أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۱۷۳۱۲
زمان انتشار: ۰۱:۱۷     ۰۳ خرداد ۱۳۹۴
نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس نسبت به سخنان امام جمعه گچساران واکنش نشان داد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، مراسم اختتامیه جشنواره فرهنگی ورزشی مشک و ملار روستاهای گچساران عصر جمعه با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد، نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس و جمعی دیگر از مسئولان استانی و شهرستانی در روستای سرآب‌ننیز این شهرستان برگزار شد.

این مراسم که با حضور اقشار مختلف مردمی از سایر روستاهای شهرستان جهت تجلیل از برگزیدگان مسابقات مشک و ملار برگزار شد، نیز با اجرای زنده موسیقی محلی، نمایش بازی‌های محلی اقوام، نمایش اسب‌سواری دختران و پسران با لباس محلی استان، ارائه انواع غذاهای سنتی و محلی توسط بانوان، برپایی رقص محلی مردان و ... همراه بود.

در این همایش آنچه بیش از همه به چشم می‌خورد صدای پچ پچ مردم و برخی مسئولان در خصوص سخنان امام جمعه شهرستان در خطبه‌های نماز جمعه مبنی بر اینکه در مراسمات نباید نوازندگی صورت گیرد و در صورتی که مسئولی در این مراسمات شرکت کند از تریبون نماز جمعه استیضاح می‌شود، بود که در آخر نماینده مردم و گچساران و باشت در مجلس طی سخنانی نسبت به سخنان خطیب جمعه این شهرستان واکنش نشان داد.

نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس در این آیین با بیان اینکه نشاط و شادی خالص در دسترس هیچکس نبوده، اظهار کرد: تا حدودی که قوانین، حق و عدالت اجازه می‌دهد مردم می‌توانند از این نشاط و شادی بهره‌مند شوند زیرا متعلق به آنهاست.

غلامرضا تاجگردون با اشاره به اینکه اسلام دین نشاط بوده و این آیه از محکمات قرآن و صریح است، افزود: برگزاری جشنواره مشک و ملار طی یک سال اخیر موجب ایجاد همبستگی، رونق بخشیدن به ورزش بومی و محلی و تقویت روحیه شادی در بین روستاها می‌شود.

وی با تاکید بر لزوم حفظ و حراست از آداب و رسوم و ترویج فرهنگ سنتی و بومی محلی، عنوان کرد: برگزاری چنین جشنواره‌هایی در واقع راهکاری مناسب جهت معرفی بازی‌های سالم و با نشاط نیاکان به نسل جوان امروز و تلاشی در راستای بازگردانی روحیه اجتماعی و سلامت در جامعه است.

تاجگردون در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه در این مراسم هیچ فساد و لهو و لعبی وجود ندارد، با طرح پرسش‌های حاوی تعجب از جمله اینکه شاد کردن چهره پدر مادرها و نشاندن لبخند برلبان آنها توسط خردسالان در این جمع چه مشکلی دارد؟ و چه اشکال دارد که ترک و لر، پیر و جوان و همه طوایف شهرستان در کنار یکدیگر شاد باشند، بیان کرد: من به همه کسانی که این حماسه و جشن شادی را برپا کردند، دست‌مریزاد گفته و تشکر می‌کنم.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ایجاد اتحاد و همدلی در بین مردم مناطق مختلف را از جمله تاثیرات مثبت برگزاری این جشنواره‌ها عنوان کرد و ادامه داد: در بین برگزاری مراسمات سوگواری و همایش‌های شادی در کشور باید تعادل مناسبی باشد.

تاجگردون در پایان با تاکید بر اینکه هدف از بیان این مسئله، نادیده گرفتن و یا حتی کم‌ اهمیت تلقی نمودن آیین سوگواری نبوده است، اذعان کرد: توجه به مقوله نشاط و شادی در جامعه با توجه به جمعیت کثیر نسل جوان نیز لازم و دارای اهمیت بسیار است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۳۱ - ۰۳ خرداد ۱۳۹۴
۰
۰
عکس آخری مربوط به بازی الختور است که یک بازی مردانه است که درآن کلمات رکیک رد بذل میشود ... و در حضور زنان بسیار وقیح و غیر اخلاقی و در واقع بی غیرتی است برای مردان ناموس دوست ایرانی.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها