أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۱۷۴۵۲
زمان انتشار: ۱۲:۴۲     ۰۳ خرداد ۱۳۹۴
آقای عراقچی حق دخالت در مباحث نظامی را ندارند:
آصفری در خصوص تلاش 1+5 برای گرفتن حق بازرسی از مراکز نظامی ایران و مذاکرات صورت گرفته در این خصوص اظهار داشت: آقاي عراقچي و هیچ یک از اعضای تیم مذاکره کننده حق دخالت نظامي كشور را ندارد، نه در جهت بازرسي و نه در جهت توانمندی های موشكی کشور و کلا اين موضوع ها ارتباطي با مذاكرات هسته اي ما ندارد و مذاکره کنندگان هم حق دخالت در اين موضوع را ندارند.
محمدحسن آصفری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی پايگاه 598 در خصوص تلاش 1+5 برای گرفتن حق بازرسی از مراکز نظامی ایران و مذاکرات صورت گرفته در این خصوص اظهار داشت: آقاي عراقچي و هیچ یک از اعضای تیم مذاکره کننده حق دخالت نظامي كشور را ندارد، نه در جهت بازرسي و نه در جهت توانمندی های موشكی کشور و کلا اين موضوع ها ارتباطي با مذاكرات هسته اي ما ندارد و مذاکره کنندگان هم حق دخالت در اين موضوع را ندارند.

آصفری افزود: بحث نيروهاي مسلح جزو اختيارات مقام معظم رهبري می باشد و كسي نمي تواند دخالت كند و در جمهوري اسلامي ايران به هيچ کشوری اجازه دخالت در حوزه دفاعی و نظامی نمی دهد و توافقی که در آن بازرسی از اماکن نظامی ما آمده باشد مجلس، مردم و نظام نخواهند پذیرفت و لذا غرب هم بايد متوجه باشد و اگر فكر مي كند خروجي مذاكراتش بدست آوردن بنيه دفاعي و توانايي هاي جمهوري اسلامي ايران است كاملا ادر اشتباه است و نميتواند از اين راهكار برای دستیابی به اطلاعات کشور اقدام کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس بیان نمود: همان طور که فعاليت هسته اي كشور ما کاملا شفاف است، فعاليت نظامي ما هم مانند همه كشور ها طبقه بندي  شده می باشد و اين اطلاعات را به هيچ قيمتي حاضر نيستيم در اختيار كشوري مانند امريكا و كشور هايي كه دشمني شان با ما ثابت شده است را بگذاريم.

وی در خصوص سخنان آقای عراقچی در کمیسیون امنیت ملی بیان داشتند: آقاي عراقچي در مورد بازديد از مراكز نظامي کشور در كميسيون بحثی را نگفتند و در صحبت هايي كه در خارج از كشور انجام دادند مطرح كردند و متاسفانه بعضا صحبت هايي كه آقايان در كميسيون مي كنند با صحبت هاي بيرون از كميسيون شان تفاوت دارد كه بايستي شفاف سازي ايجاد شود و جلوي اين دوگانه صحبت كردن ها گرفته شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها