يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۱۷۳۴۳
زمان انتشار: ۰۹:۱۱     ۰۳ خرداد ۱۳۹۴
محمد رویانیان در روزهای حضور در پرسپولیس یکه تاز بحث ها مدیریتی و خبری بود، چهره ای که حالا به سختی حاضر به گفت و گو می شود.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از "ورزش سه"، مدیرعامل سابق پرسپولیس در آستانه واگذاری دو تیم استقلال و پرسپولیس با خبرنگارما به گفت و گو نشسته است. 

باید منشور تدوین شود

باید منشوری تدوین شود که براساس آن منشور تکلیف مالک خصوصی باشگاه به شکل کاملا روشن شود و مالک خصوصی باشگاه بداند تا چه حد در این مملکت می تواند از ظرفیت های مختلف استفاده کند، می شود به خصوصی سازی امیدوار بود. باید در این منشور مشخص شود که حمایت دولت از این مالک تا چه حدودی است.باید سه قوه مجریه،مقننه و قضائیه و حاکمیت و دولت از مالک باشگاه پرسپولیس حمایت کنند و مشخص شود از مالک چه توقعاتی داریم.

باید نگاه سیاسی حذف شود

شاید خیلی ها این مساله را بیان نکنند و ترس از واگذاری این باشگاهها به بخش خصوصی برای چیست؟این ترس به خاطر استفاده از مقاصد سیاسی است و باید این ترس را از بین برد.پرسپولیس و استقلال در ترویج شاداب نگه داشتن جامعه،انسجام ملی ، مشارکت در راستای اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی می توانند تاثیر مثبت داشته باشند اما باید از این مسائل و خصوصی سازی در منشور تعریف درستی شود. باید در این منشور منع فعالیت های سیاسی لحاظ شود و این نگاه سیاسی را از بین برد و به نگاه صنعتی و تجاری تبدیل شود. ضمن اینکه بخش سرگرمی و نشاط اجتماعی هم روشن شود و با این شرایط به راحتی می توان باشگاهها را اداره کرد و باشگاه ها تولید کننده باشند.باشگاهها می توانند از لحاظ تجاری برند شود و با هواداران باشگاه قدرتمندی بسازند که مبتنی بر اعتماد باشد.

باید به مالک شفاف اختیار داد

از او پرسیدیم که وقتی منشوری تدوین نشده چطور می توان انتظار داشت این باشگاهها در این شرایط خصوصی شوند که پاسخ داد:من همیشه گفتم، این کار یک تیغ دو لبه است.باید واقعیت را پذیرفت و نمی توان باشگاه را خصوصی کرد و از این باشگاه حمایت نکرد. باید به مالک باشگاه بصورت شفاف اختیار بدهند تا در این زمینه بتواند درآمدزایی نامحدودو مبتنی بر قرارداد داشته باشد. در دنیا این کار انجام شده است و باشگاهها از راه درست به بهره برداری رسیده اند و تجارت انجام شده نه سیاسیت زایی.اگر تمام این اتفاقات بیافتد می تواند بسته خوبی برای جوانان باشد اما در این ایران این اتفاق نیفتاده است. با یک باشگاه سازی درست و یک نرمش می تواند به جامعه آرامش داد و در رفع معضلات کوشا بود و در واقع باشگاه اقتصاد محور باشد.

در ایران نمی توان باشگاه را به شخص واگذار کرد

رویانیان در جواب این سوال که بهتر است نامزدهای واگذاری پرسپولیس و استقلال شخص باشد یا کارخانه هم گفت:اگر یک شخص مالکیت باشگاه را برعهده بگیرد نیاز به بستر خوب و فراوان سیاسی و اجتماعی دارد ولی در ایران این کار شدنی نیست. بهتر است باشگاه به صورت شرکت محوری یا مشارکتی اداره شود. یک شرکت شناخته شده و معتبر که بر اساس قوانین و زیر نظر دولت اداره شود می تواند باشگاه را بهتر اداره کند. در واقع یک گروه یا ائتلافی از لحاظ مالی برای اداره باشگاه تشکیل شود.

من اهل خرید و فروش نیستم

من که اهل خرید و فروش نیستم و سرباز این مملکت هستم و شایسته نیست خرید و فروش کنم. من می خواهم به مردم خدمت کنم و واقعا جایگاهم این نیست که خرید و فروش کنم. من در دولت قبلی با وزارت ورزش خیلی درگیر شدم تا باشگاه خصوصی شود. همیشه هم گفتم اگر باشگاه را واگذار کنند به هر کسی که باشگاه را بخرد کمک می کنم. با توجه به تجربیاتی که در پرسپولیس بدست آورده ام و ارتباطاتی که در داخل و خارج ایران داشتم می توانم به باشگاه کمک کنم.

پرسپولیس و استقلال لطمه خوردند

پرسپولیس در این مدت 7 مدیر عوض کرده و در دوران گذار خصوصی شدن این باشگاه لطمه خورد.پرسپولیس در این یک سال دوران سختی را داشت. مثلا اگر این مشکلات وجود نداشت استقلال می توانست قهرمان شود یا سهمیه بگیرد و همینطور پرسپولیس می توانست نتایج بهتری بگیرد. اتفاقاتی در این باشگاهها افتاد نباید رخ می داد.هزینه های الکی، دعواها و شکایت ها و مسائل دیگر به باشگاهها لطمه زد. در حالی که اگر باشگاهها خصوصی شوند باید مورد حمایت بی چون و چرای دولت قرار بگیرند.

تمام دستگاهها باید کمک کنند

در صورتی بخش خصوص می تواند باشگاهها را خوب اداره کند که از سوی دولت و وزارت ورزش پشتیبانی شود. در راستای درآمدزایی باید به این باشگاهها کمک شود. در 5 سال مالک باید اقلا 60 میلیارد هزینه کند پس باید این پول را در بیاورد. پس باشگاه نیاز به حمایت رسانه ملی، دولت، هر سه قوه دارد و تمام دستگاهها باید کمک کنند. باید یک باشگاه با سه ویژگی فرهنگ محور،ارزش مدار و اقتصاد زا داشته باشیم و یک باشگاه نیار به این سه ویژگی دارد.اما ما چنین باشگاهی نداریم که بخواهیم به عنوان الگو در اختیار خریداران به طور مثال استیل آذین یا سمند قرار دهیم و به همین دلیلی باید ساختارسازی کنیم.

من هم با برانکو مذاکره کردم

من هم در زمان خودم با برانکو ایوانکوویچ برای هدایت باشگاه صحبت کردم. در سال دوم حضورم قبل از ژوزه با برانکو صحبت کردم و از آقای چلنگر خواستم با برانکو وارد مذاکره شود اما مشکلات مالیاتی وجود داشت. ضمن اینکه برانکو با یک تیم عربستانی هم قرارداد داشت و این اتفاق نیفتاد.

برانکو درست رفتار کرد

به نظر من برانکو در بخش انضباطی درست رفتار کرد چون می خواست تیمش را اداره کند و ریشه بی انضباطی را در تیمش بخشکاند. با توجه به بلاتکلیفی مدیریت باشگاه این اتفاقات هم می افتد و روی نظم و انضباط بازیکنان تاثیر می گذاردو بنده خدا آقای نژادفلاح هم نمی تواند به تمام ابعد برسد.

نمی خواهم نماینده شوم

همان یک بار که به پرسپولیس آمدم برایم بس است. اما حاضر هستم با توجه به تجربه ام به پرسپولیس کمک کنم و هیچ حقوقی هم نمی خواهم. من توقع مالی ندارم و یک حقوقی از ستاد نیروهای مسلح می گیرم که سطح خانواده ام هم با این حقوق بستم. نماینده هم نمی خواهم بشوم و هر جا به من نیار داشته باشند، کمک می کنم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها