کد خبر: ۳۱۷۵۰۶
زمان انتشار: ۰۱:۰۲     ۰۴ خرداد ۱۳۹۴
اعضای محترم تیم مذاکره کننده فکت شیت تفاهم لوزان را که طبق تصریح آقای عراقچی بناست در نگارش توافق جامع اطراف مذاکره به آن وفادار باشند،‌منتشر نکرده اند و همواره تاکید دارند که اظهارات تیم، همان فکت شیت است. خبرگزاری فارس نیز بنا به رسالت خود این اظهارات را به عنوان فکت شیت تیم ایرانی مذاکره کننده به اطلاع مردم می رساند و خواهد رساند و از اینکه در این مسیر به خدا واگذار شود، سجده شکر به جا می آورد

به گزارش پایگاه 598، صبح امروز یکی از اعضای کمسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در مصاحبه با خبرگزاری فارس، اعلام کرد که «بازرسی‌ها از مراکز نظامی به صورت مدیریت‌شده پذیرفته شده اما در خصوص دسترسی به دانشمندان هسته‌ای هنوز پاسخی به طرف مقابل داده نشده است».

این موضوع البته یک خبر محرمانه نبود و شخص آقای عراقچی پیش از این نیز در گفت و گو با خبرگزاری صدا و سیما این موضوع را تائید کرده و گفته بود: «دسترسی به مراکز غیرهسته‌ای که شامل مراکز نظامی هم می‌تواند باشد».

دکتر عراقچی همچنین در تاریخ ۲۴ اردیبهشت ماه پس از دیدار با آقای آمانو در جمع خبرنگاران گفته بودند «دسترسی به مراکز غیرهسته ای شامل مراکز نظامی هم می تواند باشد».

نظر به اینکه رهبر معظم انقلاب بیستم فروردین ماه در دیدار با مداحان صریحا هرگونه نفوذ به مراکز نظامی کشور را به بهانه بازرسی رد کرده و فرمده بودند « به‌هیچ‌وجه اجازه داده نشود که به بهانه‌ی نظارت، اینها به حریم امنیّتی و دفاعی کشور نفوذ کنند؛ مطلقاً. مسئولین نظامی کشور به‌هیچ‌وجه مأذون نیستند که به بهانه‌ نظارت و به بهانه‌ بازرسی و مانند این حرف‌ها، بیگانگان را به حریم و حصار امنیّتی و دفاعی کشور راه بدهند»، «فارس ۲۴» بسته خبری ویژه خبرگزاری فارس اظهارات آقای عراقچی را که توسط آقای کریمی قدوسی نقل قول شده بود، به عنوان تیتر نخست خود انتخاب کرد.

واکنشی که از یک دیپلمات درباره چنین اموری انتظار می رود،‌ این است که اگر خدای ناکرده خبری که توسط یک عضو کمسیون امنیت ملی کشور به رسانه‌ها اعلام شده حقیقت نداشته باشد، اقدام به تکذیب آن نموده و نخبگان و افکار عمومی را اقناع نماید؛ به ویژه اینکه اولا موضوع در حوزه امنیت ملی کشور است، ثانیا بارها نقل قول های مستقیمی توسط تیم مذاکره کننده مبنی بر توافق درباره دسترسی به مراکز نظامی منتشر شده و ثالثا این امر توسط رهبر انقلاب رد شده است.

اما متاسفانه و در کماب تعجب آقای دکتر عراقچی با انتشار صفحه نخست «فارس ۲۴» در صفحه شخصی خود در یکی از شبکه های موبایلی که معمولا عکس های خود را منتشر می کنند، در واکنش به این موضوع نوشتند:‌ «جز آنکه آقای کریمی قدوسی و خبرگزاری فارس را به خداوند بزرگ واگذار نمود چه می توان کرد؟»

اینکه آقای عراقچی خبرگزاری فارس را به خدا واگذار کرده اند جای شکر دارد و خبرگزاری فارس نیز همواره دعاگوی آقای عراقچی بوده و ایشان را به خدای متعال واگذار می کند. اما آنچه خبرگزاری فارس و مخاطبان آن انتظار دارند از آقای عراقچی بشنوند، پایان این مبهم گویی ها و روشن شدن تکلیف دسترسی به مراکز نظامی کشور پیرو تفاهم لوزان یا توافق جامع هسته ای است.

اعضای محترم تیم مذاکره کننده فکت شیت تفاهم لوزان را که طبق تصریح آقای عراقچی بناست در نگارش توافق جامع اطراف مذاکره به آن وفادار باشند،‌منتشر نکرده اند و همواره تاکید دارند که اظهارات تیم، همان فکت شیت است. خبرگزاری فارس نیز بنا به رسالت خود این اظهارات را به عنوان فکت شیت تیم ایرانی مذاکره کننده به اطلاع مردم می رساند و خواهد رساند و از اینکه در این مسیر به خدا واگذار شود، سجده شکر به جا می آورد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها