أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۱۷۲۸۶
زمان انتشار: ۱۸:۵۵     ۰۲ خرداد ۱۳۹۴
عدنان خیرالله وزیر دفاع وقت دولت بعثی یک هفته پس از عملیات کربلای ۴ حرف های مهمی درباره دلایل عدم موفقیت این عملیات ایران می زند و در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره نقش آمریکا در ارسال این اطلاعات به عراقی ها می گوید: «ما بخاطر این اطلاعات از آنها [آمریکایی ها] تشکر می کنیم»
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس ، خبر در نگاه اول آنقدرها عجیب به نظر نمی رسید؛ کشف پیکرهای تعدادی از شهدای دفاع مقدس که در عملیات کربلای ۴ به شهادت رسیده بودند در میان اخبار روز ۳۰ اردیبهشت برای برخی زیاد تعجب آور نبود.

ماجرا اما از جایی مورد توجه بیشتر قرار گرفت که مشخص شد در میان شهدای تازه تفحص شده، تعداد ۱۷۵ غواص که در عملیات کربلای ۴ شرکت داشته اند نیز وجود دارد؛ شهدایی که سردار باقرزاده رئیس کمیته جستوجوی مفقودین از دست های بسته آنها و زنده به گور شدن آنها خبر داد.

بعد از اعلام این خبر کاربران شبکه های اجتماعی با انتشار مطالب و طرح های گرافیکی سعی کردند به این شهدا ادای احترام کنند.

درست زمانی که شبکه های اجتماعی از ابراز احساسات به این ۱۷۵ شهید غواص پر شده بود، برخی رسانه های ضد انقلاب، برنامه ریزی دیگری را برای سواستفاده از کشف پیکر شهدا شروع کرده بودند.

«چه کسانی این جوانان را به جبهه فرستادند تا کشته شوند؟» ، «قاتلان دیروز این جوانان وطن! همین هایی هستند که امروز در عراق برایشان پول می فرستیم» و چندین عنوان و تیتر دیگر که از سوی برخی رسانه ها و کاربران دارای گرایش های سلطنت طلبانه و ضدانقلابی در فضای مجازی منتشر می شد تا افکار عمومی را به سمت دلخواه این جریان حرکت دهد.

اما انتشار این جهت گیری و «دلسوزی نمایی» برای غواصان شهید تازه تفحص شده از سوی رسانه های ضدانقلابی که اهداف آنها در همان نگاه اول صد در صد مخالف اهداف شهدای انقلاب اسلامی است، با چه نیتی انجام می شود؟

عملیات کربلای ۴؛ قاتلان واقعی ۱۷۵ غواص را بهتر بشناسید

۳ دی ماه سال ۱۳۶۵؛ عملیاتی با عنوان کربلای ۴ برای تهدید بصره از شرق از سوی ایران طراحی شده و قرار است تکاوران و غواصان به عنوان خط شکن از اروند رود عبور کرده و خطوط دفاعی دشمن را منهدم کنند.

همه چیز آماده یک عملیات بزرگ است؛ اما در آنسوی شط (اروند رود) نیروهای دشمن در انتظار به آب زدن غواصان ایرانی اند. تنها ثانیه هایی پس از آغاز عملیات دیگر همه نیروهای عمل کننده ایرانی از غواصان خط اول گرفته تا فرماندهان ارشد متوجه لو رفتن عملیات شده بودند.

ایران که پس از عملیات موفق والفجر ۸ (فتح فاو) ترس و دلهره را در دل حامیان صدام انداخته بود، از کمک های لجستیکی و اطلاعاتی دوستان غربی صدام به متحد خود، اطلاع دقیقی نداشت.

درست زمانی که نیروهای ایرانی با بهره گیری از اقدامات تامینی مختلف سعی داشتند جا به جایی نیروها در خط مقدم را از نظر دیده بان های عراقی دور نگه دارند، هواپیماهای جاسوسی برای فراز خطوط اول جبهه ایران به پرواز در آمده و عکس های روزانه و حتی ساعتی از این مواضع را برای نیروهای عراقی می فرستادند.

سوالی که پاسخ به آن تا حدودی می تواند زوایای پنهان عامل اصلی کشتار جوانان ایران در عملیات کربلای ۴ را نمایان کند، این است که هواپیماهای جاسوسی که اطلاعات جبهه ایران را مستقیم به کاخ صدام و اتاق جنگ وی می فرستاد متعلق به کدام کشور بود.

عدنان خیرالله وزیر دفاع وقت دولت بعثی یک هفته پس از عملیات کربلای ۴ حرف های مهمی درباره دلایل عدم موفقیت این عملیات ایران می زند؛ «علت شکست کنونی این است که ما آماده بودیم و نقشه‌های لازم را طرح کردیم ... و از درس‌های فاو استفاده نمودیم.»

عدنان خیرالله سپس در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره نقش آمریکا در ارسال این اطلاعات به عراقی ها می گوید «ما بخاطر این اطلاعات از آنها [آمریکایی ها] تشکر می کنیم»

پس از این عملیات نیز مقامات مختلف عراقی و حتی آمریکایی به نقش موثر آواکس های (هواپیمایی جاسوسی فوق پیشرفته) آمریکایی در لو رفتن اطلاعات عملیات کربلای ۴ اعتراف کردند.

ایجاد فتنه نژادی به بهانه کشف شهدا؛ حمله به حمایت های ایران از دولت و ملت عراق

پس از انتشار خبر کشف شهدای غواص موجی از حمله به به قومیت عربی از سوی برخی جریان های خاص در شبکه های اجتماعی آغاز شد.

این کاربران با اشاره به شهید شدن این غواصان در جریان جنگ ایران و عراق سعی کردند این موضوع را با کمک های ایران در جریان حمله داعش به عراق و کمک به دولت این کشور مرتبط کنند.

این رسانه ها و کاربرانشان حمایت ایران از مردم و دولت فعلی عراق را «حمایت از قاتلان غواصان ایرانی و دیگر شهدا» لقب دادند.

قطعا دلایل زیادی مبنی بر عدم ارتباط کمک های امروز جمهوری اسلامی ایران و به دولت مردمی عراق در برابر حمله داعش و جنگ با رژیم بعثی وجود دارد، اما در این گزارش تنها به یک مورد از این دلایل اشاره می کنیم.

چندی پیش خبر مهمی بر روی خروجی رسانه های مختلف جهان قرار گرفت. «عزت ابراهیم الدوری معاون اول صدام کشته شد» این خبر در نگاه اول برای کسانی که آشنایی با سابقه دست راست صدام نداشتند مهم جلوه نمی کرد.

اما با بررسی سوابق وی در جنایت علیه مردم ایران و حتی عراق در زمان حکومت صدام و همچنین سازماندهی گروه های تروریستی و همکاری عمیق با داعش پس از سقوط صدام می تواند برخی حقایق و دلایل حمایت های ایران از حکومت فعلی عراق را نمایان کند.

عزت الدوری که به دلیل شمایل عجیب و جنایات وحشیانه اش در حق مردم ایران و عراق به شمر صدام معروف شده بود رهبری بسیاری از عملیات های تروریستی علیه شیعیان عراق را بر عهده داشت.

سازماندهی حمله به حرمین شریفین عسگریین، بمب گذاری در مناطق مختلف عراق و کشتار شیعیان و مردم مظلوم این کشور تنها گوشه ای از جنایات نفر دوم حزب بعث پس از صدام است؛ حزبی که در زمان جنگ با ایران فرماندهان اصلی آن، به آلوده بودن دستشان به خون جوانان ایرانی افتخار می کردند.

حضور نفرات اصلی دولت بعثی صدام و قاتلان جوانان ایرانی در کنار گروه های تکفیری مانند داعش، خود به تنهایی می تواند حمایت ایران از گروه های مقاومت عراقی و دولت این کشور را توجیه کند.

اما رسانه های ضدانقلاب بدون اشاره به چنین اخباری سعی می کنند تنها با بکارگیری برخی ترفند های احساسی، عواطف عمومی را تحریک کرده و نتایج مورد علاقه خود را بگیرند.

وقتی دلسوزان جدید شهدا در برابر جنایات عربستان ساکت می شوند!

درست در کنار سواستفاده جریان های ضدانقلاب از خبر کشف پیکر ۱۷۵ شهید غواص دفاع مقدس، جنایت و نسل کشی بزرگی در منطقه در حال رخ دادن است ولی هیچ کدام از این رسانه ها و کاربران شبکه های اجتماعی به آن نمی پردازند.

حمله عربستان به مردم مظلوم یمن و انتشار تصاویر کودکان و زنان کشته شده در این جنایت در طی دو ماه اخیر، هیچگاه به رسانه های ضدانقلاب و پست های کاربران این طیف در شبکه های اجتماعی راه پیدا نکرد.

سکوت این رسانه ها در برابر جنایات عربستان در یمن زمانی قابل تامل تر می شود که همین رسانه ها ارسال کمک های انسان دوستانه ایران به مردم مظلوم یمن را مورد حمله قرار دادند.

البته جنجال سازی این رسانه ها همزمان با جنایات عربستان در یمن و اوج گیری اقدامات داعش در عراق و جدی تر شدن نقش ایران در مهار این اقدامات، می تواند حلقه های سناریو جدید ضدانقلاب برای فضاسازی علیه کمک های ایران به جبهه مقاومت در عراق، سوریه و یمن باشد.

بنابر این گزارش، بدون شک تا چند روز آینده جنجال آفرینی رسانه های ضدانقلاب بر سر کشف مظلومانه شهدای غواص فروکش خواهد کرد و دیگر هیچ یک از کاربران ضدانقلاب شبکه های اجتماعی به آن نخواهند پرداخت اما نکته قابل تامل اهداف پنهان این جریانات برای ایجاد احساسات نژادپرستانه در میان جامعه است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها