يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۱۷۳۸۷
زمان انتشار: ۱۰:۲۰     ۰۳ خرداد ۱۳۹۴
رئیس سازمان صدواسیما گفت: رصد جریان‌های رسانه‌ای نشان می‌دهد که شبکه‌های cnn و bbc و نیز شبکه الجزیره، از اشغالگری‌های آمریکا حمایت کرده‌اند و همین منجر به راه اندازی شبکه العالم شد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، آیین تجلیل از جانبازان سازمان صدا و سیما، روز گذشته در مرکز همایش‌های این سازمان برگزار شد.

در این مراسم که در خجسته زادروز حضرت اباالفضل‌العباس(ع) و روز جانباز با حضور جمعی از جانبازان و ایثارگران سازمان برگزار شد، رئیس رسانه ملی، وجود بیش از هزار جانباز در صدا‌و سیما را افتخاری بزرگ برشمرد و گفت: این تعداد از عزیزان، در رده‌های مدیریتی، برنامه‌سازی، تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی حضور دارند.

سرافراز افزود: جانبازان، ایثارگران، خانواده‌های شهدا، و نخبگان مهم‌ترین الگوهای جامعه هستند و از وظایف اصلی رسانه ملی هم معرفی چنین الگوهایی است.

وی با بیان اینکه روزانه در برنامه‌ها و تولیدات ملی و محلی به موضوع ایثارگران پرداخته می‌شود، فرهنگ‌سازی و تبیین تاریخ پس از انقلاب برای نسل جوان را از دیگر وظایف سازمان صدا‌ و‌ سیما برشمرد و گفت: جانبازان می‌توانند در معرفی تاریخ پس از انقلاب، نقشی خلاقانه ایفا‌کنند.

رئیس رسانه ملی در ادامه، با اشاره به تحولات منطقه خاورمیانه گفت: حساسیت منطقه روز به روز در حال افزایش است و جنگی نیابتی در منطقه رخ داده است.

وی تحولات منطقه را گونه‌ای از جنگ‌های نیابتی و دستاویزی برای حضور مستمر آمریکا در منطقه دانست و گفت: آمریکا در پی یک ادعای اثبات نشده متاثر از حادثه برج‌های دوقلو و با هدف درگیر‌کردن نیروهای القاعده در افغانستان و تثبیت حضور خود، به این کشور حمله نظامی کرد اما چون هزینه زیادی متحمل شد، ترجیح داد به‌صورت غیر مستقیم در افغانستان حضور داشته باشد.

سرافراز در ادامه افزود: آمریکا همچنین به بهانه وجود سلاح‌های هسته‌ای در عراق به این کشور حمله نظامی کرد و البته هدف اصلی از این حمله، اشغال عراق و دستیابی به منابع انرژی و نفت این کشور‌ بود اما با روی کار آمدن حکومت شیعی در عراق، دریافت که در آنجا نیز باید حضوری کمرنگ و غیر مستقیم داشته باشد.

رئیس سازمان صدا و سیما سپس به جریانات رسانه‌ای حامی حضور آمریکا در منطقه نیز اشاره کرد و گفت: رصد جریان‌های رسانه‌ای نشان می‌دهد که شبکه‌های cnn و bbc و نیز شبکه الجزیره، از اشغالگری‌های آمریکا حمایت کرده‌اند به‌گونه‌ای شبکه الجزیره، در حمله آمریکا به افغانستان، به‌ظاهر از القاعده، و در حمله آمریکا به عراق، از صدام حمایت می‌کرد و این در حالی بود که هر دو طرف این جنگ در موضع باطل بودند و همین امر، ضرورت ترسیم یک خط خبری و رسانه‌ای درست را نشان می‌داد تا بیانگر این باشد که کشورهای عربستان و ترکیه، در اتفاقات منطقه خاورمیانه و راه‌اندازی جنگ‌های داخلی، همسو و هم‌صدا با دولت آمریکا عمل کرده‌اند که در نهایت، این خط خبری به راه اندازی شبکه العالم منجر شد.

رئیس سازمان صدا و سیما افزود: شکست آمریکا در خاورمیانه، منجر به بیداری اسلامی شد و آمریکا نیز در این میان، تلاش گسترده‌ای برای مقابله با بیداری اسلامی در پیش گرفت که راه‌اندازی جنگهای داخلی در کشورهای منطقه و شکل‌گیری گروه‌های تکفیری، با حمایت‌های آمریکا، عربستان و ترکیه، نمونه‌ای از این تلاش‌هاست.

وی تصریح کرد: تحولات یمن، و همسویی رسانه‌ای این کشورها نیز نشان می‌دهد که جنایات گروه‌های تکفیری با حمایت غیر مستقیم آمریکا، و حمایت‌های مستقیم عربستان و ترکیه صورت می‌گیرد.

در این مراسم، جانشین فرمانده سپاه قدس نیز ضمن اشاره به تقارن اعیاد شعبانیه با سالروز آزادسازی خرمشهر، جانبازان را میدان‌داران عرصه جهاد دانست و آنها را بهترین گواه برای توصیف شهادت همرزمان برشمرد.

سردار قاآنی، دوران دفع مقدس را سراسر عزت و آزادگی خواند و با مقایسه هجمه‌های دیروز و امروز دشمن علیه نظام اسلامی گفت: برای تشخیص هجمه‌های امروز دشمنان، صبر و بصیرت لازم است.

وی با مرور عملیات‌های سال‌های دفاع مقدس، انتخاب شیوه‌ها و اصول جنگ در مقابل دشمنان را از مصادیق افتخارات رزمندگان و فرماندهان دانست و افزود : برآیند این انتخاب، اثبات اعتقاد و ایمان و نشان توان رزمی رزمندگان اسلام بود.

سردار قاآنی، به حضور پرهزینه آمریکا در عراق و افغانستان نیز اشاره کرد و گفت: آمریکا با هدف تضعیف جمهوری اسلامی ایران، حاضر شده 3 هزار میلیارد دلار در این کشورها هزینه کند اما در نهایت مستأصل شده و اعتبارش خدشه‌دار شده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها