يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۱۷۵۳۸
زمان انتشار: ۰۹:۱۱     ۰۴ خرداد ۱۳۹۴
پاسداشت مقاومت مردم دزفول
دزفول شهری بود که دشمن با یک نقشه تمام عیار نظامی قرار بود این شهر را دور بزند و در انتهای کل خوزستان را تصرف کند. اما هر چه بعثی ها آتش گلوله را می ریختند تا مردم شهر را خالی کنند و آنها نقشه شان عملی شود.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، در این سالهای پس از جنگ کمتر دفعه ای از این روز صحبت شده است. یعنی روز چهار خرداد که به نام مقاومت مردم دزفول نامگذاری شده است.

دزفول شهری بود که دشمن با یک نقشه تمام عیار نظامی قرار بود این شهر را دور بزند و در انتهای کل خوزستان را تصرف کند. اما هر چه بعثی ها آتش گلوله را می ریختند تا مردم شهر را خالی کنند و آنها نقشه شان عملی شود. مردم قهرمان این سرزمین به جای فرار ماندند و مقاومت کردند. شاید لحظه ای که مردم زیر آتش گلوله خون عزیز ترین کسانشان به زمین می ریخت اما ایستادگی می کردند تا خانه هایشان به یغما نرود نمی دانشتند کارشان فقط پاسداری از یک شهر نیست بلکه آنها عملا با این کار بر سرنوشت جنگ و کشورشان تاثیر می گذراند.

روایت های زیادی از مقاومت مردم دزفول وجود دارد اما در این مطلب شاهد یک روایت تصویری خواهید بود تا متوجه شوید مردم در شرایطی مقاومت کردند و اگر نمی ماندند اوضاع بدتر از این می شد.

 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها