴۷ - ۰۶ خرداد ۱۳۹۴
جناب رکنی یعنی شما نمی دونید سازمان ملل تحت نفوذ کیا هست؟
سازمان ملل اگه صلاح بدونه! حتی ممکنه محموله ی ایران رو بفرسته به یه کشور دیگه که از نظر اونها نیازشون بیشتره

درضمن

الان موقعش بود که ایران از اهرم فشارهای خودش استفاده کنه و پای مذاکرات رو وسط بکشه
می تونست امتیاز بگیره اما این کار رو نکرد

می دونید چرا؟
چون دولت فعلی ما ترسو هستن
همین
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۶ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۴
شال تره بخوره.
عمو وقتی که ادعا می کنی تا آخرش بایستی وایسی نه اینکه عقب بکشی و اون همه تحقیر اون هم از یک کشور چند صد هزار نفری. البته از این دولت جز این توقع نداشتیم
ایرانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۱۹ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۴
۷
۲
فکر میکنم دولت تدبیر و امید مثل روسها شده و دنبال منافع خودش است نه منافع مملکت و فقط میخواد عزت و اقتدار ایرانی رو بده تا اعتماد گرگ رو کسب کنه
پاسخ
مهدی غریب
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۳۶ - ۰۹ خرداد ۱۳۹۴
۱
۵
باسلام.به نظر میرسه تصمیم گرفته شده عاقلانه ترین کاری بود که میشد انجامش داد.چه بسا با حرکت مستقیم کشتی ما به سمت یمن وجهه ایران دربین مجامع بین المللی واذهان عمومی خراب میشدباتوجه به عدم درک سران عربستان به مصلحت منطقه درگیری بوجود می اومد که در اینصورت عربستان تجربه تلخی رومتحمل میشد اما ایران ماهم ازبرنامه خودش عقب می افتاد.
پاسخ
فرزاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۳۲ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۴
۶
۱
آخر کار از این همه ذلت پذیری خسته میشویم و بسیج مردمی تمام مستکبران را نابود خواهد کرد. فکر میکنیم اگه به قول امریکا کنیم پیش او عزیز میشویم فکر میکنیم امریکا دیگه با ما دشمنی نمیکند. محال است تا جمهوری اسلامی و رهبری در ایران باشد امریکا لحظه ای از دشمنی با ما دست بردارد. اقا هم اگه سرداران چون مالک اشتر داشته باشد لحظه ای این ظلم ها را نمیپذیرد.
پاسخ
جلیل
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۵۸ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۴
۴
۰
اگر از اول با قاطعیت می گفتند که کشتی مستقیم به یمن نمیره و به جیبوتی میرود مشکلی نبود.ولی اینها اول با قاطعیت گفتند که کشتی مستقیم به یمن میره ولی با تهدیدهای عربستان و آمریکا،یکدفعه کشتی به جیبوتی رفت!!! مطمئن هم باشید که جیبوتی این کمکها را به دست حوثی های یمن نمیرسونه
پاسخ
afma
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۴۷ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۴
۳
۰
خودمو در حدی نمیدونم که بخوام نظر کارشناسانه سیاسی بدم.در کشور جمهوری اسلامی اصل بر مثبت اندیشی و اعتماد به دست اندرکاران و سیاستمدارانه.ایشالا که تصیم بجایی بوده.در هر صورت ما تا آخر ایستاده ایم...
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها